Pagājušajā darba nedēļā Rīgā degvielas cenas ir augušas, bet Viļņā turpināja kristies. Tikmēr Tallinā cenu izmaiņām nebija vienotas tendences, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) aprēķini liecina, ka degvielas un elektrības cenas piena ražošanas pašizmaksā aizņem tikai 7 līdz 15 procentus atkarībā no saimniecības lieluma, tādējādi pretēji atsevišķu ekonomistu apgalvojumiem šo resursu cenu samazināšanās nekompensē piena iepirkuma cenu kritumu. Tas, pēc Starptautiskā Piena pētniecības tīkla IFCN aprēķiniem, tuvākajos mēnešos pasaulē gaidāms vismaz 20 procentu apmērā.
Degvielas cenas Latvijā seko pasaules naftas cenas izmaiņām ar nobīdi, tāpēc mazumtirdzniecībā šobrīd viss biržas cenas kritums vēl nav transformējies, norādīja degvielas mazumtirgotāja "Circle K Latvia" degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.
Starptautiskā enerģētikas aģentūra pirmo reizi pēc 2008. un 2009. gada krīzes publiskojusi prognozi, paredzot, ka šogad globālais naftas pieprasījums samazināsies.
Pagājušajā darba nedēļā Viļņā un Tallinā bija vērojams degvielas cenu kritums, savukārt Rīgā samazinājās tikai benzīna cena, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Pagājušā gada laikā 95.markas benzīna cena mazumtirdzniecībā Baltijas valstu galvaspilsētās ir augusi par 13-15,9%, savukārt dīzeļdegvielas cena pieaugusi par 5,9-9,8% liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Šā gada pirmajā dienā degvielas uzpildes stacijās benzīns maksā par 1 līdz 6 centiem litrā dārgāk nekā aizvadītā gada pēdējā dienā, dīzeļdegviela – par 1 līdz 5 centiem litrā dārgāk. Iemesls – nodokļu izmaiņas, kas stājās spēkā līdz ar 2020. gada pirmo minūti, proti, augstāka akcīze un lielāks biodegvielas īpatsvars. Degvielas zaļināšana radīs problēmas tādu automašīnu īpašniekiem, kuru motori nav paredzēti, piemēram, 95. markas benzīna ar 10% bioetanola piejaukumu darbināšanai. Turpmāk šādos auto nāksies liet dārgāko – 98. markas degvielu.
Pagājušajā darba nedēļā Viļņā un Tallinā bija vērojams degvielas cenu kritums, savukārt Rīgā tās ir palielinājušās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Baltijas valstu galvaspilsētās aizvadītajā darba nedēļā degvielas tirgū valdīja atšķirīgas tendences - Rīgā un Viļņā degvielas cenas auga, bet Tallinā tās samazinājās.
Neskatoties uz ekonomikas pieaugumu Latvijā, jaunu apģērbu, apavus un autodegvielu pērk mazāk. Finanšu ministrija (FM) pieļauj, ka degvielas mazumtirdzniecības apjoma samazinājumu izraisījis straujais degvielas cenu kāpums.
Kaut gan benzīna litrs gada laikā sadārdzinājies par aptuveni 18 centiem, bet dīzeļdegvielas – par 20 centiem litrā, turklāt daļu no šī cenu kāpuma izraisīja gada sākumā paaugstinātais akcīzes nodoklis degvielai, Finanšu ministrija neredz vajadzību samazināt šī nodokļa likmes. Gluži otrādi – akcīzes nodokli degvielai nākotnē plānots palielināt.
Sociālajos tīklos kārtējo reizi uzvirmojusi diskusija par to, ka Latvija ir viena no Eiropas valstīm, kur par degvielu jāmaksā visvairāk. Kamēr iedzīvotāji dalās ar saviem novērojumiem par to, kur degviela nopērkama lētāk nekā pie mums, tikmēr analītiskie dati parāda, ka situācija degvielas tirgū Eiropā ir dažāda.
Sociālajā medijā facebook.com brālība "Dieva Suņi" ir ievietojuši informāciju par degvielas cenas kāpumu un naftas cenas kritumu, kas raisījusi sašutumu Latvijas iedzīvotājos.
Iespējama akcīzes nodokļu likmju samazināšana degvielai nebūtu risinājums šī brīža augstajām degvielas cenām, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā (FM).
Ņemot vērā mazumtirdzniecības degvielas uzpildes stacijās novēroto cenu kāpumu, finanšu ministrs Andris Vilks norāda, ka degvielas cenu kāpumam nav izteiktas ietekmes uz Māstrihtas kritēriju izpildi, jo tā nav lokāla rakstura parādība - cenas aptuveni vienādos tempos aug visā Eiropas Savienībā (ES).