Komentāri / Vai skolā mācīt, kā pareizi turēt arklu (rīkoties ar datoru)?
 

11 komentāri

TTālis
Šoreiz saprātīgs raksts. Izvēl jau bija 1991. gadā , kad ministrs A. Piebalgs ieviesa izvēli un skolēni vairs (par līdz šodienai) neizvēlējās ķīmiju. fiziku. Gadīsies skolas vadībā kāds deju cienītāju un skolā dejos. Tā tas savulaik bija 2. vidusskolā.
15.maijs 2019, 9:40 Atbildēt
JJanka
Jā, beidzot prātīgs raksts. Priecātos, ja Krautmaņa kungs ņemt piemēru no Bena kunga! Savukārt Bens turpinātu šādu viedokļa izteikšanu ar līdz minimumam samazinātu gānīšanos.
15.maijs 2019, 10:48 Atbildēt
jjusis
Par matemātiku piekrītu ,ja pamatus apgūt neesi spējīgs ,ej ganīt aitas.Taču kompetences ari ir vajadzīgas ,vidusskolas absolventam tomēr vajadzētu prast uzrakstīt iesniegumu ,prast izpildīt ienākumu deklarāciju un tamlīdzīgas praktiskas lietas. Mums skolā bija nodarbība ,aizveda skolēnus uz lidostu un praktiski izveda skolēnus no reģistrēšanās ,bagāžas nodošanas,dokumentu pārbaudes ,līdz iesēšanās lidmašīnā. Manuprāt ,tas bija vērtīgāk kā deklamēt Danti.Lasu par agrākiem laikiem ,cilvēkbērns pabeidzis skolu ,piecpadsmitgadīds tiek ņemts darbā par pagasta rakstvedi un faktiski paveic visus pagasta vadīšanas darbus, jo pagasta vecākais gan ir bagāts saimnieks ,bet ar dažām klasēm un no papīra darbiem sajēdz maz. Gribētos redzēt 9.klases absolventu, vai pat ģimnāzijas ,kuru ņemtu kādā pilsētas domē par grāmatvedi vai vismaz par rakstvedi.
15.maijs 2019, 11:01 Atbildēt
llibertārietis
iedomājatieds tuksgalvi kuram pēksņi jāprojektē kāds
tehnoloģidskais process
=========================================
neviens intermnetā Mātei GOOGLEI nespēs pat paprasīt jo nezinās ko prasīt --un kapēc prasīt pat nezinās ----- TUKŠGALVIM neizdosies atrast fornulas un TĀS PIELIETOT NE TIK --- JA SKOLĀ PAR TĀM NEMĀCĪS -JA MAJASDARBOS NEBŪS TĀS FORMURAS ;LIRETOTAS UN TREORĒMAS NO KURĀM FORMULAS IZRIET IZPETĪTAS nebūs ..... DZĪVĒ ''nav vajadzība'' tikai tāpēc ka TUKŠGALVJI vnk šo vajadzību neredz, nenojauš un neapjēdz -- ka lopiņi tie iet pa dzīvi un vēl ar augstu paceltiem snuķiem --- un vēl citus pamnaca -- MAN SILE TĀPAT PILNA UN MIGA GANA SILTA

ppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
PAR PITAGORA TEORĒMU !! tā ir viskaitīgākā teorema --- tā rada ilūziju ka visus uzdevumus kas nāk prieksā var reducēt lai tos pēc Pitagora risinatu --- SKOLNIEKU KAS APGUVIS Eiklīda ģeometriju un sācis Pitagora teorēmu pielietot kā panaceju ir ģabdrtīz neiespējami apmācīt kautkam gudrākam --- tāds izaug par pasrulbu , iedomīgu un aprobežotu snobiņu ...

Skolā būtu jāaoizliedz mācīt ''Piragora teorenu" ((tas ir strupceļš-- un lieli maldi -- hipotenūzas kvadrats nebūt netop no ''katešu garumu kvadratu summas"" -- tikai ''skaitliski vienads ""sagadīšanās dē"" sanāk ) --tās vietā jāmaca teoremas par vidējiem proporcionalajoiem taisnleņka trīsstūrī -- tur kā secibnājumi izrietēs daudz noderīgu fornulu un citu praktisku instrumentu - piem ''vektoru algebra'' - to skaitā tādas kā ''sinusu teorēma"" ---un ""Pitagora teorēnas vispārinājums -- jebkuram trīsstūrim ""
(( "" hipotenūzas / trīsstūra pamata garuma kvadrats "" ir konstante kas nav atkarīga no ''katešu / trīsstūra sānu malu garumiem""-- ))

Iesaku PITAGORA MALDUS atklāt pašiem -- Es to normuleju šādi :: ""Ja ir 3 tādi vektori ka tie var izveidot trīsstūri ((2 malu garumu summa lielaka par 3. malu )) , tad jebkuras VIENAS MALAS GARUMA KVADRĀTS ir vienāds ar .............. ............. ......... ....... summu""
16.maijs 2019, 8:54 Atbildēt
mmurkšķis
Vai-skola-macit-ka-pareizi-turet-arklu? Te nu man prātā nāk armēņu radio,kas uzdod jautājumu - как правильно держать хуй? Un pareizā atbilde ir,ka urinējot "хуй" jātur ar abām rokām kā pažarnieku šļūteni. Arī tas pieder pie kompetenču izglītības,bet vai to būtu kā obligātu priekšmetu jāmāca skolās stipri šaubos. Tomēr cilvēka ķermeņa uzbūves teoriju skolās būtu gan jāmāca.
15.maijs 2019, 12:33 Atbildēt
JJūlis
Par vidējo izglītību neņemos spriest, bet augstskolai noteikti nevajadzētu būt prāta asināšanas iestādei. Tas posms skološanā tā kā būtu jau nokavēts. Augstskolai ir jādod galvenokārt praktiskam darbam nepieciešamās zināšanas, un šajā ziņā mūsu augstskolas ir lielas parādnieces. Ja sagaidāmais darbs ir saistīts ar sarežģītu matemātiku, tad šiem studentiem arī nepieciešama dziļa matemātikas apgūšana. Pasniedzēji gan cenšas matemātiku ievilkt itin visur, bet tā ir , visdrīzāk, savas nekompetences slēpšana aiz nošpikotām formulu gūzmām.
15.maijs 2019, 12:59 Atbildēt
aaaa
Kompetence gan.
Galvenā kompetence ir kompetence birokrātijā. Papīru neuzrakstīsi, neviens ar tevi nemaz nerunās. Papīru kalnus neuzrakstīsi, ne santīmu ārā no fondiem nedabūsi. Tā ka, priekš kam mums vajag gudrus un zinošus ja mūsu nākotne ir birokrātijā un tās kompetencēs?
15.maijs 2019, 13:19 Atbildēt
kkompetents
Kompetenču izglītības ieviešana- stulbuma un truluma iedzīšana jauniešos
15.maijs 2019, 14:31 Atbildēt
vvendetta
Bet mums taču it tādi izcili kompetenču ministri,kuru ir vesela plejāde,jo ministru galvenais uzdevums ir apgūt un izklankarēt nodokļu maksātāju un Eiropas naudu stiprinot savas partijas prestīžu, budžetu un savas kabatas,tāpēc ir pilnīgi vienalga kādu ministriju viņi ministrē,jo viņiem ir padomnieki,kas melno darbu veic ministru vietā pēc savas saprašanas un samaitātības pakāpes.
Ja runājam par kompetenču izglītību,tad tomēr būtu jāatceras,ka realitātē pastāv teorija un prakse,tāpēc sekmīgs speciālists būs tas,kurš teoriju pārvalda, prot un spēj to pielietot praksē,ne tikai savas labklājības stiprināšanai , bet arī visas sabiedrības labā.Tā ir tā vājākā vieta,jo pašlaik pie varas raujas finanšu narkomāni.
15.maijs 2019, 16:13 Atbildēt
hhe he he
Autors laikam nepamanīja, ka par šausmīgi pazemojošo un sarežģito matemātikas eksāmenu žēlojās paša galvenā redaktore. Tagad prēmijas nebūs.
15.maijs 2019, 19:08 Atbildēt
llibertārietis
2018 nebija nekā pazemojoša vai sarežita -- drīzāj jau ''pazemojošs'' bij 2016 g CE -- kā priekš muļkuskolas
===============================================

man 60 gadu - dzemdēts tai pat gadā kad ŠADURSKIS - 8 klasi beidzu1973/1974 -- pēdējais gads
pec vecās smagās 8-gadīgo skolu programmas pamatīgai pamatizglītībai ((pietiekamas kompetences lai tālāk spētu apgūt pastāvīgi dajebko ))- pēc tam ik 5 gadus sākas slolu programmās atvieglojumi -- jau 1985 vairs nevareja komunicēt normāli ar ''atvieglotajiem no ģimnazijām "" --jau tad kolosāli robi pašos pamatos ...

man ''matematiskā aparata lietošanu'' pamatskolā macīja -ne tik daudz pašu matematiku ,fiziku ķimiju ...... cik analītisku domāšanas manieri......
------------------------------------------------------------------------------------
NOŽĒLOJAMI MAZ tagad RĀDA UN UZDOD

NOZIEDZĪGI MAZ skolās ATPRASA
=================================================
""smagais " 2016 g CE 12 kl matematika -- vnk piesēdos ''sporta pēc"" un 90 min 100% atrisinaju - TAS NAV EKSĀMENS VIDUSSKOLAI -- kontroldarbs palīgskolā -skuķis tolaik profenītē pie Tehnologfiju koledžas gāja -- sarauca degunu '' NEINTERESANTI --es tādu jau 7 klasē būtu ļoti labi uzrakstījusi"'

Smagais 2017 CE matematikā -- tās pašas 90 minūtes man vajadzēja -- maza srarpība -- 2-3 uzd. bija interesanti --vajadzēja padomāt pa 10 min. -- galvenoikart pie valodas un atrediģetiem fornulējumiem -- pašu loģisko ķēdīti pareiozi iesākt lai ''pilns risinajums iekļautos 1 nelielā
jēgpilnā rindkopā "" (( Skuķis pats to kartoja -- neka smaga -- 2 uzdevumi interesanti bijuši - vajadzējis piedomāt --- pie pārējiem esot domajusi galīgi ne par matematiku --
(( tipa---skolasbiedri šito spētu - šito gan nespēs atkost))

""supersmnagais"" 2018 --- A daļa -- nekādu gudrību no matematikas puses ---Tikai atvēlētajās 50 minūtēs praktiski nav iespejams iekļauties pat perfekti tēmu pārvaldot -- jautājumi formulēti negatīvi un vēj atbilde jaatlasa no 4 variantiem --- DEMORALIZĒJOŠS LAIKA TRŪKUMS -- PERFEKCIONISTU UN TEICAMNIEKU ŠAUSMAS - pirmajā piegājienā paspēju VIEN 17 jautajumus (( pēc mēbeša vai diviem atkārtoju --jau zinot par ''A daļas ''laika zagli"' lietoju ''laika taupīšanas"" un ''nepilnas pārbaudes strateģiju"" --ar A daļu ar mokān izdevās 48 minūtēs no
50 minūtēm iespiesties tīri tehniski ))

necerēti vieglas bij -- B un C daļai TĀS PAŠAS 1.5 st ( ar C daļu tiku galā 15 minūtēs-- KAUTKAS ĻOTI ELEMENTARS ))

KAS FORŠI 2018 CE bij -- praktiski visas atbildes pilnam risinajumam bij iespēja izteikt 3 lakoniskās rindiņās teksta (( man kopš 1 kl RIEBJAS RAKSTĪT ) + skicītes 1-2 gb--- pašas matematikas zināsanu vajadzēja daudz mazāk kā citreiz ... (( Skuķis papētīja un nosmejās --jautrs eksāmens bijis ((viņs kopš 1 kursa
skolasbiedriem māca un robus aizpildīja pat 3. un 4. kursam ---
es viņai savlaik vnk paradīju ko un kā man pašam pamatskolā mācīja domāt ---
padomju laika pamatskolā --tāpēc vnk ieņirdz par šodienas ''grūto vidusskolas CE""-- viņi tur profenītē pie koledžas 4 matenatikas skolotājus ""nobeiguši"" esot ))
16.maijs 2019, 10:05 Atbildēt