Teksasas likumdevējs iesūdz tiesā piecus lielākos televizoru ražotājus pasaulē, apgalvojot, ka tie izseko cilvēku skatīto saturu, lai veidotu profilus un rādītu reklāmas... vai darītu ko ļaunāku, raksta "techradar.com".
Teksasas ģenerālprokurors Kens Pakstons šonedēļ iesniedza prasību pret “Samsung”, “Sony”, “LG”, “TCL” un “Hisense”, paziņojumā presei apgalvojot, ka tie "nelikumīgi vāc personas datus, izmantojot automatizētas satura atpazīšanas (ACR) tehnoloģijas".
Pakstons turpina ACR nodēvēt par "nelūgtu, neredzamu digitālo iebrucēju", un vienā no piecām atsevišķi iesniegtajām sūdzībām viņš “Samsung” televizorus nosauca par "masveida novērošanas sistēmu".
ACR ir vairāk nekā desmit gadus veca tehnoloģija, kas aizsākās 2011. gadā, līdz ar lietotnes “Shazam” laišanu klajā. Lielākā daļa agrīno izmantojumu bija saistīti ar skaņas un mūzikas atpazīšanu, līdz tehnoloģija pievienoja attēlu vai momentuzņēmumu apkopošanu (un attēlu atpazīšanu), līdz tā galu galā nonāca 4K viedtelevizoros.
Uzņēmumi, piemēram, “LG”, “Hisense”, “Samsung” un citi, acīmredzot tagad izmanto ACR, lai identificētu, ko jūs skatāties, un savienotu jūs ar atbilstošu saturu, mārketingu un reklāmu.
Pakstona prasībā tiek apgalvots, ka šīs ACR sistēmas var uzņemt skatīšanās paradumu ekrānuzņēmumus pat ik pēc 500 milisekundēm un ka televizoru ražotāji "nosūta šo informāciju atpakaļ uzņēmumam bez lietotāja ziņas vai piekrišanas".
Tomēr parasti dati, kas attiecas uz jums, piemēram, vārds, fotoattēli, adrese utt., nav iekļauti šajā piegādē. Tā vietā trešo pušu partneri iegūst informāciju par satura interesēm, un televizori vai televīzijas uzņēmumi darbojas kā starpnieki, sniedzot saistītus satura ieteikumus un reklāmas.
Tomēr Pakstona bažas sniedzas tālāk par vienkāršu reklāmu un mārketingu. Viņš norāda, ka daži no šiem televīzijas uzņēmumiem, piemēram, “TCL” un “Hisense”, atrodas Ķīnā. "Uzņēmumiem, īpaši tiem, kas saistīti ar Ķīnas Komunistisko partiju, nav tiesību nelegāli ierakstīt amerikāņu ierīces viņu pašu mājās," paziņojumā presei sacīja Pakstons.