Otrdien, 10. decembrī, Ministru kabinets pieņēma noteikumus par personu apliecinošu dokumentu valsts nodevu likmes paaugstināšanu par pases un personas apliecības izsniegšanu. Daļa jauno noteikumu stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī, un daļa – 2026. gada 1. janvārī.
Lai pasargātu klientus un darbiniekus, no 10.jūnija Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk - Pārvalde) personu apliecinošus dokumentus turpinās noformēt un izsniegt tikai pēc iepriekšēja pieraksta, ievērojot fizisko distancēšanos. Šādu kārtību paredzēts ievērot vismaz tik ilgi, kamēr būs spēkā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums.
Pagājušās nedēļas nogalē Portugāles galvaspilsētā Lisabonā notika konsultāciju kompānijas “Reconnassaice” organizēta konference "High Security Printing", kurā tradicionāli tiek apskatītas jaunākās tendences personas apliecinošu dokumentu jomā.
Lai pilsoņi Saeimas vēlēšanās varētu izmantot personas apliecību (eID karti), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) piedāvā ieviest elektronisku tiešsaistes Vēlētāju reģistru, liecina konceptuālais ziņojums, ko plānots izskatīt Ministru kabineta (MK) sēdē 25.februārī.
Līdzšinējā personas apliecība jeb eID karte tiks noteikta par obligātu personu apliecinošu dokumentu, paredz Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā otrdien galīgajam lasījumam atbalstītie grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā.
Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja likumprojektu, lai no 2023.gada elektroniskās identifikācijas kartes (eID) būtu obligāts identifikācijas dokuments visiem valsts iedzīvotājiem, kuri sasnieguši 15 gadu vecumu.