Ugunsdzēsēji sūdzas par stulbiem izsaukumiem

Londonas ugunsdzēsības dienests sūdzējies, ka ik nedēļu saņem vismaz 100 nepamatotu izsaukumu, kuru apstrādāšana prasa laiku un resursus, traucējot reaģēt uz patiešām nopietnām situācijām, kad apdraudēta cilvēku dzīvība.

Ugunsdzēsēji mudinājuši viņus netraucēt gadījumos, ja cilvēks pēkšņi sastapis kādu dzīvnieku (Londonā šādas situācijas risina īpašs dienests) vai triviālu sadzīves problēmu gadījumā.

Londonas ugunsdzēsēju apvienības interneta mājaslapā sastādīta pat savdabīga muļķīgāko izsaukumu «hitparāde». Pirmā vieta tajā atvēlēta kādai kundzītei, kura cerējusi uz ugunsdzēsēju palīdzību, lai padzītu pa spilvenu rāpojošu zirnekli. Cita zvanītāja sūdzējusies par virtuvē ieklīdušu vāveri, vēl vienam palīdzības meklētājam problēmas sagādājis sikspārnis, kas lidinājies pa bēniņiem, bet kāda sieviete stāstījusi, ka savas savrupmājas dārzā redzējusi lapsu «ar dīvainu purna izteiksmi».

Ugunsdzēsēju pieredze liecina, ka ļaudis mēdz apjukt un lūgt viņu palīdzību arī pavisam vienkāršās sadzīves situācijās. Kāds vīrietis vēlējies, lai viņam palīdz atgūt dēla futbolzābaku, kas delverējoties bija uzmests uz garāžas jumta, turklāt gribēja, lai tas notiek nekavējoties, jo dēlam jādodas uz spēli. Ugunsdzēsējiem zvanījusi arī kāda par auklīti strādājoša viesstrādniece, kura nav pratusi atvērt dzīvokļa logu, lai izvēdinātu telpas, vīrietis, kuram bijusi nepieciešama palīdzība automašīnas riteņa nomainīšanā, un sieviete, kura tualetes podā noslīcinājusi savu mobilo tālruni. Bet viens no oriģinālākajiem lūgumiem bijis kādai pavecākai anglietei: viņa vēlējusies, lai ugunsdzēsēji palīdz atrast pazudušo mākslīgo žokli, turklāt gari un plaši stāstījusi, kā viņai nācies šķirt suņu kautiņu, aplejot tos ar ūdeni no glāzes, kurā atradies šis žoklis.

Svarīgākais