VAKARA ZIŅAS. Vāc parakstus par atļauju Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā spēlēt kārtis

 
©Lauris Aizupietis/F64

Sabiedrības iniciatīvu portālā «Manabalss.lv» sākta parakstu vākšana par atļauju Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās un teritorijā spēlēt kārtis. 

Iniciatīvas autors Matīss Žilko pamato, ka kāršu spēles «veicinās komunikāciju savā starpā un palīdzēs atpūtināt prātu no pastāvīgas mācīšanās». Pašlaik ģimnāzijas iekšējās kārtības noteikumi neļauj sist kārtis skolas telpās un teritorijā. Viņš arī uzsvēris, ka 2021. gadā kāršu spēle zolīte tika iekļauta latviešu nemateriālajā kultūras mantojumā, un prātīgi secinājis: «Tātad kāršu spēles aizliegums attālina jaunāko paaudzi no tautas kultūras mantojuma izkopšanas.» Iniciatīvas autors parakstus plāno iesniegt ģimnāzijas vadībai, bet, rādās, tas nenotiks drīz, jo jāsavāc 10 000 parakstu.

Matīsu Žilko jau 2014. gadā apsteidza Agnese Puriņa, kura iepriekš minētajā portālā iesniedza ierosinājumu, lai kāršu spēli zoli iekļautu vispārējās izglītības mācību programmā, jo šī mācību metode sniegšot pievienoto vērtību bērnu un jauniešu personības veidošanā un loģiskās domāšanas attīstībā. Par to parakstījās tikai 103 cilvēki. Agneses Puriņas priekšlikums ir apaudzēts ar argumentiem: «Zole ir inteliģenta kāršu spēle, kas attīsta ne tikai loģisko domāšanu, prāta spējas un atmiņu, bet arī cilvēka personību. Šai kāršu spēlei piemīt milzīgs izglītojošais un attīstošais potenciāls, kas šobrīd pilnībā netiek izmantots, tādā veidā ignorējot mūsu valsts attīstību nākotnē. Latvija daudzās jomās ir attīstīta valsts, jo prot efektīvi izmantot visus mums pieejamos resursus, tāpēc uzskatām, ka Latvijas nacionālās kāršu spēles ieviešana kā fakultatīvs priekšmets vidējās izglītības mācību iestādēs būtu solis pretī attīstībai, turklāt vienlaicīgi tiktu stiprinātas arī mūsu valsts tradīcijas. Latvijas nākotne balstās uz mūsu bērniem, un ir svarīgi, lai viņi būtu sagatavoti dzīvei - apveltīti ar spēcīgu loģisko domāšanu, veselīgu spriestspēju un darbībām, kas vērstas uz valsts nacionālo vērtību saglabāšanu.»