Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Vakara Ziņas

VAKARA ZIŅAS. Kristīne Čerņavska: Sieviete nekad neatteiksies no skaistuma!

© Ģirts Ozoliņš/F64 Photo Agency

Jau pavisam drīz – no 8. līdz 9. novembrim – Ķīpsalā norisināsies Baltijas grandiozākie skaistuma svētki «Baltic Beauty 2019», kas šogad svin savu 15. dzimšanas dienu. Tieši pirms 15 gadiem šo izstādi izveidoja Kristīne Čerņavska. Pa šiem gadiem mainījies gan izstādes nosaukums, gan tā izturējusi cieņpilni ekonomisko krīzi, gan šī izstāde ne mirkli nav nolaidusi savu profesionalitātes latiņu. Kā saka Kristīne – sievietes jebkurā dzīves situācijā uzkrāso sarkanas lūpas un sapošas.

Izstāde profesionāļiem un patērētājiem

Kristīne Čerņavska sarunā ar »Vakara Ziņām« stāsta, ka šīs izstādes ideju izlolojusi un tā pirmo reizi tika organizēta Latvijā 1995. gadā. «Rīgas biržā bija pirmā izstāde, kuras nosaukums bija «Viss skaistumam». Jau vēlāk šī izstāde pārcēlās uz Rīgas kinostudijas telpām un tad uz BT1 izstāžu kompāniju, kur tās nosaukums pārtapa par «Šarms un rota». 2004. gadā es apvienojos ar Irinu Jevsejevu, kas atbild par matu skaistuma pasauli, un izveidojām patiešām lielāko Baltijas projektu «Baltic Beauty». Kad sāku ar pirmo izstādi, Latvijā nekā līdzīga vēl nebija, un var teikt, ka savā ziņā biju kā celmlauze. Pirmajā izstādē piedalījās tikai 21 kompānija, otrajā izstādē jau 35, bet šogad būs 360 kompāniju - kā vēl nekad. Mēs tiešām ļoti lepojamies ar profesionālajiem skaistumkopšanas produktiem, kas domāti meistariem. Izstādē viena daļa produktu ir profesionāļiem, bet otra daļa plaša patēriņa produkti. Tāpat arī sadalās izstādes apmeklētāju skaits. Pērn uz izstādi atnāca 32 000 apmeklētāju, viena daļa profesionāļi un otra daļa skaistumkopšanas patērētāji,» izstādes pirmsākumus un tās darbību raksturo Kristīne.

Vaicājot, kāpēc pirms 15 gadiem viņa pievērsusies šādas izstādes izveidei, vai tāpēc, ka darbojusies skaistumindustrijas biznesā, viņa atklāj, ka šādam projektam pievērsusies sievišķīgu nolūku vadīta: «Mani tas interesēja, un likās, ka arī citām dāmām tas varētu interesēt. Man radās ideja, ka ir jāsavāc visas skaistuma kompānijas vienuviet, lai dāmas, visu dienu pavadot izstādē, var noskaidrot sev nepieciešamo informāciju. Lai gadā reizi norisinātos šāda izstāde, pie tās strādāju gada garumā. Noteikti apmeklēju līdzīga satura izstādes ārzemēs - Boloņā Itālijā un Diseldorfā Vācijā, kas ir lielākās skaistumindustrijas izstādes Eiropā. Piemēram, šogad no Diseldorfas izstādes esmu atvedusi jaunumus zobu balināšanā, kas viņiem pēdējā izstādē bija topā. Ir mainījušās zobu balināšanas tehnoloģijas, kad zobi vairs nekļūst tik jutīgi, tos balinot. Taču, protams, tas viss jāievēro, konsultējoties ar savu zobārstu.»

Pat ekonomiskā krīze nespēj sagraut skaistumu

Vaicāju, kā tad bija izdzīvot ekonomiskās krīzes laikā, jo izstāde turpināja darboties, it kā tādas krīzes nemaz nebūtu. «Tas ir tāpat kā kara laikā - sarkanas lūpas vienmēr strādā. Tie ir svētki vīrietim un sievietei. Lai cik grūti laiki būtu, mēs vienmēr izvēlēsimies kosmētiku, iespējams, tā būs lētāka produkcija, bet sieviete nekad neatteiksies no skaistuma. Sievietes ņems un izmantos dabiskos produktus - gatavos mājās sejas maskas, pašas taisīs sev masāžas un pliķēs vaigus. Sārtas lūpas un vaigi būs vienmēr! Krīzes laikā jau mums vēl vairāk ir nepieciešama informācija, un tad mums ir vieglāk izvēlēties, ko tajā brīdī varam atļauties. Taču, kad mums iet labi, mēs varam ieiet jebkurā veikalā un atļauties iegādāties pašu dārgāko kosmētiku, bet, kad jādomā par budžetu, tad jābūt prātīgām. Ne vienmēr dārgākais ir labākais! Izvērtējot, kas vairāk atbilst pašam, un tad izvēlēties no tā lielā izstādes klāsta,» pastāsta Kristīne Čerņavska.

Šogad izstādē «Baltic Beauty 2019» būs vairāki jaunumi. «Arvien vairāk sievietes vēlas sevi kopt un rūpēties par skaistumu ar dabiskas izcelsmes produktiem. Taču tajā pašā laikā topā ir arī skaistuma injekcijas, bet ir arī liela daļa cilvēku, kas par savu skaistumu rūpējas ar dabiskiem līdzekļiem. Kosmētikas līdzekļi ar īslaicīgu efektu vairs nav topā, ir svarīgi, lai šie produkti darbojas ilgtermiņā un nenodara sliktu. Līdz ar to liela daļa nagu laku un matu krāsu tiek veidotas uz dabiskās bāzes. Arvien vairāk tiek pievērsta uzmanība, lai arī kosmētiku var vegāni lietot, lai tā nav testēta uz dzīvniekiem. Visas šīs lietas tiek arvien striktāk ievērotas. Mēs kļūstam ražošanā humānāki pret apkārtējo vidi. Taču pats būtiskākais, ka kosmētika kļūst veselīgāka. Un man patiess prieks, ka asociācijas tāpat kā Veselības inspekcija ļoti uzmanīgi strādā ar skaistumkopšanas saloniem, lai skatītos, cik ļoti tiek ievērotas higiēnas prasības. Higiēna ir tāds mazs nieks, bet var rasties ļoti liela infekcija. Tas ir aktuāli, caurdurot ausis, pie manikīra un pedikīra, veicot dažādas skaistuma injekcijas. Ja tas tiek veikts neprofesionāli un nav sterilizēti instrumenti, tas var radīt nepatīkamu efektu. Un tomēr arī Latvijā pastāv šādas problēmas, it sevišķi, ja cilvēki izvēlas skaistumkopšanas procedūras veikt mājās pie draudzenes. Par savu veselību ir nopietni jādomā.»

Tāpat šogad izstādē būs pārstāvētas ļoti daudzas Latvijas kompānijas - sākot ar kosmētiku vīriešiem, beidzot ar sieviešu kosmētikas produktiem. Ja senāk izstādēs topā bija franču kosmētika, tad tagad līdzvērtīga ir vācu ražotāju kosmētika, tāpat arī aktīvi ir itāļi, kas meklē jaunus risinājumus matu kosmētikā. «Nav sliktas valsts, kur veidota kosmētika. Katrā valstī ir ļoti augsta līmeņa produkti un ir dažāda līmeņa zemāki produkti. Visām izvēlēm!» tā Kristīne Čerņavska.