Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Vakara Ziņas

Vācijas "Cepumu briesmonis" sola atdot laupījumu

© Scanpix

Vācija turpina sekot līdzi peripetijām ap janvāra nogalē Hannoverē nozagto kompānijas «Bahlsen» simbolu – lielu, apzeltītu cepumu. Laupītājs, ka sevi dēvē par bērnu leļļu seriāla «Sezama iela» varoni «Cepumu briesmoni», izsūtījis vairākas vēstules, kurās pieprasījis, lai konditorejas izstrādājumu ražotāji ar cepumiem apgādā bērnu slimnīcas, un beidzamajā no vēstulēm solīts apzeltīto cepumu atdot.

20 kilogramu smagā bronzas plāksne, kas ir apzeltīta un patiešām izskatās pēc zīmola «Leibniz» cepuma, pie kompānijas «Bahlsen» galvenā biroja Hannoverē atradusies kopš 1913. gada. Pagājušās nedēļas sākumā kompānijas darbinieki, ierodoties birojā, konstatēja, ka apzeltītais cepums ir pazudis. «Pats dīvainākais ir tas, ka neviens neko nav redzējis. «Bahlsen» birojs taču atrodas uz vienas no dzīvākajām Hannoveres ielām, kompānijas emblēma bija novietota aptuveni piecu metru augstumā, bet mums nav neviena liecinieka. Diemžēl pret šo ēku nav vērstas videonovērošanas kameras,» vēstījusi pilsētas policija.

Sākotnēji tika domāts, ka plāksni nozaguši bezpajumtnieki, lai to pārdotu metāla uzpircējiem, taču drīz vien laikraksts «Hannoverschen Allgemeinen Zeitung» saņēmis pirmo vēstuli no nolaupītāja, kurai bijusi pievienota fotogrāfija, kurā redzams, kā «Cepumu briesmoņa» tērpā ģērbies indivīds imitē iekošanos plāksnē. «Cepums ir pie manis! Jūs to vēlaties atpakaļ, tādēļ februārī izvēlieties dienu un nosūtiet cepumus visiem pilsētas bērnu slimnīcas pacientiem. Jums tur noteikti jāsūta cepumi ar piena šokolādi – nevis ar tumšo šokolādi vai vispār bez šokolādes,» bija sacīts vēstulē. Kompānijas prezidents Verners Balzens tikmēr ne tikai bija izsludinājis 1000 eiro atlīdzību par plāksnes atgūšanu, bet arī apsolījis, ka firma ziedos 52 000 paciņas cepumu 52 dažādām organizācijām.

Šonedēļ Hannoveres avīze saņēmusi kārtējo sūtījumu no šantāžista, kurš pavēstījis, ka viņu esot aizkustinājušas Balzena kunga patiesās skumjas, tāpēc viņš nolēmis atdot kompānijai tās simbolu. Tiesa, prasība par cepumu ziedošanu paliek spēkā, tāpat «Cepumu briesmonis» aicinājis 1000 eiro, kas paredzēti kā atlīdzība, ziedot kādai dzīvnieku patversmei. Viņš gan nav precizējis, kad un kādos apstākļos atdos laupījumu.

Vācu medijos, kas rūpīgi seko līdzi notiekošajam, izskanējušas arī versijas, ka laupīšana varētu būt inscenēta un viss detektīvstāsts ir tikai mārketinga triks. «Tik daudz, cik pašlaik runā un raksta par «Bahlsen» un tās cepumiem, par šo kompāniju nav runāts un rakstīts daudzu gadu garumā,» norādījis kāds skeptiķis. Cepumu ražotāji gan kategoriski noraidījuši šīs apsūdzības, arī virkne reklāmas speciālistu uzsvēruši, ka kompānijai tā būtu pašnāvība – klienti to uztvertu kā krāpšanu un novērstos no «Bahlsen» produkcijas.