Pārlasot Krimināllikumu

Saistībā ar valdības pēdējo dienu paziņojumiem un atklājušos krāpniecību (kā savādāk lai nosauc gan pārējo valdības ministru, gan visu sociālo partneru, gan visas tautas ilgstošo mānīšanu un cinisko melošanu Finanšu ministra un Premjerministra izpildījumā??) budžeta grozījumu sakarā nolēmu iemest aci Krimināllikumā.

Lai papētītu, vai tur gadījumā nav kaut kas teikts par Repši un Dombrovski.

Izrādījās, ka ir gan.

Vērtējiet paši:

319.pants. Valsts amatpersonas bezdarbība

(1) Par valsts amatpersonas pienākumu nepildīšanu, tas ir, ja valsts amatpersona tīši vai aiz nolaidības neizdara darbības, kuras tai pēc likuma vai uzlikta uzdevuma jāizdara, lai novērstu kaitējumu valsts varai vai pārvaldības kārtībai vai ar likumu aizsargātām personas tiesībām un interesēm, un ja ar to valsts varai, pārvaldības kārtībai vai ar likumu aizsargātām personas tiesībām un interesēm radīts būtisks kaitējums, – soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz trim gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz piecdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības ieņemt noteiktus amatus uz laiku no viena gada līdz trim gadiem vai bez tā.

(2) Par tādu pašu nodarījumu, ja tas izraisījis smagas sekas vai ja valsts amatpersonai bijis mantkārīgs nolūks, – soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām, atņemot tiesības ieņemt noteiktus amatus uz laiku no viena gada līdz pieciem gadiem vai bez tā.

Savu bezdarbību vakar Repše publiski atzina. Savukārt vai kādam ir mazākās šaubas par to, ka šī viņa „bedarbība” ir radījusi „smagas sekas” ?? Pie tam – nevis vienam vai diviem vai trim cietušajiem, bet gan simtiem tūkstošu ???

Var, protams, vēl vērtēt, vai šeit mums ir darīšana ar „Noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu ar nodomu” (tīši - 9.pants.) jeb „aiz neuzmanības”(10.pants.) un mērīt katras šajā cūcībā iesaistītās personas „Līdzdalības” pakāpi (20. pants). Taču domāju, neviens neapšaubīs, ka spēlēšanās ar budžeta grozījumu pieņemšanu šajā tik kritiskajā laikā un riskēšana ar SVF kredīta nesaņemšanas iespēju un tam sekojošo valsts bankrotu IR „noziedzīgs nodarījums”. Un, ja ņemam vērā, ka desmitiem ekspertu kā reize par to kopš marta ir runājuši, uz šiem draudiem norādījuši un atgādinājuši un brīdinājuši un skubinājuši valdību beidzot rīkoties, tad tā noteikti nav bijusi „neuzmanības” kļūda un piemērojams tomēr būtu 9. pants.

Ir arī virkne mīkstinošo vai kā reize otrādi – vainu pastiprinošo apstākļu.

Ja pie pirmajiem aiz matiem vēl varētu kaut kā pievilkt pašvaldību vēlēšanas („Nepieciešamā aizstāvēšanās” - 29.pants) un faktu, ka Repše kaut daļēji, bet ir tomēr „vaļsirdīgi atzinies un nožēlojis izdarīto” (47.pants), tad otro sadaļā ir vairāki visai nopietni un smagi punkti. Šeit neapšaubāmi jārunā par „Iepriekš neapsolītu slēpšanu un neziņošanu” (22.pants.), darbību „Organizētā grupā”- partijā (21.pants.) un veselu virkni 48. pantā paredzēto darbību kā:

3) noziedzīgais nodarījums izdarīts, ļaunprātīgi izmantojot dienesta stāvokli vai citas personas uzticību;

4) ... izraisījis smagas sekas;

6) ... izdarīts pret personu, kas nav sasniegusi piecpadsmit gadu vecumu, vai pret personu, izmantojot tās bezpalīdzības stāvokli vai vecuma nevarību;

7) ... pret personu, izmantojot tās dienesta, materiālo vai citādu atkarību no vainīgā;

9) ... izmantojot sabiedriskā posta apstākļus u.t.t.

Nez vai abiem burlakām palīdzēs šajā situācijā taisnošanās, ka tas viss ir vēl tikai „... nepabeigts noziedzīgs nodarījums” (15.pants.) (jo sociālie partneri iejaucās un sacēla traci) jeb pat „Labprātīga atteikšanās” no saviem amatiem (16.pants.). Jau nodarīto skādi viņi vienkārši fiziski nav spējīgi kompensēt pat turpmākos 1000 gadus grāvjus rokot vai pēc štatu samazināšanas bez maksas strādājot par apkopējiem visās 15 ministrijās vienlaicīgi.

Ir skaidrs, ka arī likumā paredzētie sodi nespēs piepildīt budžetu. Tā, ka atliek tikai „taisnās tiesas” faktors. Bet tad ar – par cik Nāves sodam (37.pants.) viņi paši humānisma vadīti tālredzīgi ir uzlikuši moratoriju, atliek Brīvības atņemšana (38.pants.) vai Piespiedu darbs (40.pants.) līdz mūža galam. Tikai pensionāriem jau no tā labāk nepaliks.

Arī aizliegums turpmāk „kandidēt Saeimas, Eiropas Parlamenta, pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanās” (44.1 pants.) šiem kundziņiem būs kā pīlei ūdentiņš ... ja nu vienīgi mēs šo aizliegumu attiecinātu uz visu Jaunā Laika partiju.

Diemžēl neatradu likumā nevienu pantu, kurš kaut ko teiktu par šarlatānismu. Jo tieši šis termins vislabāk raksturo līdzšinējo Dombrovska valdības darbu. Kad uzņemoties paveikt to, ko nemāk un nespēj, tik un tā turpina ar priecīgu smaidu „strādāt” un solīt, solīt, solīt, ka tūliņ, tūliņ viss tiks izdarīts ... vēl tikai publikai nedaudz jāpaciešas ... Uz ko viņi cer? Es personīgi neredzu ne mazākā pamatojuma tam, ka klaji nekompetentā Dombrovska komanda ir spējīga kaut ko izdarīt ... Jo taču 3 mēnešus tikai to vien darīja, kā taisīja budžeta labojumus, lai tagad pēšķņi izrādītos, ka patiesībā tos mums tūlīt pāris nakšu laikā, dzēšot izcelties draudošo ugunsgrēku, uzcepts četri sociālo partneru pārstāvji !??? A priekš kam tad mums tā ministrija un tā valdība vispār? Lai šie četri tad arī turpina rullēt valsti tālāk .... valdību atlaist un lūk, būs arī uzreiz „ekonomija” ...

Un vēl - diemžēl Krimināllikums paredz šāda veida darboņiem arī lielisku iespēju vispār izsprukt no pelnītā soda. Tas saucas „Nepieskaitāmība” (13.pants.) ...

Viedokļi

Tas, ka par kiberincidentiem, kas skāruši mazos un vidējos uzņēmumus (MVU), plaši nerunā, nenozīmē, ka uzņēmēji nav pakļauti kiberdraudiem. Ikvienam kaitē izpratnes trūkums par kiberdraudu patieso apjomu un to potenciālo ietekmi ne vien uz MVU, bet arī to partneriem un klientiem. Pastāvošo draudu neapzināšanās liedz iespēju sagatavoties sava uzņēmuma un klientu pasargāšanai.

Svarīgākais