VAKARA ZIŅAS. Agnese Zeltiņa atklāj, ko dara vīrieši, lai savām dāmā parādītu savu mīlestību

 
©Dmitrijs Suļžics/F64 Photo Agency

Aktrise un rotu māksliniece Agnese Zeltiņa 4. decembrī svinēja sava biznesa – rotu zīmola «Soulstones» sesto jubileju un prezentēja jaunāko rotu kolekciju «XII» 2020. gadam, kas radīta 12 horoskopa zīmēm, iedvesmojoties no klientu vēlmēm. Aizvadītais gads uzņēmējdarbībā bijis ļoti piesātināts, un, lai sasniegtu labākus rezultātus, Agnese paplašinājusi biznesu ar jaunām idejām, radot ne tikai rotas, bet vadot arī meistarklases.

Dzimšanas dienā jāvērtē un jājautā, kāds ir bijis aizvadītais gads rotu biznesā?

Biznesa izaicinājumiem un pārbaudījumiem vislielākais gads. Mēs esam paplašinājuši savu darbības lauku. Paralēli rotu biznesam piedāvājam meistarklases, kas ir absolūti negaidīts koncepts, kurš uzradās mūsu ceļā pats no sevis, sākot no šā gada februāra. Nu jau ir novadītas vairāk nekā 30 meistarklases. Un es ļoti priecājos par meistarklasēm, jo uz tām nāk gan «team building» interesenti (komandas saliedēšanas nolūkos), gan līgavas ar savām māsām un draudzenēm, gan uzņēmumu darbinieki. Ar meistarklasēm braucam pa visu Latviju. Viss sākās ar Preiļiem, Rēzekni, Jēkabpili, Daugavpili un Liepāju. Un tad pie mums sāka nākt tādi lieli klienti kā degvielas uzpildes staciju tīkls «Circle K», «Sakaru biedrība» un mobilo sakaru operators «Bite», kuriem novadījām meistarklases.

Pierādījās, ka sievietēm, kas darbojas ļoti svarīgos posteņos, kā arī tām, kas strādā grāmatvedībā, brīvajā laikā vajag darīt ko skaistu un radošu. Vispārstāvētākās profesijas meistarklasēs bija grāmatvedes, tūrisma un sociālie darbinieki, kā arī jaunās māmiņas. Man šīs meistarklases sniedz lielu gandarījumu. Trīs stundu garā meistarklase man ir kā monoizrāde. Meistarklases notiek pie mums rotu studijā Bruņinieku ielā 45 vai arī braucam tur, kur mūs vēlas redzēt. Decembrī dosimies uz Bausku un Alūksni. Protams, es ļoti daudz arī atdodu no sevis, bet tajā pašā laikā arī saņemu pretī. Cilvēki iegūst zināšanas par akmeņiem, ko pati esmu iemācījusies un apguvusi sešu gadu laikā. Man ļoti patīk šis dialogs, jo, kad esi uz skatuves, tu uzreiz nesaņem atgriezenisko saiti no skatītājiem, bet meistarklasēs mums veidojas dialogi un sarunas.

Gada laikā novadītas vairāk nekā 30 meistarklases, ko jūs darāt šajās tikšanās reizēs?

Es pati vadu šīs meistarklases. Un piedzīvoju fenomenālu situāciju Liepājā, kur dienas laikā bija divas meistarklases. Tad gan es sapratu, ka vienai dienai tas ir par daudz, gluži kā nospēlēt dienas un vakara izrādi. Es nevaru teikt, ka meistarklašu formāts sevi ir izsmēlis, jo tagad ir ļoti daudzas un dažādas meistarklases, kurās māca, kā adīt džemperus un cepures, kā veidot Adventes vainagus, cept kūkas un piparkūkas. Mēs meistarklases izveidojām, jo radās šāds pieprasījums no klientiem.

«Soulstones» meistarklasēs veidojam rotas - veram no akmeņiem aproces. Es pastāstu, kā radās mans rotu zīmols un kā top kolekcijas. Mēs ļoti daudz runājam par to, kā es iedvesmojos, radot rotu kolekcijas. Jaunās kolekcijas tapušas, pateicoties ceļojumiem un lomām teātrī. Piemēram, man ir rotu kolekcija «Tanzānija», kas radās pēc viesošanās Āfrikā, ir kolekcija «Vilka kundze», kas radās pēc lomas Dailes teātrī. Katra kolekcija man ir ļoti personisks un intīms stāsts, ko esmu izdzīvojusi. Šogad janvārī atbraucu no Jamaikas un radīju jaunu kolekciju. Klausījos tur Bobu Mārliju un atvedu mājās ideju, ka esam viens ar otru saistīti ar planētu un vienoti mīlestības plūdumā. Vasarā pēc Karību jūras ceļojuma tapa kolekcija «Caribbean». Skatījos, kā jūra izskalo gliemežus un jūras zāles, un man radās iedvesma. Visas šīs kolekcijas top no privātiem piedzīvojumiem. Pēdējā rotu kolekcija «XII», ko nupat prezentēju, tapusi pēc klientu ierosinājuma. Es arī pati jau sen interesējos par astroloģiju. Cilvēki nāk un interesējas, kādi akmeņi vairāk piemēroti lauvas vai kādas citas zīmes horoskopam? Līdz ar klientu pieprasījumu, tapusi šī kolekcija ar veiksmes akmeņiem katrai zodiaka zīmei nākamajam gadam. Izvēloties gan planētu saderību ar akmeņiem, jo planētām ir saistība ar konkrēto zodiaka zīmi, un savukārt akmeņiem ir saistība ar planētām un to iedarbību. Izvērtējot to, kas katras zīmes pozitīvās lietas paspilgtina un pasvītro, esmu piemeklējusi atbilstošus akmeņus. Tas nebija tik viegli!

Jaunā kolekcija ir transformējama, jo, ja nepatīk akmens, ko mēs piedāvājam, tad var paņemt aproci ar citiem akmeņiem, pieliekot klāt savu horoskopa zīmi.

Arī par vīriešiem ir padomāts, lai viņi varētu izrotāties?

Jā, arī vīriešiem ir jārotājas. Piemēram, ja auna sievietēm piedāvājam rožu kvarcu, tad vīriešiem varam piedāvāt citu akmeni, jo es nedomāju, ka visi vīrieši vēlēsies nēsāt rozā aproci. Vīrieši var izvēlēties citu alternatīvu. Viņi varbūt nekad nevilks sarkanu vai rozā aproci, bet izvēlēsies melnu, pelēku, brūnu vai tumši violetu.

Vai Latvijā cilvēki tik ļoti interesējas par horoskopiem un astroloģiju?

Jā, mūsu cilvēki ļoti pievērš uzmanību horoskopiem. Latvijā visi ir ezoteriski, lasa un ietekmējas no atbilstoša satura literatūras. Tie var būt cilvēki vecumā no 25 līdz 45 gadiem.

Lielākoties mūsu klientes ir sievietes, bet nāk arī vīrieši, kas izvēlas rotas gan sev, gan savām sievietēm.

Vai Latvijas vīrieši prot rotāties, kādas rotas viņi izvēlas?

Protams, viņi izvēlas gan aproces, gan arī kaklarotas. Pētot vēsturi, esmu lasījusi, ka tieši vīrieši bija pirmie, kas sāka rotāties. Viņi gāja kara laukā. Tādējādi vīriem vajadzēja gan bruņas, gan rotas aizsardzībai. Rotāšanās sākotnēji bija vīriešu lieta. Un vīrieši dāvināja rotas savām sievietēm. Vēl tagad Apvienotajos Arābu Emirātos vīrieši savām sievietēm, lai parādītu savu mīlestības stiprumu, dāvina nevis mobilos tālruņus, bet zeltu, dārglietas un rotas.

Es saprotu, ka lielākoties ar savu rotu reklamēšanu un iesaistīšanos dažādos sarīkojumos nodarbojaties jūs pati?

Jā, daudz daru arī pati. Taču manam uzņēmumam ir arī mārketinga direktore, kas nodarbojas ar šīm lietām. Jau ceturto gadu, sadarbojoties ar Rotari klubu, dodam savas rotas labdarības izsolei, kas norisinās Rīgas Latviešu biedrības namā. Arī uz Ziemassvētkiem esam ieplānojuši bērnu labdarībai veltītu meistarklasi. Sadarbojamies ar labdarības organizāciju «Taureņa efekts». Man ir prieks, ka šādā veidā varam atbalstīt labdarību, un man ļoti patīk darboties ar skolēniem un bērniem.

Tad aktrises karjera šajā brīdī ir pavirzīta otrajā plānā, jo pirmajā pārliecinoši ir rotu bizness.

Jā, rotas šobrīd ir primārais. Aktrises profesijai veltīju 20 gadus, un tagad varu pagriezt skatpunktu uz citu pusi. Taču jau nākamā gada pavasarī man ir plānā projekts teātrī pie aktrises Marijas Linartes, kā arī filmējos pie režisora Māra Martinsona, un nākamā gada februārī būs filma. Esmu minimalizējusi savu aktrises karjeru, jo rotu bizness, tāpat kā skatuve, ir greizsirdīgs. Ja neesi šajā biznesā 100%, tad tas cieš.

Vai viegli būt biznesa lēdijai? Savs bizness - tas noteikti ir smags darbs visu sešu gadu garumā.

Jā, ja ir jāmaksā katru mēnesi konkrētā datumā algas un nodokļi desmit cilvēkiem, tad viegli nav.

Šobrīd manā komandā darbojas seši cilvēki, un ir cilvēki, kas strādā uz projektiem un palīdz ārštatā - maketētājs, fotogrāfs.

Kādas ir jūsu prognozes, kāds būs nākamais gads gan biznesā, gan mīlestībā?

Katram pēc nopelniem. Būs daudz jāstrādā, bet tā jau ir vienmēr. Taču kopumā būs labi!