Ko tagad dara Mārtiņš Pūpols?

© Ģirts Ozoliņš/MN

Modes dizainers Mārtiņš Pūpols, kurš plašākai sabiedrībai sevi pieteica jau 18 gadu vecumā, sarīkojot savu pirmo modes skati, atzīst, ka mode joprojām ir viņa sirdslieta. Ar mērķtiecību, neatlaidību un talantu radīt skaistas lietas, kas savulaik ļāva piepildīt sapni par studijām modes augstskolā «Istituto Marangoni» Milānā, šodien Mārtiņš Pūpols ir paplašinājis skaistuma pasaules robežas un jau gadu ir Spānijas kosmētikas zīmola «mesoestetic» attīstības vadītājs Baltijas valstīs.

Tālāk skaistuma pasaules virzienā

«Jau pēdējos piecus gadus diezgan nopietni darbojos skaistumkopšanas jomā. Viss sākās vēl pirms pandēmijas - ar Itālijā iepazītiem uzņēmējiem, kuri, zinot, ka labi pārvaldu itāļu valodu, man piedāvāja kļūt par starptautiska uzņēmuma «Mashup Haircare System» mārketinga un komercdirektoru Baltijas valstīs,» stāsta Mārtiņš Pūpols, kurš Milānā «Ístituto Marangoni» savulaik studēja zīmolu menedžmentu.

«MashUp» sevi tirgū pieteica ne tikai kā profesionālu matu kopšanas līdzekļu zīmols, bet arī kā biznesa atbalsta sistēma skaistumkopšanas saloniem, sākot ar salona dizaina pilnveidošanu, starptautisku meistaru izaugsmi, klientu apkalpošanas tehniku, līdz produktiem, kas apkopoti daudzveidīgā matu procedūru klāstā.

«Bet sākums nepavisam nebija vienkāršs. Itāļu pārim, kas mani pieaicināja sadarboties, pieteicās bērns, un viņiem vairs nebija iespējas izbraukāt uz Latviju. Es paliku viens ar visiem produktiem, un man vienam viss bija jāapgūst - jāienāk tirgū ar visu informāciju pilnīgi no nulles. Tas bija grūti, bet vienlaikus arī interesanti,» Mārtiņš atzīst. Trīs gadu garumā viņš aktīvi veidoja sadarbību ar saloniem visā Baltijā, iepazīstot meistarus un slēdzot sadarbības līgumus, līdz to pārtrauca kovids.

«Itāļi saprata, ka ir jāiepauzē, bet es tikmēr skatījos tālāk skaistuma pasaules virzienā.

Un tad nāca piedāvājums no ādas kopšanas zīmola «mesoestetic» - palīdzēt nostabilizēties Baltijas valstu tirgū. Plāni ir diezgan ambiciozi, un man tas šķiet aizraujoši,» saka «mesoestetic» attīstības vadītājs Baltijas valstīs.

Viņš atklāj, ka šobrīd lielāks uzsvars tiek likts uz Igauniju, kur nupat atvērta zīmola pārstāvniecība, veikals, salons un tiek plānotas arvien jaunas sadarbības.

Ģirts OZOLIŅŠ/MN

Kursa darbs «Louis Vuitton» namam

Interesanti, kāpēc, absolvējis tik prestižu modes augstskolu, Mārtiņš savulaik nepalika Milānā.

«Itālijā savā laikā man bijušas dažādas sadarbības - prakses darbi prestižos modes namos gan kā studentam, gan arī vēlāk jau kā modes augstskolas absolventam.

Man paveicās iepazīt dažādu modes namu virtuvi, piemēram, bija iespēja pabūt «Valentino», «Armani», «Ferre», «Christian Lacroix» namos, iepazīties ar «Louis Vuitton» dizaineriem Parīzē un arī ar abiem «Dolce&Gabbana» vīriem viņu studijā Milānā.

Man bija izstrādāts kursa darbs - vīriešu apģērbu kolekcija «Louis Vuitton» namam, un man bija unikāla iespēja satikt nama dizainerus, lai šo darbu prezentētu. Viņi izteica komplimentus par stilu un deva vērtīgus ieteikumus. Man padevās ieskicēt nākamo gadu tendences, kuras arī pasūtīja modes nami un arī zīmols «Zara». Lai parādītu savu skatījumu uz nākamās sezonas tendencēm, mani pie sevis aicināja arī «Armani» nams. Biju aizsūtījis savas skices arī uz «Christian Lacroix» un «Dior» modes namiem, par ko saņēmu rakstisku pozitīvu viņu stilistu recenziju. Nu, ko es vēl varētu gribēt?! Protams, man bija interesanti iekļūt lielajos modes namos un kaut ko radīt viņu stilā, klausīties viņu padomos un redzēt, kā tas notiek. Tā man bija lieliska pieredze, bet - bez finansiālas atlīdzības. Protams, sākotnēji bija prieks, ka vispār ir tāda iespēja, taču tikai ar uzslavām par labu darbu paēdis nebūsi,» stāsta Mārtiņš Pūpols, piebilstot, ka tā pagāja divi gadi pēc augstskolas beigšanas.

Publicitātes foto

«Stenders» piedāvāja vairāk

«Tas bija 2007. gads, un modes pasaulē bija iestājusies zināma krīze - «Dolce&Gabbana» sākās tiesu darbi, nomira Džanfranko Ferre, Valentīno aizgāja no modes industrijas, lai dotos pensijā… Un lielie modes nami jau ir viltīgi - viņi negrib ņemt jaunos dizainerus, negrib maksāt, jo tu tāpat esi gatavs tur iet un visu darīt, un esi laimīgs, ka tevī kāds klausās. Bet, lai es tur tā varētu dzīvot, iet uz intervijām, bija vajadzīgi līdzekļi, un man tādu nebija,» skaidro talantīgais modes dizainers, piebilstot, ka tur izdzīvo nevis super talantīgie, bet tie, kuri tur reāli var atļauties dzīvot un strādāt. Arī bez brīvdienām.

«Jau studiju gadi Milānā nebija tie vieglākie, es biju tā nomocījies, ka gribēju vienkārši brīvāk ieelpot. Bet tas, ko paspēju izbaudīt Milānā, bija ļoti interesanti un noderīgi. Tas bija vesels piedzīvojums!» šodien secina Mārtiņš Pūpols.

Viņš atgriezās Latvijā, jo ar zīmola menedžera izglītību, ko bija ieguvis Milānā, viņam te piedāvāja labāku algu. «Ar to, ko nopelnītu Milānā, pietiktu tikai izdzīvošanai. «Stenders» man piedāvāja vairāk.»

Vēlāk bija vēl vairāki uzņēmumi, kuriem Mārtiņš palīdzēja attīstīt mārketingu un veidot dizainu, līdz viņš izveidoja un sāka attīstīt pats savu uzņēmumu - «Dreamhill Solutions» («dreamhill.lv»), kas piedāvā reklāmu veidošanu, mājaslapu izstrādi (e-veikalu dizainu un uzturēšanu), radošus dizaina risinājumus un sociālo mediju administrēšanas servisu.

Santa RAITA

Vēl varētu pārsteigt pasauli

Bet Mārtiņa sirdslieta joprojām ir mode. Izsmalcinātas kāzu kleitas, grezni skatuves tērpi un krāšņas vakarkleitas - tās vienmēr bijušas līdzās. Ar tām viņš aizpilda savu brīvo laiku.

Iespējams, aizrautību un talantu darināt kleitas viņš mantojis no savas vecvecmāmiņas Annas Alidas Sams, slavenās Kaucmindes skolas absolventes, kura 20. gadsimta 30. gados bija viena no labākajām meistarēm Baltijā un darinājusi tērpus tā laika augstākās sabiedrības dāmām, tostarp Latvijas preses karalienei Emīlijai Benjamiņai. Arī Mārtiņa ome un mamma vienmēr ir šuvušas apģērbus.

«Man patīk darboties pie detaļām - ar mežģīnēm, izšuvumiem, akmentiņiem. Kovida laikā kopā ar omi paeksperimentējām ar adījumiem, tamborējumiem, un es sapratu, ka rokdarbi ir niša, kurā mēs vēl varētu pārsteigt pasauli. Man ir savs skatījums, kā tos iekļaut kāzu kleitās, vakartērpos un radīt ko tādu, kas nekur nav nopērkams. Tikai manā ģimenē nav tik daudz dāmu, kuras ada un tamborē, man trūkst roku, tāpēc es esmu atvērts sadarbībai - talantīgie adītāji un tamborētāji mani droši var uzrunāt sociālajos medijos. Padomāsim, kā kopā varam radīt superīgas lietas,» aicina modes dizainers.

Viņš atklāj, ka, iespējams, jau nākamgad atvērs savu kleitu «online» veikaliņu un tās piedāvās dāmām visā pasaulē. «Mākslīgais intelekts ir ļoti visu mainījis - tagad, precīzi norādot savus parametrus, var 1:1 redzēt, kā kleita izskatīsies mugurā. Tāpēc ir doma par «online» veikalu, jo, saņemot attālinātus pasūtījumus, jau esmu piešāvies, kādi materiāli, kādi parametri, kādas nianses ir būtiskas, lai kleita derētu pat bez pielaikošanas.»

Mārtiņš piebilst, ka gribētu veidot arī apģērbu vīriešiem, bet trūkst šuvēju, ar ko veidot nopietnu sadarbību. «Es taču Itālijā studēju vīriešu modi, sen jau vajadzēja kaut ko piedāvāt arī vīriešiem. Es arī zinu, ko kungiem šodien vajadzētu un pēc kā viņi rindā stāvētu, bet - sākšu ar kleitām.»

Publicitātes foto

Neslēpies aiz modes

Uzsākot sadarbību ar «mesoestetic», Mārtiņam kā jau radošam cilvēkam ir daudz ideju, kā sasaistīt kosmētiku ar modi. Šoruden viņš zīmola sadarbības partneriem bija noorganizējis pasākumu «Skin & Fashion» - jaunāko produktu prezentāciju, ko papildināja viņa krāšņo kleitu modes skate. Un pasākuma devīze bija «Neslēp sevi aiz modes». Tādā veidā viņš vēlējās pievērst uzmanību tam, ka ir risinājumi ādas problēmu novēršanai un nav jāslēpj sevi aiz apģērba.

«Pirms kļuvu par «mesoestetic» attīstības vadītāju, es profesionālo kosmētiku nelietoju un neko daudz par to nezināju. Bet, nokļuvis produktu ražošanas fabrikā Spānijā un apzinoties, ka man šie skaistumkopšanas produkti būs jāpārdod, esmu sācis tos lietot un iepazīt,» Mārtiņš pasmaida un izstāsta, ka viņam ir arī idejas, ko piedāvāt, piemēram, līgavām, kuras šuj pie viņa kāzu kleitas. Tās ir dažādas procedūras pirms kāzām, kas līgavai ļaus izskatīties vēl satriecošāk. Piemēram, sejai un dekoltē zonai. Tāpat arī līgavainim un vedēju pārim var piemeklēt procedūras, kas sejas ādai piešķirs veselīgu mirdzumu.

«Agrāk es par to pat nebūtu iedomājies, bet, sadarbojoties ar dermatologiem, esmu jau šo to izzinājis - kā risināt dažādas ādas problēmas (pigmentācija, rozācija, akne), kas, iespējams, arī stresa ietekmē pirms kāzām var parādīties uz sejas un ķermeņa. Un ne tikai sievietēm.»

Vakara Ziņas

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.

Svarīgākais