Šajās brīvdienās Kurzemes pusē noritēs viens no populārākajiem rallijiem «BTA Rallijs Talsi 2010». Pirmo reizi vienā ekipāžā tajā startēs uzņēmējs Kārlis Goldbergs un par jaunāko Latvijas miljonāru dēvētais Valts Zvaigzne.
Šajās brīvdienās Kurzemes pusē noritēs viens no populārākajiem rallijiem «BTA Rallijs Talsi 2010». Pirmo reizi vienā ekipāžā tajā startēs uzņēmējs Kārlis Goldbergs un par jaunāko Latvijas miljonāru dēvētais Valts Zvaigzne.
Slikti nepalika
Valts Zvaigzne pēc skolas pabeigšanas iestājies biznesa augstskolā «Turība», kur studē uzņēmējdarbību, savukārt Kārlis Goldbergs biznesā darbojas jau labu laiku. «Sākās ar to, ka Valts dzīvo Mārupē, bet es laboju mašīnu Mārupē,» stāsta Kārlis. Ņemot vērā to, ka Kārlim pieredze lielāka un arī mašīna ir viņa, izlemts, ka vismaz pagaidām Valts būs stūrmanis. «Sākumā stūrmaņa lieta šķita bezcerīga. Bez pieredzes grūti saprast, kā īsti trasi lasīt. Es biju pieradis pie iepriekšējā stūrmaņa, ar kuru kopā braucu divus gadus. Katram ir sava mēle, savs temps,» stāsta pilots. Daudzi nemaz nevar kļūt par stūrmaņiem, jo paliek slikta dūša. Braucot galva visu laiku jātur uz leju un jālasa. Man ne slikti palika, nekā. Tad arī sapratu, ka varu būt stūrmanis un man tas patīk,» papildina Zvaigzne. «Jau pirmajā treniņā bez kādas mācīšanas viņam bija līdzi visa atribūtika: kladīte, divi zīmuļi, dzēšgumija un zīmuļu asināmais – viss, kas nepieciešams, lai varētu pierakstīt trasi. Patiesību sakot, tik lielu atbildību nebiju gaidījis,» ar apbrīnu saka Goldbergs.
70–100 litru uz 100 km
Abu ekipāža startē ar 2008. gadā iegādātu, autosportista Ali Jansona būvētu «Subaru Impreza», kas gadu no gada tiek uzlabota. «Mērķis ir izvirzīts, kādai tai mašīnai jābūt, bet vienmēr jau kaut kā pietrūkst. Vienā gadā ielikām turbo motoru un sporta amortizatorus, tagad sporta datoru. Pietrūkst vēl izturīgākas piekares. Tas šogad jau divreiz sagādājis problēmas, jo slodze ir milzīga.»
Rallijs nav lēts prieks, un panākumi ne vienmēr ir proporcionāli izmaksām. «Ir cilvēki, kas uz vienu ralliju izmaksas rēķina četrreiz lielākas nekā mēs. Nezinu, vai tas ir pareizi vai ne. Katrs dara, kā var atļauties, un, ja kāds var atļauties maksimumu, tad kāpēc ne?» saka Kārlis. Sacensību izmaksas veido riepas, eļļas, mašīnas sagatavošana un, protams, degviela. Ja precīzāk – daudz degvielas. Ja rēķina, ka rallija auto «ēd» 70–100 litrus uz simt kilometriem, nav jābrīnās, ka galīgās viena rallija izmaksas rakstāmas ar četriem cipariem. Turklāt ar nosacījumu, ka tiek lietota parastā, nevis speciālā degviela, kas maksā vairāk nekā četrus latus litrā.
Joprojām bez draudzenes
«Man nav draudzenes. Ir autosports, kas aizņem visu laiku. Jātrenējas, jābraukā pa garāžām. Reta meitene būs ar mieru, ka čalis visu laiku pavada servisos vai treniņos, nevis kopā ar viņu. Ģimene mani atbalsta. Ja ne gluži brauc uz visām sacensībām, tad vismaz zvana un interesējas, kā gājis,» atklāj Valts. Arī Kārlis bauda gandrīz nedalītu ģimenes atbalstu. «Sieva un meita mani ļoti atbalsta un nāk uz visām sacensībām. Mammai gan laikam tāda izjūta, ka viņai uzspiež to ralliju. Kad apmetām pirmo kūleni un viņa stāvēja pāris līkumus tālāk, nozvērējās, ka uz sacensībām vairs nenāks. Pāris sacensības izlaida, bet tagad jau atkal nāk,» stāsta Kārlis.
Sarunai ievirzoties par sacensību filozofiju, abi puiši ir vienādās domās. «Jācīnās līdz pēdējam. Ja pat pēdējā naktī neizdodas ielikt motoru, tiek meklēti citi varianti, kaut vai draugi, kas aizdos mašīnu. Nav tā, ka pie pirmajām grūtībām sakām: «Ja nav, tad nav. Braucam mājās dzert alu.» Īstenībā jau, lai arī konkurenti, rallisti ir labi čomi un nelaimē nepametīs. Runājot boksa terminoloģijā, rallijs ir tāda draudzīga asinsizliešana. Cīnāmies, cīnāmies, bet, kad vajag, cits citam palīdzam,» pauž Zvaigzne.