VAKARA ZIŅAS. Emīls Jakrins gandrīz noslīcina vērtīgu auto

 
Emīls Jakrins ir kaislīgs auto entuziasts, kurš par iespaidīgo un unikālo vēsturisko spēkratu ļoti rūpējas. ©F64 Photo Agency

Uzņēmuma «Vincents grupa» valdes priekšsēdētājs un auto entuziasts Emīls Jakrins iegādājās armijas auto un brauca pie drauga palepoties ar jaunieguvumu. Un… gandrīz noslīcināja nepilnu pusgadsimtu seno spēkratu purvā. Kā pats lēš, šāda mašīna tik labā tehniskā stāvoklī varētu būt vienīgā Latvijā. Tagad viņš var atcerēties notikušo ar smaidu. 1973. gadā ražotā un 12,5 tonnas smagā armijas kravas mašīna KrAZ tika veiksmīgi izpestīta no akača.

«Šāda tipa mašīnai purvā nekas slikts nenotiek. Pēc tam tikai jānomazgā. Automašīna pie manis nonāca nejauši. Vilcinot laiku, mājās pētīju interesantas tehnikas piedāvājumus. Tas vienmēr ir bijis viens no maniem hobijiem. Uzgāju šo mašīnu. Pēc pārrunām ar tās īpašnieku izdevās vienoties par automašīnas iegādi. Tā ir kā jauna, viegli to atsvaidzināju, bez īpašas restaurācijas. Šobrīd tā ir jaunas mašīnas kondīcijā.

12,5 tonnas smagais kravas auto iebrauca akacī pēc neveiksmīgi veikta manevra. Mašīnu izdevās izvilkt. Šobrīd auto ir braukšanas kārtībā. / No Emīla Jakrina personiskā arhīva

Purvā nebraucu speciāli. Braucu parādīt šo mašīnu vienam manam labam draugam, kas arī ir veco mašīnu entuziasts, kuram pašam ir antīkas automašīnas. Bet neaprēķināju seguma mīkstumu. Tāpēc izlēmu tālāk nebraukt, bet apgriezties. Atpakaļgaitā iekļuvu nepamanāmā akacī, kur arī aizmugurējie riteņi iegrima. Uzreiz bija skaidrs, ka divpadsmit tonnu smagu mašīnu no tādas vietas saviem spēkiem neizbrauksi. Līdz ar to nācās sameklēt lielu traktoru, lai palīdz. Viss izdevās.

Mašīna tagad ir nomazgāta, tīra un vesela. Paldies Dievam, Latvija nav tik liela, lai nevarētu atrast palīgus. Sliktāk ir tad, ja nokļūsti Sibīrijas vidienē vai vietā, kur nav neviena, kas palīdz. Mūsu valstī droši vien nav tādas vietas, kur nevarētu atrast palīdzīgu roku.

Protams, mans mērķis ir saglabāt automašīnu labā stāvoklī. Tikai retu reizi ar to izbraukšu. Kad to darīšu, tad noteikti būs fotoreportāžas, ar kurām dalīšos. Skaidrs, ka tāds auto nav ikdienas braukšanai. Darbadienās šāda mašīna nav piemērota ne pēc izmēriem, ne arī degvielas patēriņa.

Domāju, ka otras tādas mašīnas šādā stāvoklī Latvijā, visticamāk, nemaz nav,» stāsta Emīls Jakrins.