Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Viedokļi

Par OFAC “Memorands par atbildētāju lūguma noraidīt, vai alternatīvi, par summāro spriedumu”3.daļa

TURPINĀJUMS - “Memorands par atbildētāju lūguma noraidīt, vai alternatīvi, par summāro spriedumu.”

Žurnāla “Ir” žurnālistu neatkarīgā reportāža, kuras dēļ tika publicētas “Oligarhu sarunas”[..] [68.lpp]
Taisnība: Sarunas ir žurnāla “Ir” žurnālistu publiskota reportāža - izdomājums.

Liela teritoriālā reforma 2009.gadā samazināja pašvaldību skaitu no 452 uz119. [72.lpp]
Fake ziņa. Pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām Latvijā bija 590 nevis 452 pašvaldības, bet pēc teritoriālās reformas - 118 pašvaldības.

Aptaujā, kas tika veikta 2016.gadā, tika konstatēts, ka latviešu procentuālais daudzums, kuri vērtē savu tiesu neatkarību kā labu vai ļoti labu, ir zem ES vidējā līmeņa = 42% pret 52%. 71 Tas lielā mērā bija ilgstošu tiesu lietu un vairāku augsta līmeņa tiesu korupcijas gadījumu rezultāts.[72.lpp]
Kādu tiesu korupcija? Ātri politiskie tiesu procesi bija PSRS, J.Staļina laikā.

Tomēr debates par korupciju 2017.gadā bija vērstas ap vēsturiskām lietām. Togad apritēja desmit gadi kopš Ventspils mērs Aivars Lembergs tika apcietināts par korupciju, kukuļdošanu un naudas atmazgāšanu citu apsūdzību starpā, kā arī sabiedrības sašutums pēc “Oligarhu sarunām”…[74.lpp]


1. A.Lembergs netika apcietināts “par korupciju, kukuļdošanu un naudas atmazgāšanu”. Apcietinājums bija drošības līdzeklis.

2. Mīts par “oligarhu sarunām” tika publicēts politiski angažētajā žurnālā “Ir” nevis 2007.g., bet gan 2017.gadā.


..ierakstos dzirdami trīs Latvijas slavenākie “oligarhi”: bijušais premjerministrs Andris Šķēle, bijušais premjerministra vietnieks Ainārs Šlesers un Ventspils pilsētas mērs Aivars Lembergs. [75.lpp]
Ierakstos balsis nav identificētas, jo nav veikta ekspertīze. Arī rakstā minēts - “runāja”, “diskutēja”.

Saeima tika pakļauta sabiedrības spiedienam un izveidoja Izmeklēšanas komiteju, lai izmeklētu šo lietu, nodrošinot, ka sarunas paliks politiskajā darba kārtībā… [75.lpp]
Saeima nevar izmeklēt lietu - to var prokuratūra. 2011.gadā uzsāktā, politiski angažētā lieta pret A.Lembergu izgāzās2015.gadā, jo paustās aizdomas bija nepamatotas, politiski motivētas.Jā «politiskajā» darba kārtībā. Jā, tā ir Latvijas iekšpolitika. Ar to ir jānodarbojas OFAC?

Eksperti korupcijas novēršanas jautājumos, tostarp “Ir” redaktore, ir norādījuši, ka Sudraba nav piemērota amatam, un var ietekmēt komitejas darbu. 86 [75.lpp]
Personīgs viedoklis, bet ne fakts. Katram cilvēkam var būt savs viedoklis.
Pareizais “Pravdas” viedoklis bija PSRS J.Staļina laikā.

Jūnija Latvijas parlaments beidzot ievēlēja jaunu KNAB vadītāju, vairāk nekā pusgadu pēc tam, kad pēdējais vadītājs bija spiests atkāpties no amata pēc tam, kad meklēšanas komiteja nebija varējusi viņu izvirzīt amatā uz otru termiņu, un visi pārējie kandidāti tika noraidīti kā nekvalificēti.87 Jaunajam priekšniekam ir nevainojama reputācija: Jēkabs Straume ir pavadījis vairāk nekā 16 gadus strādājot militārās pretizlūkošanas jomā, tostarp starptautiskās misijās Afganistānā, un ir Latvijas starptautisko partneru augsti novērtēts, tajā skaitā arī ASV. Gaisā virmo optimisms par to, ka viņš spēs atjaunot Latvijas Pretkorupcijas aģentūru pēc vairāku gadu iekšējām cīņām un pašplūsmas. Bet viņš ātri mazināja sabiedrības sajūsmu, ka izmantos oligarhu sarunas, lai apstādinātu ietekmīgos politiķus. Izskatījis dokumentus, Straume paziņoja, ka KNAB rīkojies pareizi un nav iespējams ierosināt krimināllietu pret sarunu veicējiem.89 [75.lpp]
Atbilst.
15.materiāls; Latvija - politiskās partijas

Šajā materiālā nav atrodams neviens fakts, kas pierāda OFAC apsūdzības. Materiālā ir viedokļi, pieņēmumi!
Norādām uz pārbaudāmām FAKE ziņām.


Tabulā par ZZS uzrādīts tikai viens, 18 gadus sens rādītājs, kas pēc tam nodefinēts kā “vidējais rādītājs” .
Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības.
Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantoti raksti no 2001-2010.gadam

16.materiāls; NSD - NorwegianCentreforResaeechData(Norvēģijas pētniecības datu centrs) - tā apraksts 88., 89.lpp - Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības. Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam

17.materiāls; ForeignpolicyResearchInstitute(Ārpolitikas izpētes institūts) - tā apraksts 90., 91. lpp -Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības. Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam

18.materiāls; EURACTIV - tā apraksts 92.- 94.lpp - Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības. Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam

19.materiāls; FREEDOM HOUSE - tā apraksts 95., 96 lpp - Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības. Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam

20.materiāls; KNAB -tā apraksts97.lpp, kurā tiek izmantoti 2011.g. dati, -Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības. Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam

Smieklīgi ieviest sankcijas uz A.Lembergu, pamatojoties uz ziņu, ka 2011.g. janvārī KNAB 141 darbinieks

24.materiāls; Sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv tagad arī angļu valodā
1. Jūlijs, 2014, 11:40

Šajā materiālā nav atrodams neviens fakts, kas pierāda OFAC apsūdzības. Materiālā ir viedokļi, pieņēmumi!
Norādām uz pārbaudāmām FAKE ziņām.

2014.gada novembrī gaidāmās Saeimas vēlēšanas un Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē 2015.gada pirmajā pusē būs plašu auditoriju interesējoši notikumi, kas noteikti piesaistīs arī angļu valodā lasošo auditoriju,”[..](99.lpp)
Saeimas vēlēšanas Latvijā 2014.g.notiek oktobrī, nevis novembrī. Profesionāls medijs 2014.g. jūlijā to noteikti zināja. Lsm.lv=?
Materiāls nesatur nevienu pierādījumu un faktu, kas pierāda OFAC apsūdzības.
Vēršam uzmanību, ka materiālā izmantotas publikācijas no 2001-2010.gadam.

38.materiāls; Prabook

Šajā materiālā nav atrodams neviens fakts, kas pierāda OFAC apsūdzības. Materiālā ir viedokļi, pieņēmumi!
Norādām uz pārbaudāmām FAKE ziņām.

Politiķis Aivars Lembergs ir Latvijas politiķis un uzņēmējs, kurš ieņem Ventspils mēra amatu kopš 1988. gada.
[..]


Aivars Lembergs nav Ventspils mērs kopš 1988.gada.

PSRS laikā nekādi mēri nebija.
2
Lembergs bija vietējās politiskās partijas „Latvijai un Ventspilij” (”ForeignLatviaand Ventspils”) līderis, partiju viņš nodibināja 1994.gadā. (102.lpp)
1. Aivars Lembergs nevis bija, bet ir politiskās partijas „Latvijai un Ventspilij” līderis.

2. Materiālā ir nepareizs partijas nosaukums - ”ForeignLatviaand Ventspils”, kas nozīmē „Ārzemju Latvija un Ventspils” - Fake ziņa, šāda politiskā partija Latvijā nepastāv

Kopš 2008.gada pret viņu vērsta ilgstoša izmeklēšana par kukuļošanu, naudas atmazgāšanu un dienesta stāvokļa izmantošanu. Jebkādus pārkāpumus viņš kategoriski noliedz. Pēc tam viņš strādāja dažādos amatos Komunistiskajā partijā, par Ventspils mēru kļūstot 1988.gadā.
Viņš saglabāja amatu pēc Latvijas neatkarības atgūšanas un ticis 5 reizes pārvēlēts.
Viņš joprojām ir tās (ZZS!) vadošā personība un galvenais finansiālais atbalstītājs.
Pēc 2008.gada A.Lembergs nekādi nevarēja strādāt Komunistiskā partijā, jo Latvijā tāda nav reģistrēta. Komunistiskā partija pastāvēja PSRS, kas pārstāja eksistēt 1991.gadā.

Apgalvojumā nav formulēts - Kam galvenais finansiālais atbalstītājs.
Ja domāta ZZS, tad laikā no 2006.g. līdz 2019.g. no visiem ziedojumiem Zaļo un Zemnieku savienībai A.Lemberga ziedojumi sastādīja 2,1% no 100%, t.i. A.Lembergs nav galvenais finansētājs.

A.Lembergam nav apsūdzība “kukuļošanā” un “naudas atmazgāšanā”.
Nevienas apsūdzības nav pierādītas līdz pat šim brīdim, līdz ar to A.Lembergs - nevainīgs.

25.lpp.Vai OFAC lēmums ”nav patvaļīgs, kaprīzs, izvēles ļaunprātīga izmantošana vai citādi pretrunā likumiem ”vai tas ”bijis balstīts visu pienācīgo faktoru izvērtēšanu un vai nav pieļauta skaidri redzama sprieduma kļūda”.

No OFAC tiesai un Prasītājam pieejamiem dokumentiem skaidri redzams, ka tie nesatur nevienu faktu, pierādījumu par “korumpētiem politiķiem”, “ekonomisko labumu”, “korumpētiem tiesību aizsardzības iestāžu amatpersonām”u.t.t..

No OFAC tiesai un Prasītājam pieejamiem dokumentiemredzams, ka tie nav analizēti, vērtēti. Nav veikta cēloņseku analīze. Šie “dokumenti” nav dokumenti, bet gan žurnālistu, politologu un politžurnālistu politiski angažēti raksti, kuros pausti autoru viedokļi, izpratne par notikumiem un visādi citādi prātojumi, kuri neko nepierāda. Pie tam rakstos minētie apgalvojumi lielā daudzumā ir FAKE ziņas.

Pierādījumi par pieejamo materiālu nepamatotību.

Skatīt 14.lpp. parIekļaušanas un bloķēšanas Memoranda12.materiālu un citiem.

25.Vai OFAC lēmums “ir balstīts uz faktoriem, kuru ņemšana vērā Kongress nav paredzējis”.

Taisnība! Sankcijas ir pieņemtas pret:

1. NATO valsts pilsoni, kurš ir NATO valsts rezidents, nodokļu maksātājs un patstāvīgi dzīvo NATO valstī Latvijā-demokrātiskā, tiesiskā valstī u.t.t.

2. A.Lembergs ir profesionāls, ilggadīgs politiķis, ko pierāda:

a. No 1994.gada vada politisku partiju ”Latvijai un Ventspilij”

b. Šī partija ir uzvarējusi Ventspils domes vēlēšanās no 1994.gada līdz šim brīdim;

c. A.Lembergs 25 gadus ir uzvarējis, guvis visvairāk balsis Ventspils pilsētas domes deputātu vēlēšanās;

d. A.Lembergs demokrātiskās, leģitīmās vēlēšanās 25 gadus ir ievēlēts par Latvijas republikas Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāju ( mēru);

e. A.Lemberga vadītā partija ”Latvijai un Ventspilij” tās biedri, dalībnieki ir piedalījušies Latvijas parlamenta Saeimas vēlēšanās, iegūstot 2-3 no 100 vietām;

f. Parlamenta (Saeimas) 3 deputāti ir opozīcijā pie varas esošajam parlamenta vairākumam, opozīcijā pie varas esošai (parlamentā ievēlēta 2019.gada 23.janvārī) valdībai. Visi 3 parlamenta locekļi, kuri ievēlēti no A.Lemberga vadītās partijas balsoja pret sankciju brīdī un šobrīd pie varas esošo Latvijas valdību, tās apstiprināšanu!

g. No A.Lemberga vadītās partijas ievēlētie parlamenta locekļi ir opozīcijā Latvijā pie varas esošām partijām(Jaunā konservatīvā partija, Jaunā vienotība, Nacionālā apvienība, Attīstībai par, Kam pieder valsts), tas ir mazākumā.

h. A.Lembergs ir opozīcijas partijas līderis ar kuru cenšas izrēķināties pie varas esošās partijas, to biedri, parlamenta vairākums, esošā valdība. Šo izrēķināšanos pie varas esošā valdība izdara ar OFAC rokām, ar OFAC lēmumu, ar sankcijām un to radītām sekām. To pierāda Latvijas valdības vadītāja vietnieka(vicepremjera), Tieslietu ministra, pie varas esošas partijas ”Jaunā konservatīvā partija” līdera, vadītāja Jāņa Bordāna publiskie izteikumi par savu lomu, ieguldījumu, lai OFAC pieņemtu lēmumu par OFAC sankcijām pret savu politisko konkurentu, pretiniekuA.Lembergu.

Tieslietu ministrs Jānis Bordāns:

“[..]Tika pieminēts arī Aivars Lembergs. Viņi [ASV Finanšu ministrija] ir saskatījuši, ka šai valdībai [Latvijas] ir vērts sniegt tādu instrumentu rokās, kā Lemberga iekļaušanu šajā [sankciju] sarakstā [..]”

«Latvijas Avīzes portāls LA.lv , 11. 12. 2019 7:58

­­https://www.la.lv/lemberga-eras-beigas

“Jaunās konservatīvās partijas” vadītājs, vicepremjers

Tieslietu ministrs Jānis Bordāns:


“[..] Vēl Bordāns intervijā atzina, ka Lembergs ASV sankciju sarakstā iekļauts, "pateicoties jaunajam valdības sastāvam[..]”

«Latvijas Sabiedriskie Mediju portāls Lsm.lv» , 16. decembris, 2019, 7:47

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/bordans-parsteidzigi-ir-dot-garantijas-par-ventspils-ostas-situaciju.a341823/


Intervija LVR1 ar Jāni Bordānu-“Jaunās konservatīvās partijas” (JKP) vadītājs, vicepremjers, tieslietu ministrs:

L.Zvejnieks: “Tātad sankciju sarakstā Lembergs ir iekļauts pateicoties pašreizējai valdībai?”

J.Bordāns: “Es uzskatu, ka tieši tā.”

[..]

L.Zvejnieks: “Bet Jūs kā premjera biedrs premjeru arī informējāt par šīm sarunām?”

J.Bordāns: “Jā, premjers tiek informēts par absolūti visu. [..]”

«“Latvijas Radio 1”, 16. 12. 2019 7:14

https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/labriit/janis-bordans-lemberga-ieklausana-sankciju-saraksta-ilgtermina-d.a124580


“[..] Vizīte bijusi JKP politiķu iniciēta, un tās laikā viņi apmeklējuši vairākus ASV departamentus, tai skaitā - Finanšu, kas lemj par personu iekļaušanu sankciju sarakstā. Šajās sarunās tikuši pieminēti Latvijas oligarhi [..]”

«Latvijas Televīzija 1 raidījums «DeFacto»» , 15. 12. 2019

https://ltv.lsm.lv/lv/raksts/15.12.2019-de-facto.id175336/

Latvijas Ārpolitikas institūta direktors Andris Sprūds:


“[..] Nu noteikti jau mums gribētos, tādas sazvērestības teorijās viss arī tā vienkāršāk izmērīt un tās saites atrast, noteikt, ka varbūt kāda no tām saitēm ir arī tiešāka un, un skaidrāka un noteicošāka, bet man šķiet, ka tur tomēr ir vairāku faktoru kopums. Nu viens, tas ir šīs ASV administrācijas stils, un tas nav tikai par Aivaru Lembergu, es domāju, te mēs gaidām arī “Moneyval”, teiksim tā, šo te ziņojumu, un vai mēs būsim pelēkajā kādā sarakstā iekšā, un es domāju, ka šī administrācija lielā mērā viņa arī cērt, viņa īpaši neizvēlas tos instrumentus, un līdz ar to es domāju, ka tas jau ir kaut kur briedis process. Es neizslēdzu, ka tas, protams (sankcijas), ir saistīts arī ar konkrēto ministru, varbūt zināmā veidā iespēju kaut kādas lietas motivēt vai paveicināt, bet jāatceras arī to, ka varbūt arī apstākļu sakritība ir tāda, ka šobrīd tas politiskais spēks, ar ko Lemberga kungs ir saistīts, viņš arī nav pie varas. Es domāju būtu situācija tomēr savādāka, ja, pieņemsim, “Zaļo un zemnieku savienība” būtu koalīcijā, jo principā šīs lietas jau nav jaunas[..]”

«“Latvijas Radio 1” raidījums «Krustpunktā» » 30.12.2019 13:05

https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/krustpunkta/krustpunkta-latvijas-arpolitikas-instituta-direktors-andris-spru.a124655/

Latvijas Ārpolitikas institūta direktors Andris Sprūds:

“[..] Būtu daudz sarežģītāks, būtu daudz grūtāks. Protams, ka tad, visticamāk, arī ministrs diez vai, vai arī kāds no ministriem, diez vai gribētu motivēt, teiksim, savus koalīcijas partnera spēcīgu pārstāvju ielikšanu kaut kādos sarakstos. Līdz ar to, protams, ka arī iekšpolitiskā dinamika ir savādāka, jo šobrīd tā ir opozīcija un pozīcija, un tur ir savstarpējie cīniņi un kurš tad kuru beigu beigās. Un, protams, ka arī priekš ASV valdības, arī priekš ASV diplomātijas nu daudz vienkāršāk ir šajā situācijā, ja tā var teikt, tie, kas jau mazliet ir pakrituši, vismaz politiskajā ziņā, nu tad OK, tad spiežam līdz galam. [..]”

« “Latvijas Radio 1 ”raidījums «Krustpunktā» » 30.12.2019 13:05

https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/krustpunkta/krustpunkta-latvijas-arpolitikas-instituta-direktors-andris-spru.a124655/

Sankciju mērķis:

“[..]Purgaile* norādīja, ka šo sankciju mērķis ir Lemberga ekonomiskās un politiskās ietekmes mazināšana [..]”


*Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadītāja, uzrauga Latvijas bankas un vērtspapīra tirgu.

« delfi.lv», 12.12.2019

https://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/lembergam-atlaus-vienu-bankas-kontu-pensijai-noteiks-terinu-griestus.d?id=51714347

Jānis Bordāns, Latvijas Republikas Tieslietu ministrs (Jaunā Konservatīvā partija) un DžastinsMaziničs (JustinMuzinich) ASV Valsts kases sekretāra vietnieks.

i. Politiķi A.Lembergu Latvijas tauta, sabiedrība vērtē daudz pozitīvāk nekā viņa politiskos konkurentus. Politiķu pozitīvais vērtējums 2019.g. decembra sākumā:

A.Lembergs- Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs- 45%

K.Kariņš- valdības vadītājs no partijas “Jaunā vienotība”- 36%

R.Dzintars- saeimas deputāts, partijas ”Nacionālā apvienība” vadītājs- 26%

D.Pavļuts- saeimas deputāts no partiju apvienības “Attīstībai Par”- 23%

J.Bordāns- valdības vadītāja vietnieks (vice), Tieslietu ministrs, partijas “Jaunā konservatīvā partija” vadītājs- 21%


Pārējiem Latvijas politiķiem pozitīvais vērtējums zem 20%!

Politiķu, valsts amatpersonu un sabiedrisko darbinieku darbības vērtējums

SKDS,
2019. gada decembris

j. Korupcijas novēršanas birojs savā pastāvēšanas laikā nav konstatējis korupcijas gadījumus Latvijas ostās, tai skaitā Ventspilī.

KNAB pastāvēšanas laikā nav izmeklējis nevienu kriminālprocesu par iespējamiem koruptīviem noziegumiem Latvijas ostās
“[..]Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) pastāvēšanas laikā biroja lietvedībā nav bijis neviens kriminālprocess par iespējamiem koruptīviem noziedzīgiem nodarījumiem kādā no Latvijas ostām, aģentūra LETA noskaidroja KNAB.


Patlaban publiski zināms, ka saistībā ar ostām un iespējamiem amatpersonu noziegumiem ir tikai divi kriminālprocesi, kuri ierosināti jau pirms vairākiem gadiem. Abi saistīti ar Rīgas ostu un tos izmeklēja vai turpina izmeklēt Valsts policija (VP).

Vienā lietā notiek tiesvedības process jau apelācijas instancē, un tajā par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu apsūdzēts bijušais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks [..]”

«LETA.lv» 23.12.2019. 11:27

https://skaties.lv/zinas/bizness/knab-pastavesanas-laika-nav-izmeklejis-nevienu-kriminalprocesu-par-iespejamiem-koruptiviem-noziegumiem-latvijas-ostas/

25.lpp. ‘OFAC ir balstījusies uz faktoriem, kuru ņemšanu vērā Kongress nav paredzējis(cīņa pret politisko opozīciju demokrātiskā valstī), pilnībā ignorējusi svarīgu problēmas aspektu (politikā A.Lembergs ir opozīcijā pie varas esošai valdībai) sniegusi tādu lēmumu, tādu izskaidrojumu, kas ir pretrunā aģentūras rīcībā esošiem pierādījumiem”, jo nav minēts neviens pierādījums par apsūdzību.

26.lpp. “OFAC apgalvojums, ka neklasificētās administratīvo dokumentu sadaļas vien sniedz viennozīmīgu racionālu pamatu aģentūras lēmumam” neatbilst patiesībai. Šie dokumenti nesatur nevienu pierādījumu par apsūdzību, vienlaicīgi satur daudz FAKE ziņas un satur žurnālistu viedokļus un izdomājumus.

26.lpp.”Prasītājam jādemonstrē, ka “pamatojums” viņu iekļaut” nekad nav eksistējis, vai vairs neeksistē- ko Prasītājs pat nav papūlējies izdarīt”.

Apgalvojums neatbilst patiesībai. “Paziņojumā” un “Preses relīzē” minētais ir absolūti nekonkrēts, bez faktiem un pierādījumiem. A.Lembergam nav jāpierāda savs nevainīgums. Nav neviena fakta par “korupciju”, “valsts mantas piesavināšanos”, “privātās mantas ekspropriāciju”, “korumpētiem politiķiem”, “korumpētiem tiesībsargājošo iestāžu darbiniekiem”.

26.lpp. OFAC lieto “vai“. Tātad nav pierādījumu ne par vienu no pieminētajiem variantiem.

13. VENTSPILS BRĪVOSTAS PĀRVALDE (VENTSPILS FREEPORT AUTHORITY) (arī zināma kā FREEPORT OF VENTSPILS; arī zināma kā FREEPORT OF VENTSPILS AUTHORITY; arī zināma kā VENTSPILS FREE PORT; arī zināma kā VENTSPILS FREEPORT), Jāņa iela 19, Ventspils LV-3601, Latvija [GLOMAG] (saistīta ar LEMBERGS Aivars)

Iekļauta saskaņā ar EO 13818 1(a)(iii)(B) sadaļu, jo tā pieder vai to kontrolē, vai tā darbojusies vai šķietami darbojusies, tieši vai netieši LEMBERGA Aivara - personas, kuras īpašumi un intereses īpašumos tikušas bloķētas saskaņā ar EO 13818, vārdā vai labā.*


* 68014 Federālais Reģistrs/84.sējums Nr. 239/ Ceturtdiena 2019.gada 12.decembris /Paziņojumi; ĀRVALSTU AKTĪVU KONTROLES BIROJA IEKĻAUŠANAS UN BLOĶĒŠANAS MEMORANDS AR-0009

Ventspils brīvosta pārvalde

Ventspils brīvostas pārvalde atrodas Ministru kabineta (valdības) pārraudzībā1, tātad kontrolē.
Ventspils brīvostas pārvalde ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona1.
Ventspils brīvostas pārvaldes struktūra2:

Lēmējinstitūcija:

Ģirts Valdis Kristovskis
Pārstāv Latvijas valsts valdību

Inguna Strautmane
Pārstāv Latvijas valsts valdību

Rūdolfs Nerets
Pārstāv Latvijas valsts valdību

Laila Spaliņa
Pārstāv Latvijas valsts valdību

Jānis Vītoliņš
Pārstāv Ventspils domi

Guntis Blumbergs
Pārstāv Ventspils domi

Didzis Ošenieks
Pārstāv Ventspils domi

Aivars Lembergs
Pārstāv Ventspils domi
Izpildinstitūcija - vada Brīvostas pārvaldnieks4

Secinājumi:

1.Ventspils brīvostas pārvalde pieder un to kontrolē Latvijas valdība;

2. Ventspils brīvostas pārvalde darbojas valsts interesēs un nekādā veidā, tieši vai netieši nedarbojas Aivara Lemberga vārdā vai interesēs, jo to kontrolē valdība;

3. Līdz 2019. gada decembrim ostas valde bija lemttiesīgas, ja to sēdēs piedalījās ne mazāk kā seši valdes locekļi, un pieņemt lēmumu, ja par to nobalsoja ne mazāk kā pieci valdes locekļi5, tādējādi Ventspils brīvostas valde nevienu lēmumu nevarēja pieņemt bez valdības iecelto valdes locekļu dalības balsojumā. Aivars Lembergs bija viens no astoņiem valdes locekļiem, kas ir mazāk par 50% no visiem valdes locekļiem.

“OFAC ir norādījis konkrētus pierādījumus, kas bijuši pamatā lēmumam, ka Prasītājs atbilst EO 13818 § 1(a)(ii)(B)(1) iekļaušanas kritērijiem. OFAC publicēja gan paziņojumu Federālajā Reģistrā, norādot Prasītāja iekļaušanas juridisko pamatojumu, gan paziņojumu presei,norādot faktisko pamatojumu. 84 Fed. Reg. 68014; “Valsts kase sankcionē korupciju un materiālā atbalsta tīklus.”

“Pie tam paziņojumā presei par Prasītāja iekļaušanu ietverts papildus paskaidrojums, ka kopš kļūšanas par Ventspils Mēru 1988.gadā, Prasītājsvairākkārt ir apsūdzēts par naudas atmazgāšanu, kukuļdošanu un dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. Lembergs kontrolē organizācijas, izmantojot politiskās partijas un korumpētus politiķus, un sistemātiski izmanto šīs organizācijas un indivīdus sava ekonomiskā labuma gūšanai. Lembergs ir izmantojis savu ietekmi pār politiskajām partijām, lai veidotu valdības sastāvu un ieceltu amatos noteiktas valdības amatpersonas, kā arī, lai kavētu citu valdības amatpersonu vadošo amatu ieņemšanu. Turklāt Lembergs ir ietekmējis un korumpējis tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas, lai aizsargātu savas intereses un pakļautu politiķus, kurus viņš citādi nespēj kontrolēt”.

Iepriekš minētais esot “faktiskais” ”papildus” paskaidrojums.

Kur šai tekstā fakti, pierādījumi? Tādu nav! Ir absolūti nepamatoti apgalvojumi, izdomājumi. Ja iepriekšējā rindkopā minētais ir “papildus” paskaidrojums, kur sākotnējais???

Tāda nav!!!

“Valsts kase sankcionē korupciju un materiālā atbalsta tīklus.”*

*MEMORANDS PIE ATBILDĒTĀJU LŪGUMA NORAIDĪT, VAI ALTERNATĪVI, PAR SUMMĀRO SPRIEDUMU 13.lpp

Bez tam, Prasītājam sniegtie administratīvie dokumenti paskaidro OFAC lēmumu, ka “neskatoties uz apsūdzībām kukuļošanā, naudas atmazgāšanā un ļaunprātīgā dienesta stāvokļa izmantošanā, un …. īslaicīgu arestu 2007. - 2008. gadā, [Prasītājs] joprojām ir viens no bagātākajiem cilvēkiem Latvijā,” AR 0021-22. Dokumentos turpmāk norādīts, ka Prasītājs saglabājis “nozīmīgu ietekmi [ZZS] politiskajā partijā,” turpat 0022, un ka, patiesi, Prasītājs ir partijas “galvenais finansiālais atbalstītājs,” turpat. Papildus, dokumenti, kas sniegti Prasītājam atklāj, ka “ar ZZS palīdzību Prasītājs saglabā politisku ietekmi, neskatoties uz pret viņu uzsākto kriminālprocesu”. Turpat 0022, skatīt arī turpat 0025 n.16 (aprakstīta Prasītāja iesaiste tā sauktajā Latvijas “Oligarhu sarunu skandālā”, kura ietvaros tika slepeni ierakstītas sarunas starp Prasītāju un citiem Latvijas politiķiem, apspriežot, interalia,”dažādas atklātas un slepenas biznesa intereses, kā arī mēģinājumus savaldīt Latvijas drukātos un elektroniskos medijus.”).

Par šiem žurnālistu un A.Lemberga politisko konkurentu prātojumiem, izdomājumiem, pieņēmumiem jau skaidri, argumentēti pateikts iepriekš. OFAC nav jāiesaistās iekšpolitiskā cīņā Latvijā.

“Informācijas sniegšana Prasītājam gan publisku administratīvo dokumentu, gan paziņojuma presei formā, ir vairāk nekā pietiekama pienācīgam procesam, jo viņš “ir ticis informēts … par valdības viedokli attiecībā uz viņa iekļaušanas iemesliem, un, tādējādi, var jēgpilni sniegt atspēkojošus pierādījumus un argumentus OFAC, lai apstrīdētu viņa iekļaušanu.”*

“Jēgpilni” var sniegt atspēkojošus OFAC pierādījumus un argumentus, ja pierādījumi un argumenti ir. Bet tādu nav. Ir nepamatoti apgalvojumi, pieņēmumi, politžurnālistu viedokļi, prātojumi. OFAC vēršas pret Latvijas parlamenta politisko opozīciju. Politiskā darbība demokrātiskā valstī ir cilvēktiesību realizācija.

OFAC vēršas pret cilvēktiesībām Latvijā.

*MEMORANDS PIE ATBILDĒTĀJU LŪGUMA NORAIDĪT, VAIALTERNATĪVI, PAR SUMMĀRO SPRIEDUMU, 14.lpp

Prasītāja iekļaušana ir balstīta rīcībā, kas, lai arī uzsākta pirms GloMag likuma un EO 13818 izdošanas, joprojām turpinās. Skatīt “Valsts kase sankcionē korupciju un materiālā atbalsta tīklus.”, (kurā norādīts, ka “Lembergs kontrolē organizācijas izmantojot politiskās partijas un korumpētus politiķus, un sistemātiski izmanto šīs organizācijas un indivīdus sava ekonomiskā labuma gūšanai.”); AR 0022 (secinot, ka Lembergam “joprojām ir nozīmīga ietekme” ZZS partijā); turpat (secinot, ka “ar ZZS palīdzību [Prasītājs] saglabā politisku ietekmi, neskatoties uz pret viņu uzsākto kriminālprocesu”); turpat 0025 n.16 (kur aprakstīta Prasītāja iesaiste tā sauktajā Latvijas “Oligarhu sarunu skandālā” 2017.gada vasarā, kura ietvaros tika ierakstītas sarunas, kurās Prasītājs apsprieda, interalia,”dažādas atklātas un slepenas biznesa intereses, kā arī mēģinājumus savaldīt Latvijas drukātos un elektroniskos medijus”.) Apstākļos, kad ir skaidri konstatēts, ka rīcība, par kuru Prasītājs ticis sankcionēts turpinās, jebkurai pretenzijai par tīri “retroaktīvām” sekām nav pamata šī iemesla dēļ vien.*

Par šajā rindkopā ietvertiem apgalvojumiem, to absolūtai nepamatotībai informācija sniegta parIekļaušanas un bloķēšanas Memoranda materiāliem no 14.-27.lpp.

OFAC lēmums pilnīgi nepamatots. OFAC vēršas pret Latvijas parlamenta mazākuma, opozīcijas līderi.OFAC tieši iesaistās Latvijas iekšpolitiskajā cīņā. OFAC vēršas pret A.Lemberga cilvēktiesībām.

*MEMORANDS PIE ATBILDĒTĀJU LŪGUMA NORAIDĪT, VAI ALTERNATĪVI, PAR SUMMĀRO SPRIEDUMU, 17.lpp

1 2012. gada 29.maija Ministru kabineta noteikumu Nr. 379 “Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums” (zaudēja spēku 01.02.2020) 1. punkts:

1. Ventspils brīvostas pārvalde (turpmāk - brīvostas pārvalde) ir atvasināta publiska persona, kas veic Ventspils brīvostas pārvaldīšanu un darbojas publisko un privāto tiesību jomā, un tā atrodas Ministru kabineta pārraudzībā, kas tiek īstenota ar satiksmes ministra starpniecību. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/249324-ventspils-brivostas-parvaldes-nolikums

2020. gada 28. janvāra Ministru kabineta noteikumu Nr. 62 “Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums” 1. punkts:

1. Ventspils brīvostas pārvalde (turpmāk - brīvostas pārvalde) ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas pārvalda Ventspils brīvostu un darbojas publisko un privāto tiesību jomā. Brīvostas pārvalde ir Ministru kabineta pārraudzībā, kas tiek īstenota ar satiksmes ministra starpniecību. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/312319-ventspils-brivostas-parvaldes-nolikums
2Likums par ostām 8. panta otrā daļa:

(2) Ostas pārvaldes sastāvā ir ostas valde, kas ir augstākā lēmējinstitūcija, un tai pakļauts izpildaparāts, kuru vada ostas pārvaldnieks. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/57435-likums-par-ostam
3 12.12.2019. Grozījumi Likumā par ostā, kas paredz, ka turpmāk Ventspils ostas valdē vairs netiek pārstāvēta pašvaldība. Pieejams:https://likumi.lv/ta/id/311411-grozijumi-likuma-par-ostam
4Likuma par ostām 8. panta piektā daļa:

(5) Ostas pārvaldnieku ieceļ ostas valde. Pieejams: https://likumi.lv/doc.php?id=57435

***

1. DAĻU LASIET ŠEIT.

2. DAĻU LASIET ŠEIT.