Greiz­sir­dis gan­drīz pie­kā­vis bur­vju māk­sli­nie­ku Pecol­li

© Publicitātes foto

Lat­vi­jā pa­zīs­ta­mā­ko ilu­zi­onis­tu pār­is Da­ce un En­ri­ko Pe­col­li pat­la­ban dar­ba pil­nas ro­kas, jo jau pēc mē­ne­ša – 27. un 28. mai­jā – Rī­gas Kon­gre­su na­mā no­tiks vi­ņu or­ga­ni­zē­tais 3. starp­tau­tis­kais ilu­zi­onis­tu šovs «Ab­ra Ka­dab­ra». Ne vien­mēr uz ska­tu­ves viss no­tiek tik glu­di, kā iz­ska­tās no ma­las: da­žā­du ku­ri­ozu ga­dī­ju­mu un mi­sēk­ļu bi­jis ne ma­zums.

Mē­ģi­na ap­ēst rek­vi­zī­tus

«Pro­tams, da­žā­di ku­ri­ozi ga­dās, lai arī ne kat­ru iz­rā­di,» sa­ru­nā ar »VZ« at­zīst Da­ce Pe­col­li. «Tas ir nor­mā­li – tā ga­dās jeb­ku­ram. Kā sa­ka En­ri­ko – nav mi­sēk­ļu, ir ti­kai ne­pro­fe­si­onāls ilu­zi­onists. Arī pro­fe­si­onā­ļiem ga­dās ne­pa­re­dzē­ti ga­dī­ju­mi, bet at­šķi­rī­ba ir tā, ka viņš no šīs si­tu­āci­jas iz­ies tā, ka ne­viens to pat ne­pa­ma­nīs, – pie­mek­lēs kā­du ci­tu tri­ka no­bei­gu­mu vai ko ci­tu,» klās­ta ilu­zi­onis­ta sie­va un gal­ve­nā pa­lī­dze. Pēc vi­ņas vār­diem, ilu­zi­onis­tam jā­strā­dā ātr­i ne ti­kai ar ro­kām, bet arī sma­dze­nēm, tur­klāt ar pē­dē­jām pat ātr­āk. Rei­zēm, kad kāds iz­jauc kār­šu tri­ku, ilu­zi­onis­tam ātr­i jā­pā­riet uz ci­tu, un pro­fe­si­ona­li­tā­te slēp­jas ta­jā, lai ne­viens to ne­pa­ma­nī­tu.

Lie­lā­kā ie­spē­ja, ka kaut kas no­ies grei­zi, ir ga­dī­ju­mos, kad pa­sā­ku­mā ir pār­mē­ru ie­rei­bu­ši vie­si. «At­ce­ros, reiz uz­stā­jā­mies Meln­gal­vju na­mā, augst­ākās sa­bied­rī­bas priekš­ā, kur bū­tī­bā lo­ģis­ki ne­bū­tu gai­dā­mi ne­kā­di pār­stei­gu­mi. En­ri­ko vei­ca kla­sis­ko tri­ku ar po­ro­lo­na bum­bi­ņām. Pa­ras­tā ga­dī­ju­mā kā­dam no pub­li­kas ie­liek plauk­stā bum­bi­ņu, viņš to sa­spiež, pats uz­pūš, un, ro­ku at­ve­rot, vi­ņam plauk­stā jau ir di­vas bum­bi­ņas. Brīv­prā­tī­gā iz­ska­tī­jās tā­da so­lī­da dā­ma va­kar­klei­tā, bet, kad En­ri­ko ie­li­ka vi­ņai šo bum­bi­ņu ro­kā, vi­ņa ņē­ma un ie­stū­ķē­ja to mu­tē, pēc tam vi­siem rā­dot sa­vas tuk­šās ro­kas, it kā nu­pat bū­tu vei­ku­si tri­ku! Mums nā­ca smiek­li, un rei­zē ne­zi­nā­jām ko da­rīt, jo plest va­ļā dā­mai mu­ti it kā ne­bū­tu la­bais to­nis. No si­tu­āci­jas iz­gā­jām, uz­do­dot jau­tā­ju­mu, uz ku­ru at­bil­dot dā­mai nā­cās no mu­tes bum­bi­ņu iz­vilkt. Pēc tam vi­ņa pa­ti sev par lie­lu pār­stei­gu­mu no mu­tes iz­vil­ka arī ot­ru bum­bi­ņu. Vi­si smē­jās, un bei­gu bei­gās triks sa­nā­ca vēl la­bāks,» at­ce­ras Da­ce.

Ar ie­rei­bu­ša­jiem grū­ti strā­dāt

Ne vien­mēr ie­rei­bu­šo pie­sais­tī­ša­na at­rak­ci­jām gan no­ri­tot tik jaut­ri. Reiz pa­sā­ku­mā tri­kā ar po­ro­lo­na bum­bi­ņu ie­sais­tī­ta arī vie­na no augst­āka­jām, lai ne­teik­tu pa­ti augst­ākā, valsts amat­per­so­na val­stī, ku­ra to­brīd arī bi­ju­si kriet­nā rei­bu­mā. Vai­rā­ku bum­bi­ņu brī­nu­mai­nā pa­rā­dī­ša­nās sau­jā vi­ņam nav ra­dī­ju­si ne­kā­das emo­ci­jas, jo Dievs vien zi­na, cik īs­ti bum­bi­ņas viņš to­va­kar ro­kā re­dzē­ja... «Pro­tams, katrs jau var at­pūs­ties, kā grib, diem­žēl Lat­vi­jā vie­si bie­ži vien jau uz pa­sā­ku­mu ie­ro­das «pā­lī». Ci­tās val­stīs tas kaut kā nav no­vē­ro­jams, un En­ri­ko jo­pro­jām pie tā grū­ti pie­rast. Viņš al­ko­ho­lu ne­lie­to vis­pār. Itā­li­jā jeb­ku­rā kro­dzi­ņā ir gal­da spē­les, ko viņš ar drau­giem lab­prāt spē­lē, un vi­ņiem ir jaut­ri arī bez al­ko­ho­la, diem­žēl Lat­vi­jā dau­dziem cil­vē­kiem bez al­ko­ho­la at­pūs­ties grū­ti,» se­ci­na Da­ce. Reiz En­ri­ko pa­sā­ku­ma lai­kā gan­drīz pat pie­kauts. Brī­dī, kad viņš kā­dai dā­mai it kā iz­bū­ris krūš­tu­ri no de­kol­tē, vir­sū me­ties kāds ie­rei­bis un ļo­ti greiz­sir­dīgs vīrs, ku­ru nā­cies sa­val­dīt ci­tiem, ne tik ie­rei­bu­šiem ska­tī­tā­jiem. «Tā nu sa­nāk, ka bur­vju māk­sli­nie­ku pro­fe­si­ja ir diez­gan bīs­ta­ma. Mā­co­ties no sa­vām kļū­dām, ne­kad ne­uz­stā­ja­mies pēc pulk­sten div­pa­dsmi­tiem nak­tī un ne­uz­stā­ja­mies tad, kad tiek pa­sniegts ēdiens. Ne­uz­ti­ca­mies arī at­se­viš­ķiem va­ka­ra va­dī­tā­jiem,» no­rā­da Pe­col­li.

Šefs ie­sprūst gil­jo­tī­nā

Diez­gan daudz ķi­be­ļu pa­sā­ku­mu lai­kā Pe­col­li ga­dī­jies arī teh­nis­ku ie­mes­lu dēļ. «Ilu­zi­onis­mam ir ļo­ti daudz žan­ru. Ir, pie­mē­ram, ma­ni­pu­la­to­ri, ku­ri sa­vos tri­kos iz­man­to gal­ve­no­kārt ro­ku veik­lī­bas ma­ni­pu­lā­ci­jas. Arī En­ri­ko to prot, bet viņš ga­lī­gi nav tas tips, kas ar to va­rē­tu no­dar­bo­ties, jo ma­ni­pu­la­to­ri pa­ras­ti ir slai­di un skais­ti. Esam iz­vē­lē­ju­šies ko­mis­ko sti­lu, kas arī ne­iz­tiek bez ma­ni­pu­lā­ci­jām, to­mēr pa­ma­tā vi­sam ir da­žā­di «ver­ķī­ši», kas rei­zēm mēdz arī pie­vilt. Pie­mē­ram, ļo­ti il­gi rā­dī­jām kā­du tri­ku ar gil­jo­tī­nu. Bū­tī­ba ir tā­da, ka no sā­ku­ma no­de­mons­trē­jām, kā gil­jo­tī­na tiek ga­lā ar pār­is bur­kā­niem, un pēc tam pie­dā­vā­jām kā­dam no pub­li­kas ie­bāzt gil­jo­tī­nā gal­vu. Gil­jo­tī­na krīt, bet gal­va, pro­tams, pa­liek sa­vā vie­tā. Kā­dā fir­mas pa­sā­ku­mā gal­vu gil­jo­tī­nā ie­bā­za pats uz­ņē­mu­ma šefs. Viss no­strā­dā­ja, kā va­jag, bet, kad pie­nā­ca laiks še­fu at­brī­vot, iz­rā­dī­jās, ka gil­jo­tī­nas at­vēr­ša­nas me­hā­nisms ir ie­strē­dzis. Vi­si do­mā­ja, ka tas ir joks, ta­ču En­ri­ko se­ja kļu­va ar­vien no­piet­nā­ka. Prog­ram­ma bi­ja ti­kai pus­ē, iz­lē­mām tur­pi­nāt. Aizs­krē­ju pēc ķeb­lī­ša, kur še­fam ap­sēs­ties, un at­li­ku­šo prog­ram­mu viņš vē­ro­ja ar gil­jo­tī­nā ie­sprū­du­šu gal­vu. Dar­bi­nie­ki bi­ja ļo­ti sa­pro­to­ši un vi­ņam ik pēc lai­ci­ņa at­ne­sa kā­du šņa­bī­ti un gur­ķī­ti. Pa­sā­ku­ma va­dī­tā­ja Si­pe­nie­ce smē­jās un ar grū­tī­bām va­dī­ja pa­sā­ku­mu. Kad prog­ram­ma bei­dzās, vi­si pa­kla­nī­jā­mies, ie­skai­tot gil­jo­tī­nā ie­spros­to­to še­fu, un de­vā­mies uz aiz­ku­li­sēm, kur kāds iz­pa­lī­dzīgs cil­vēks sa­mek­lē­ja lauz­ni,» sme­jo­ties at­ce­ras Da­ce.

Ger­ke­na mā­tei sniegs glā­zē

Pe­col­li ir pirm­ie, kas Lat­vi­jā sā­ka šaut ka­bu­ki jeb pa­pī­ra sa­lū­tus, to­mēr arī ar šo lie­tu pirm­sā­ku­mos nav gā­jis vieg­li. «Pirms vēl ie­vie­sām šo pa­pī­ra lie­tu, šā­vām ci­tā­dus ma­te­ri­ālus. Reiz ra­dās do­ma – kā­pēc gan ne­pa­mē­ģi­nāt iz­šaut kaut ko līdz­īgu snie­gam? Vei­ka­lā no­ska­tī­jām sin­tē­tis­ku ma­te­ri­ālu, kas tie­šām iz­ska­tī­jās kā sniegs. Lā­gā ne­maz ne­iz­mē­ģi­nā­ju­ši, no­sprie­dām – gan jau būs for­ši! Tā bi­ja mil­jo­nā­ra Rai­mon­da Ger­ke­na dzim­ša­nas die­na. Vi­sus stob­rus sa­li­kām uz bal­ko­ni­ņiem, kur pa­lī­giem va­ja­dzē­ja iz­raut «tru­bām» kor­ķus un sa­celt īs­tu snieg­pu­te­ni. Pro­tams, ne­viens tos kor­ķus at­bil­dī­ga­jā brī­dī iz­vilkt ne­va­rē­ja. Ti­kai vie­nam tas iz­de­vās, bet arī tas sa­nā­ca tās ne­liels puk­šķī­tis, kā re­zul­tā­tā māk­slī­gais sniegs ie­bi­ra tie­ši Ger­ke­na mā­tes šam­pa­nie­ša glā­zē,» mi­sēk­li at­ce­ras Da­ce.

Lai arī kā­das ne­iz­do­ša­nās un mi­sēk­ļi ga­dī­tos, tas ne­kā­dā mē­rā ne­spēj ie­tek­mēt Pe­col­li at­tiek­smi pret dar­bu. «Mums tas vien­kār­ši pa­tīk. Ir bi­ju­ši ga­dī­ju­mi, kad pirms ie­ša­nas uz ska­tu­ves sa­strī­da­mies līdz nā­vei, jo esam diez­gan eks­plo­zī­vi un mē­dzam uz­sprāgt par pil­nī­giem sī­ku­miem. To­mēr uz ska­tu­ves iz­ejam, pro­fe­si­onā­li smai­dot. Strā­dā­jot tas nik­nums pār­iet, un pēc iz­rā­des mēs vairs ne­at­ce­ra­mies, par ko esam strī­dē­ju­šies,» sa­ka māk­sli­nie­ce.

Vakara Ziņas

Sestdien, 23. novembrī, Valmieras teātrī Latvijas Teātra darbinieku savienība (LTDS) ar Kultūras ministrijas, Borisa un Ināras Teterevu fonda un Valmieras novada pašvaldības atbalstu rīko 31. Gada balvas teātrī «Spēlmaņu nakts» 2023./2024. gada sezonas apbalvošanas ceremoniju.

Svarīgākais