Sprūdžs ignorē Datu valsts inspekcijas uzaicinājumu ierasties

Neskatoties uz uzaicinājumu ministram Sprūdžam ierasties Datu valsts inspekcijā, lai administratīvo pārkāpumu protokola sastādīšanas laikā varētu paskaidrot mana personas koda prettiesiskās publiskošanas iemeslus, Sprūdžs šo savu tiesību neizmantoja.

Tādējādi administratīvo pārkāpumu protokols par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.7 panta pirmajā daļā minēto pārkāpumu, kas paredz atbildību par nelikumīgām darbībām ar fiziskas personas datiem, šī gada 27. augustā tika sastādīts bez viņa klātbūtnes.

No Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.7 panta pirmā daļas izriet, ka Sprūdžam par prettiesisko nodarījumu var tikt izteikts brīdinājums vai uzlikts naudas sods no simt līdz četrsimt latiem.

Atgādinu, ka vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs, 2012.gada 23.oktobrī izdodot prettiesisku administratīvo aktu – rīkojumu NR. 343 „Par Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja Aivara Lemberga atstādināšanu no amata”, prettiesiski norādījis manu personas kodu.

Latvijas Republikas Datu valsts inspekcija par šo pārkāpuma faktu veica pārbaudi un 2013. gada 24. maijā pieņēma lēmumu atzīt mani par cietušo Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 261. panta pirmās daļas izpratnē administratīvā pārkāpuma lietvedībā.

Ministrs Sprūdžs ar visiem līdzekļiem un paņēmieniem pretdarbojās Inspekcijas likumīgajiem centieniem noskaidrot šā administratīvā pārkāpuma izdarīšanā vainīgās amatpersonas, ne tikai cenšoties novilcināt administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu un objektīvās patiesības noskaidrošanu, bet arī sabiedrībai melojot, ka viņa „rīcībā nav informācijas, ka saistībā ar Lemberga sūdzību administratīvā pārkāpuma lieta būtu ierosināta un sākta”. (Leta, 15.08.2013)

Vairākus mēnešus ilgušā sarakstē ministrija ir informējusi Inspekciju, ka vainīgā amatpersona ir meklējama ministra Sprūdža birojā, kurā kopā ar ministru ir septiņi strādājošie, bet atklāt šīs amatpersonas vārdu atteicās. Pārbaudes gaitā Inspekcijas rīcībā esošā informācija liecina, ka tieši Sprūdžs ir Rīkojuma autors un kā amatpersona, kura ir nolēmusi izveidot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra biroju, nosakot arī tā kompetenci, saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 14. pantu ir atbildīgs par Fizisko personu datu aizsardzības likuma pārkāpumu, kas tika veikts, nododot publicēšanai Rīkojumu, kurā bija norādīts Aivara Lemberga personas kods.

Līdz ar to, pamatojoties uz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 236.10, 246 un 247. pantu, Datu valsts inspekcija pieņēma lēmumu ministram Sprūdžam sastādīt administratīvo protokolu par iepriekš minēto pārkāpumu.

Arī Administratīvās rajona tiesas Liepājas tiesu nams 2013. gada 29. maijā pasludināja spriedumu, ar kuru nolemts „atcelt vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra E.Sprūdža rīkojumu Nr. 343 „Par Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja Aivara Lemberga atstādināšanu no amata” no tā izdošanas brīža”, atzīstot to par prettiesisku.

Administratīvā rajona tiesa savā spriedumā konstatēja kopumā 16 tiesību normu pārkāpumus Sprūdža darbībā, no kuriem 5 bija ļoti būtiski, t.i., tādi, ka katrs no tiem pats par sevi ir jau pietiekams pamats rīkojuma atcelšanai, un 3 cilvēktiesību un pamattiesību aizskārumus (nevainīguma prezumpcijas pārkāpumu, liegtas tiesības tikt uzklausītam, kā arī piedalīties pašvaldības darbā).

Šīs lietas kontekstā šis nav vienīgais administratīvais akts, kura izdošanas tiesisko un labas valsts pārvaldības kvalitāti ir apšaubījusi ne tikai tiesu vara, bet arī Latvijas Republikas tiesībsargs un Datu valsts inspekcija.

Svarīgākais