«Hārleju» vīru diena ar šņabi, griķiem un tankiem

Viens no iespaidīgākajiem spēkratiem – krievu, igauņu un latviešu kopražojums «Kombat», ar kuru no Igaunijas ieradās kompānijas īpašnieki. © Lauris Vīksne F64

Ar nostalģisku piesitienu par laikiem, kad 23. februāris – Padomju armijas un jūras karaflotes diena jeb vīriešu diena – tika svinēts visā plašajā Padomju Savienībā, otrdien Sventes muižā iespaidīgu pasākumu sarīkoja motoklubs «Harley Davidson Latvia».

Atbilstoši svētku tematikai netrūka nedz ieroču, nedz karalauka virtuves, nedz īsta tanka, kas braukt gribētājus vizināja pa poligonu.

Sventes muiža, kur pulcējās «Harley-Davidson» spēkratu cienītāji, slavena ne tikai kā vieta, kur sākumā filmēts seriāls «Neprāta cena», bet arī ar savu militārās tehnikas muzeju. Tur bez džipiem, motocikliem un bruņutransportieriem atrodas arī divi leģendārie T-34 tanki.

Viens no iespaidīgākajiem spēkratiem – krievu, igauņu un latviešu kopražojums «Kombat», ar kuru no Igaunijas ieradās kompānijas īpašnieki. Spēkrata saimnieks nekavējās demonstrēt, ka, lai arī cik dziļš sniegs, bruņuauto tas nesagādā problēmas. Aizmalies līdz kādam nelaimīgi iestigušam «Toyota Landcruiser», tas mēģināja to izvilkt ar standarta auto striķa palīdzību. Diemžēl striķis plīsa kā diegs un «Toyota» palika, kur bijusi.

No Sventes muižas tālākais brauciens veda uz netālo poligonu, kur jau gaidīja tanks un lauka virtuve. Kā goda viesus uz poligonu ar zirgu aizvizināja dalībniekus no zviedru un igauņu «Harley Davidson» klubiem, tostarp abu šo klubu prezidentus – Joranu Esli (Zviedrija) un Pēru Nordkvistu (Igaunija), kuriem šāds pasākums bija kas jauns.

«Harley Davidson Latvia» biedrs un pasākuma iniciators Marks Edidovičs pats dienējis Tālajos Austrumos. «Šī nav pirmā reize, kad Sventē atzīmējam vīriešu dienu. Faktiski katru gadu atbraucam. Svinam, šaujam – katrā ziņā ir jautri,» viņš sacīja.

Lai gan tanks T-55, kas tiek izmantots interesentu vizināšanai, ražots sešdesmitajos gados, tas joprojām ir pilnīgā kārtībā. «Atradām to Polijā. Tas faktiski nebija izmantots – nobraucis tikai 500 motorstundas, kas īstenībā nekas nav. Uz šī tanka bāzes tika ražoti arī nākamie tanki,» zināja stāstīt militārās tehnikas muzeja vadītājs Andrejs Bogdanovs. Jāatzīst, ka sajūtas, braucot ar tanku, ir mazāk ekstrēmas nekā braucot ar traktoru pa pļavu.

Lai pasākuma dalībniekus nenomāktu aukstums, organizatori bija parūpējušies gan par ugunskuru, gan iekšējās sildīšanās līdzekļiem. Konkrētāk – par muciņu ar degvīnu, ar kuru lielākā daļa gan apgājās diezgan prātīgi.

Svarīgākais