Apdrošinātājs brīdina par krāpšanās shēmu Ēģiptē

© pixabay.com

Risku apdrošinātājs "If P&C Insurance" ("If") konstatējis jaunu apdrošinātāju krāpšanas shēmu Ēģiptē, aģentūru LETA informēja kompānijā.

"If" Igaunijā nesen no kādas privātas ārstniecības iestādes Ēģiptē saņēma rēķinus vairāk nekā 8000 eiro apmērā par divu it kā pacientu ārstēšanu. Izmeklēšanas gaitā noskaidrots, ka šī ir daļa no plašākas krāpniecības shēmas, kurā krāpnieki izmanto tūristu personas datus, lai apkrāptu apdrošinātāju.

"If" ceļojumu apdrošināšanas produkta vadītāja Inga Draule skaidro, ka shēma darbojas šādi - kūrortpilsētas Hurgadas viesnīcu vestibilos pie tūristiem pienāk persona, kura uzdodas par ārstu. Šī persona piedāvā it kā "bezmaksas vitamīnu terapiju" un aicina tūristu uzrādīt pasi, ceļojumu apdrošināšanas polisi un viesnīcas vaučeru, lai "noformētu dokumentus". Process aizņem aptuveni 20 minūtes, pēc tam "ārsts" atstāj kontaktinformāciju un apliecina, ka viss ir kārtībā. Realitātē privāta ārstniecības iestāde tūristu vārdā nosūta apdrošinātājam rēķinus par medicīniskiem izdevumiem, pašiem ceļotājiem par to neko nezinot.

Aizdomas apstiprinājis arī kāds ceļotājs no Igaunijas, kurš sazinājies ar apdrošinātāju un pastāstījis, ko novērojis viesnīcā.

Draule norāda, ka šādas situācijas, kad trešā persona sniedz pakalpojumu bez klienta piekrišanas un vēlāk nosūta rēķinu, apdrošināšana neatlīdzina un uzskata par krāpniecību, kas var būt sodāma saskaņā ar krimināllikumu.

Eksperte uzsver, ka savus personiskos datus nedrīkst izpaust svešiniekiem, kā arī aicina ikvienu ceļotāju izvairīties no medicīnisku pakalpojumu saņemšanas uz vietas viesnīcu vestibilos, jo tie var būt daļa no krāpnieciskas shēmas. Tāpat Draule atgādina, ka ceļojumu apdrošināšana palīdz, kad apdrošinātā persona pēkšņi saslimusi vai gūta trauma un nepieciešama medicīniskā palīdzība, nevis, kad vēlas profilaktiski parūpēties par savu veselību, piemēram, iegādājoties vitamīnus.

Ja ir nepieciešama ārsta palīdzība saslimšanas gadījumā - ceļotājiem ieteicams saglabāt visus maksājumu un ārstēšanās apliecinājumus, kā arī parakstīt dokumentus, kuru saturs ir pilnībā saprotams. Ja rodas aizdomas - vai tā būtu negaidīta piedāvājuma situācija, aizdomīgs ārsts vai neskaidrs rēķins un dokumenta saturs - par notikušo nekavējoties jāziņo apdrošinātājam, norāda Draule.