Džilindžers skarbi izrēķinās ar saviem aktieriem

© Vakara Ziņas

Nonākot Dailes teātra galvenā režisora amatā, skandalozi slavenais Dž. Dž. Džilindžers esot sācis demonstratīvi izmantot savu varu – atstādina no lomām aktierus, kuri viņam kaut kādā jomā nepiekrīt, turklāt tam neesot nekāda sakara ar aktieru profesionālajām spējām.

Pats dīvainākais, ka Dailes teātrī laikam ieviests teju totalitārais režīms: prasi viedokli, kam gribi, visi baidās pat iepīkstēties.

Dumpoties aizliegts, muti turēt – lūgtum!

Par Dailes teātra galvenā režisora Dž. Dž. Džilindžera skarbajām darba metodēm dzirdēts jau sen, taču līdz šim nebija ienākusies informācija, ka viņš savu varu izmanto teju kā diktators. Iespējams, daļa «dailēniešu» nav ar viņu vienās domās un pat atļaujas (ak, šausmas!) domāt citādi, proti, ka iekšējo konfliktu teātrī galvenā problēma ir Džilindžera nespēja ar darbiniekiem diskutēt, jo taisnība esot tikai viņam vienam. Par to liecina arī »VZ« avota sniegtā neoficiālā informācija, ka nupat no lomas mūziklā «Oņegins», kuru iestudēs Džilindžers un kura pirmizrāde plānota nākamā gada 22. februārī, atvadījusies aktrise Ieva Pļavniece. Iemesls – viņa esot oktobra sākumā notikušajā teātra arodbiedrības sanāksmē nevis klusi un rātni sēdējusi maliņā un klausījusies teātra «problēmās», bet gan drosmīgi paudusi savu viedokli un kaismīgi to aizstāvējusi.

Protams, pats par sevi šis fakts nebūtu nekas īpašs, taču viena bēda – šis viedoklis bijis aktierus aizstāvošs, bet pilnīgi pretrunā ar galvenā režisora domām. Acīmredzot par to pienācies sods. Šo informāciju apstiprināja vēl vairāki »VZ« uzrunātie, diemžēl neviens to nebija gatavs darīt atklāti. Arī Pļavniece komentārus »VZ« nesniedza.

Uz soda līnijas jau daudzi

No neoficiāliem, bet pavisam drošiem un teātrim pietuvinātiem avotiem »VZ« kļuvis zināms, ka pirmais no Džilindžera cietis aktieris Aldis Siliņš, kuram sākotnēji izrādē «Romeo un Džuljeta» bijusi iedalīta galvenā – Romeo – loma. Mēģinājumu process vēl nebija sācies, kad pēc personiska strīda teātra aktieru bufetē lomu sastāvs pēkšņi mainījies: Siliņš no tā svītrots, bet viņa vietā parādījies Kristaps Rasims. Arī viņam bija gājis smagi, pat līdz atlūgumam vairs nav bijis tālu, tomēr pirmizrāde piedzīvota, bet te pēkšņi likteņa ironija: sākoties jaunajai sezonai, iepretī Romeo lomai Dailes teātra mājaslapā pēkšņi pazudis arī Rasima vārds, lai gan tieši viņš duetā ar Džuljetu Ilzi Ķuzuli-Skrastiņu tika uzskatīti par šīs izrādes saskanīgāko mīlētāju pāri.

Rasims sarunā ar »VZ« nopūtās un teica, ka labāk neko nekomentēs, jo tās ir teātra iekšējās lietās, tā sauktā «virtuve». Taču ko nu par Rasimu – nesen no lomas Dailes teātra sezonas pirmajā jauniestudējumā «Finita la comedia!» vairākus kolēģus esot «par nepaklausību» noņēmis bulgāru režisors Aleksandrs Morfovs (ne bez Dž. Dž. Dž. svētības, protams), kas izraisījis aktieros milzīgu rezonansi. Starp noņemtajiem esot bijusi pat leģendārā Mirdza Martinsone.

Daneviča izglābta, Ķesteris iet bojā

Izskatās, ka Dž. Dž. Džilindžers savu ietekmi paplašinājis arī līdz seriālam «UgunsGrēks»: piemēram, žurnāls «Kas Jauns» raksta, ka viņš liedzis tajā piedalīties šosezon štatā pieņemtajai Dārtai Danevičai, kurai bija Vandas loma. Jāatzīst, ka jaunā aktrise šosezon tiešām ļoti noslogota arī savā pamata darbavietā – viņai uzticētas vairākas lielas lomas, un to sagatavošana aizņems daudz laika, taču viņu gaida arī «UgunsGrēkā». Arī seriāla producente Baiba Saleniece apstiprinājusi, ka šādā iznākumā ir vainojams Džilindžers. Iespējams, ka tas ir tikai sākums, jo, kā ievērojuši «UgunsGrēka» skatītāji, arī Dailes teātra aktiera Ģirta Ķestera tēlotajam, teju nemirstīgajam Leonam pienākušas grūtas dienas: šīs nedēļas sērijās vispirms viņu piekauj Vadima (Jakovs Rafalsons) rokaspuiši, bet pēc tam Vadims pats viņu sašauj mugurā. Skatītājiem atliek vien minēt: izdzīvos Leons vai neizdzīvos, varbūt uz visu mūžu paliks paralizēts un piekalts pie gultas, bet, visticamāk, arī to izlems Džilindžers.

Pārspīlēti? Lūk, ko viņš teicis intervijā «Kultūras Dienai»: «Jā, mums ar Ģirtu Ķesteri par to [aktieru piedalīšanos seriālos] bija smaga saruna. Pirms gadiem viņš bija paraugs visiem aktieriem – tikai audioreklāmas, neatļāvās spēlēt seriālos, bet vienīgi mākslas filmās, kas ir normāli. Ķesteris bija brends. Tagad brends ir Leons. Protams, gadi seriālā ir atstājuši dziļas pēdas, viņam jāsaspringst, lai tiktu atpakaļ uz sliedēm. Es mīlu šo aktieri, cienu, bet man liekas, ka viņš iet bojā.»

Pilnu raksta tekstu lasiet jaunākajās "Vakara Ziņās"

Vakara Ziņas

Sestdien, 23. novembrī, Valmieras teātrī Latvijas Teātra darbinieku savienība (LTDS) ar Kultūras ministrijas, Borisa un Ināras Teterevu fonda un Valmieras novada pašvaldības atbalstu rīko 31. Gada balvas teātrī «Spēlmaņu nakts» 2023./2024. gada sezonas apbalvošanas ceremoniju.

Svarīgākais