Eiropas Patērētāju informēšanas centrs Latvijā (ECC Latvia) un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus būt modriem un rūpīgi izvērtēt informāciju pirms veikt tiešsaistes pirkumus tīmekļa vietnē www.maxtrade.lv.
ECC Latvia no patērētājiem saņem sūdzības par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm, garantijas problēmām un komunikācijas trūkumu ar pārdevēju.
Tā kā tīmekļa vietne www.maxtrade.lv ir Igaunijā reģistrēts komersants, ECC Latvia sadarbojas ar Igaunijas kolēģiem (ECC Estonia). Tomēr Igaunijas komersants uz pieprasījumiem nav atbildējis un nepilda Igaunijas Patērētāju sūdzību komitejas lēmumus, kā rezultātā tas ir iekļauts komitejas uzturētajā "melnajā sarakstā". Tas būtiski apgrūtina patērētājam labvēlīga rezultāta panākšanu.
Pirms pirkumu veikšanas tiešsaistē ECC Latvia aicina:
Pārbaudiet uzņēmuma reputāciju: atsauksmes dažādos avotos, nodokļu nomaksu un finanšu rādītājus.
Izpētiet informāciju par pārdevēju: Pārbaudiet, vai pārdevēja mājaslapā ir atrodama informācija par uzņēmumu un kontaktinformācija (ir pieejams tel. nr., e-pasts, adrese, uzņēmuma reģ. numurs).
Izlasiet garantijas noteikumus: Rūpīgi iepazīstieties ar garantijas un atgriešanas kārtību. Izprotiet, kuros preci drīkst nodot garantijas remontā, kā arī, par gadījumiem, kad preci var atteikt garantijas remontam. Ja kādu iemeslu dēļ vēlaties preci atgriezt, neaizmirstiet ievērot atgriešanas termiņu un nosacījumus.
Saglabājiet dokumentus: Saglabājiet visus saziņu un pirkuma apliecinošus dokumentus (sarakstes e-pastos, pirkuma čekus).
Neuzticieties šķietami pārāk labiem piedāvājumiem: Ja piedāvājums šķiet pārāk labs, lai būtu patiess, visticamāk, tas ir nepatiess. Viltus internetveikali parasti piedāvā labas, augstas kvalitātes preces par ļoti zemu cenu.
"ECC Latvia" ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra struktūrvienība, kas sniedz bezmaksas informāciju un palīdzību patērētājiem, risinot pārrobežu strīdus ar tirgotājiem no citām Eiropas Savienības valstīm, Norvēģijas, Islandes un Apvienotās Karalistes.