Šā gada pirmajā dienā degvielas uzpildes stacijās benzīns maksā par 1 līdz 6 centiem litrā dārgāk nekā aizvadītā gada pēdējā dienā, dīzeļdegviela – par 1 līdz 5 centiem litrā dārgāk. Iemesls – nodokļu izmaiņas, kas stājās spēkā līdz ar 2020. gada pirmo minūti, proti, augstāka akcīze un lielāks biodegvielas īpatsvars. Degvielas zaļināšana radīs problēmas tādu automašīnu īpašniekiem, kuru motori nav paredzēti, piemēram, 95. markas benzīna ar 10% bioetanola piejaukumu darbināšanai. Turpmāk šādos auto nāksies liet dārgāko – 98. markas degvielu.
Pagājušajā darba nedēļā Viļņā un Tallinā bija vērojams degvielas cenu kritums, savukārt Rīgā tās ir palielinājušās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Baltijas valstu galvaspilsētās aizvadītajā darba nedēļā degvielas tirgū valdīja atšķirīgas tendences - Rīgā un Viļņā degvielas cenas auga, bet Tallinā tās samazinājās.
Neskatoties uz ekonomikas pieaugumu Latvijā, jaunu apģērbu, apavus un autodegvielu pērk mazāk. Finanšu ministrija (FM) pieļauj, ka degvielas mazumtirdzniecības apjoma samazinājumu izraisījis straujais degvielas cenu kāpums.
Kaut gan benzīna litrs gada laikā sadārdzinājies par aptuveni 18 centiem, bet dīzeļdegvielas – par 20 centiem litrā, turklāt daļu no šī cenu kāpuma izraisīja gada sākumā paaugstinātais akcīzes nodoklis degvielai, Finanšu ministrija neredz vajadzību samazināt šī nodokļa likmes. Gluži otrādi – akcīzes nodokli degvielai nākotnē plānots palielināt.
Sociālajos tīklos kārtējo reizi uzvirmojusi diskusija par to, ka Latvija ir viena no Eiropas valstīm, kur par degvielu jāmaksā visvairāk. Kamēr iedzīvotāji dalās ar saviem novērojumiem par to, kur degviela nopērkama lētāk nekā pie mums, tikmēr analītiskie dati parāda, ka situācija degvielas tirgū Eiropā ir dažāda.
Sociālajā medijā facebook.com brālība "Dieva Suņi" ir ievietojuši informāciju par degvielas cenas kāpumu un naftas cenas kritumu, kas raisījusi sašutumu Latvijas iedzīvotājos.
Iespējama akcīzes nodokļu likmju samazināšana degvielai nebūtu risinājums šī brīža augstajām degvielas cenām, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā (FM).
Ņemot vērā mazumtirdzniecības degvielas uzpildes stacijās novēroto cenu kāpumu, finanšu ministrs Andris Vilks norāda, ka degvielas cenu kāpumam nav izteiktas ietekmes uz Māstrihtas kritēriju izpildi, jo tā nav lokāla rakstura parādība - cenas aptuveni vienādos tempos aug visā Eiropas Savienībā (ES).
Latvijā un Lietuvā nedēļas laikā pieauga degvielas cenas, tostarp Latvijā 95.benzīna litra cena jau otro reizi šogad atkal ir pārkāpusi 0,9 latu robežu. Savukārt Igaunijā degvielas cenas samazinājās, un līdz ar to Rīgā pašlaik ir arī dārgākā dīzeļdegviela Baltijā.
Šodien tikšanās laikā ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) un Latvijas Degvielu tirgotāju asociācijas pārstāvji vienojušies, ka viens no risinājumiem degvielas cenu palielināšanās jautājumā būtu vēršanās pie Eiropas Savienības (ES) komisāra konkurences jautājumos Hoakina Almunjas.