Latvijas džezfanka grupa «Very Cool People» pavasarīgajā martā izdevusi jaunu singlu un tā videoklipu, kuros galvenā loma piešķirta grupas trompetistam Oskaram Ozoliņam, dēvētam arī par kebabu magnātu.
Leģenda vispirms
Kvēlākie «Very Cool People» fani veltījumu Oskaram Ozoliņam būs jau dzirdējuši, jo grupa to spēlējusi visos koncertos, kādi vien šajos drūmajos laikos bijuši iespējami. Pirms šī skaņdarba «Oskar!» grupas runasvīrs un ģitārists Elvijs Grafcovs parasti stāsta, ka dziesma sarakstīta Oskara izsaukšanai uz skaņas pārbaudi. «Tā ik pa laikam ir vitāli nepieciešama, jo Oskars primāri ir kebabu impērijas īpašnieks - kebabu magnāts, kurš regulāri lido uz Abū Dabī un Ankaru, lai noskaidrotu jaunākās kebabu recepšu tendences un realizētu tās sava varenā zīmola pārtikas līnijā. Viņa impērija plešas no Helsinkiem līdz Kasablankai un no Londonas līdz Ankarai,» vēsta grupas leģenda.
Notic arī!
«Šis stāsts laikam izklausās dikti garšīgi, jo noskaidrojies, ka ir cilvēki, kuri tiešām jau meklējuši Oskara kebabnīcas,» smaida Elvijs. «Esmu šo stāstu stāstījis gan Latvijas un Lietuvas televīzijā, gan festivālos un koncertos Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Rumānijā, Ungārijā un Vācijā. Kāds lietuvietis, piemēram, bija ļoti sašutis par to, ka Oskars nebija kādā no koncertiem - viņa vietā kopā ar mums spēlēja Andris Augstkalns -, jo mūsu trompetista un kebabu magnāta sasaukšanas dziesma kļuvusi par viņa mīļāko «Very Cool People» koncertgrāvēju, un viņš ieradis kopā ar pārējo pūli izmisīgi censties Oskaru tomēr sasaukt... Viņš mūs sastapa arī pēc uzstāšanās festivālā «Nida Jazz» pērn augustā un izmisīgi kliedza: «Oskar!» Neatlika nekas cits, kā palūgt viņam ierunāt vēstuli Oskaram, ko nolēmām izmantot jaunā singla ievadā, patiesos ugunīgā dienvidzemes fana sašutuma vārdus aizvietojot ar Oskara trompetes skaņām.»
Kādam labi, citiem - ne pārāk
Enerģiski uzlādētajam singlam tapis ne mazāk aizrautīgs klips, kurā austrumu kaimiņiem raksturīgā «semočku» graušana un dzērienu malkošana no «graņonkām» savijusies ar vēderdejām, turklāt tas viss notiek Latvijas Mākslas muzejā, pie kura mūziķus piestumj ar žigulīti, bet kebabu magnāts ierodas lepnā antīkajā mašīnā ar divām daiļām meitenēm pie sāniem.
Video arī ataino grupas skatījumu uz pandēmijas izraisīto šā brīža situāciju Latvijā un pasaulē: lielākajai daļai restorānu un citu kvalitatīvas ēdināšanas zīmolu ir liegta iespēja strādāt, un vienīgie, kas turpina veiksmīgi darboties, ir ātrās ēdināšanas restorāni. Tā kā ēdiens ir liela daļa no vietējās kultūras, tāpat kā, piemēram, mūzika un dejas, tad šobrīd cieš arī daudzu pasaules tautu kultūra, tādēļ singlu pavadošajos reklāmas rullīšos mūziķi ironizē par lielo korporāciju reklāmas kampaņām un pārlaimīgo darbinieku stāstiem.
Kebabnīcu reklāmas
Grupa gājusi vēl tālāk un izveidojusi Oskara kebabnīcu korporatīvā dizaina logotipu ar reklāmas saukli: «Oskar's Kebab - Feast Like A Beast!», kā arī nodrukājusi attiecīgi brendotas salvetes un T kreklus. «Sarakstījām arī Oskara kebabnīcu reklāmas mūziku un uzfilmējām «Oskar’s Kebab» reklāmu - tādu atbilstoši bezgaumīgu, uz zaļa fona,» turpina Elvijs. «Oskars reklāmā attēlots kā arābu šeihs, kebabu impērijas boss. Jā, un loģiski, ka sākusi darboties arī «Oskar’s Kebab» mājaslapa, kur var mēģināt veikt pasūtījumus.» »Vakara Ziņas« pārliecinājās - lapa tiešām ir, un tā ir ļoti eleganta!