Svētdiena, 19.maijs

redeem Lita, Sibilla, Teika

arrow_right_alt Veselība

TOP 10 apgalvojumi par redzes veselību. Mīti vai patiesība?

© Pixabay

5.lapa

9) Fiziskas aktivitātes svaigā gaisā uzlabo redzes veselību

PATIESĪBA. Tas tā ir! Īpaši pieaugot digitālo ierīču lomai mūsu dzīvē, un to radītajai slodzei uz mūsu veselību (acīm, mugurkaulu, kakla daļu), ir svarīgi atcerēties par atpūtas brīžiem un regulārām pastaigām svaigā gaisā. Par pastaigu raitā solī vai skriešanu parkā, veroties tālumā un izbaudot rudens mirkļus, Jūsu acis būs ļoti pateicīgas. Pie tam, atrašanās ārā, svaigā gaisā un dabīgā apgaismojumā, ir pasaulē visatzītākais tuvredzības jeb miopijas profilakses līdzeklis!

10) Nelieli redzes traucējumi, neliedz sēsties pie auto stūres

MĪTS. Ne tikai savai, bet arī apkārtējo drošībai ir ļoti svarīgi, lai auto vadītājam būtu pietiekami laba redzamība. Rudenī, diennakts tumšajam laikam kļūstot garākam, pasliktinās redzamība. Tāpat tumšajos gadalaikos cilvēki ir saguruši, apātiskāki, palielinās reakcijas laiks. Tas iespaido autovadītājus, un, ja kāds sēdies pie stūres ar redzes problēmām, reakcijas ātrums samazinās. Rodas risks ne tikai pašam vadītajam, bet arī citiem satiksmes dalībniekiem.

Noteikumos par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju uzskaitīta virkne prasību, tostarp kritēriji redzes veselības jautājumos. Atkarībā no tā, kādas kategorijas transportlīdzekli, cilvēkam ir tiesības vadīt, kurā valstī viņš brauc pie stūres, prasības redzei var atšķirties. Piemēram, Latvijā, lai vadītu “vieglo automašīnu” (B kategorijas autovadītāja apliecība), redzes asumam ir jābūt vismaz 0,5, skatoties ar abām acīm kopā. Tomēr jāatceras, ka redzes asuma mērījums parasti notiek mākslīgos, standartizētos apstākļos, un daudzi cilvēki šo “testu noliek”. Tomēr reālajā dzīvē var gadīties braukt miglā, krēslā, tumsā apžilbt no pretim braucošas mašīnas gaismām. Tādās nestandarta situācijās redze ir daudz sliktāka nekā brīdī, kad sēžam redzes pārbaudes krēslā. Tādēļ par to, vai un kā jālieto brilles, braucot pie auto stūres, katram būtu individuāli jākonsultējas ar optometristu un, nepieciešamības gadījumā, jāizgatavo īpašas brilles tieši auto vadīšanai īpašos apstākļos.