Piektdiena, 17.maijs

redeem Dailis, Herberts, Umberts

arrow_right_alt Vakara Ziņas \ Skandāli

Modeļu aģentūras sāk dalīt ietekmi biznesā

© F64

Nesaudzīgu cīņu savā starpā uzsākušas sešas lielākās modeļu aģentūras, kuras vēl līdz aprīļa sākumam bija apvienojušās zem Latvijas Modeļu aģentu asociācijas karoga.

Iekšējā cīņā par varu rīkoti dažādi starptautiski skaistumkonkursi, bet viss rezultējies ar skandālu, ko sarīkojuši aģentūras «Natalie» direktors Ēriks Meisāns un «Ginta Budes modes nama» vadītājs Gints Bude.

Žēlabas par nepilngadīgu miesu

Modes dizainers, «Ginta Budes modes nama» īpašnieks Gints Bude uzskata par nepieļaujamu situāciju, kad starptautiskā modeļu konkursa «Baltic Beauty Contest 2011» laikā tikai 14 gadu vecām konkursa dalībniecēm savu ķermeni nācās demonstrēt peldkostīmos, bet Latvijas Modeļu aģentu asociācija (LMAA) apgalvo, ka konkursa organizēšana un norise atbildusi normatīvajiem aktiem, ētikas normām un starptautiskajām tradīcijām līdzīgu konkursu rīkošanā. Rezultātā Budes aģentūra LMAA pameta.

«Nav tā, ka ieraudzījām nepilngadīgu meiteni peldkostīmā un nolēmām aiziet no asociācijas. Mums jau iepriekš bija atšķirīgi viedokļi vairākos jautājumos. Šis konkurss bija izšķirošais tam, ka vairs nevēlējos palikt asociācijā,» «VZ» norāda Bude. «Jau iepriekš, kad notika šie konkursi, kā modes dizainers iebildu pret nepilngadīgu meiteņu miesas demonstrēšanu peldkostīmos. Neviena no šāda tipa konkursa uzvarētājām nav sasniegusi galvu reibinošu modeles karjeru, par kuru pašlaik būtu vērts runāt.» Bude skaidro, ka, veidojot LMAA, viens no galvenajiem uzstādījumiem bija parādīt sabiedrībai, ka modele ir tērpu demonstrētāja un šim biznesam nav nekāda sakara ar eskorta pakalpojumiem vai prostitūciju. Taču šādos konkursos sabiedrība var asociācijas mērķus viegli pārprast.

Viens pret pieciem, pieci pret vienu

LMAA palikušajiem biedriem gan ir citas domas par Budes aiziešanas patiesajiem iemesliem. «Man tiešām žēl, ka Bude pameta asociāciju – viņa modes nams ir viena no senākajām pašmāju modeļu aģentūrām, un tajā strādājošās meitenes ir ļoti profesionālas. Tomēr kašķis par peldkostīmiem man nešķiet īsti korekts. Asociācija par Budes izslēgšanu lēma 1. aprīlī, viņš savu iesniegumu par izstāšanos iesniedza 6. aprīlī, bet meitene peldkostīmā uz mēles parādījās tikai 9. aprīlī. Varbūt Budem ir gaišreģa spējas, bet, iesniedzot dokumentu par aiziešanu, viņš nekādi nevarēja redzēt 14 gadu vecu meiteni peldkostīmā,» »VZ« situāciju komentē modeļu aģentūras «Terri» direktore Marianna Prozorova. Aģentūras «Dandy» direktors Dmitrijs Kopeikins bija nerunīgāks: «Tas, kas ir noticis, ir noticis uz labu.»

Skarbāku viedokli pauž modeļu aģentūras «Vacatio» direktore Ieva Līpiņa – patiesie nesaskaņu iemesli esot Budes nekorektā rīcība «Riga Fashion Week» laikā. «Es negribētu cilāt šo jautājumu publiski, tomēr... Bude vadīja «Riga Fashion Week» modeļu kastingu, un tām meitenēm, kurām bija jāstrādā ar viņu, darbs bija īsta elle. Turklāt viņš uz visiem svarīgākajiem uznācieniem bīdīja tieši savas aģentūras meitenes.» Arī Agris Blaubuks, kurš ir aģentūras «2Bmodels» direktors, pauž nostāju, ka tādiem biedriem, kas pārkāpj visas normas, nav vietas asociācijā: «Tam nav nekāda sakara ar uznācienu peldkostīmā – viņš vienkārši šobrīd mēģina sev iegūt popularitāti, graujot asociācijas prestižu par to, ka viņu [no tās] izslēdza!»

Cēlo mērķu patiesie nodomi

LMAA tika veidota, lai sakārtotu šo nozari un atgūtu cilvēku uzticību modeļu aģentūru darbībai pēc daudzajiem skandāliem, kas saistīti ar modeļu iesaistīšanu iespējamā prostitūcijā. Virsvadību šajā veidojumā uzņēmās aģentūras «Natalie» direktors Ēriks Meisāns. Līdz šā gada aprīļa sākumam asociācijā darbojās «2Bmodels», «Vacatio», «Terri», «Dandy», «Ginta Budes modes nams» un «Natalie». Patiesībā aiz cēlajiem mērķiem slēpās aprēķins: izskaust kastinga aģentūras, kas par zemākām summām spēja reklāmdevējiem sameklēt nepieciešamos modeļu prototipus. Dažas modeļu aģentūras, kas veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, bet nav šīs asociācijas biedres, norāda, ka vienīgais LMAA mērķis ir novākt no ceļa konkurentus. «Šai asociācijai nav skaidri definēts, kā kļūt par tās biedru, kādi ir biedru pienākumi. Tas ir «lielais sešnieks», kam bija finansiālas grūtības, un, izveidojot asociāciju, viņi sevi uzspiež klientiem. Kurš gan gribēs sadarboties ar modeļu aģentūru X, ja tā nav iekļauta šajā Modeļu aģentu asociācijā?! Patiesībā asociācija nemaz nav ieinteresēta iekļaut savās rindās jaunus biedrus. Tam visam apakšā ir nauda, jo bez šīs asociācijas Bude un «Natalie» jau pērn būtu aizgājuši pa burbuli,» tā par LMAA izteicās ar asociāciju nesaistītas modeļu aģentūras direktors, kurš vēlējās palikt anonīms.