Alus darītava Aldaris veikusi aptauju pirms gaidāmā Pasaules čempionāta hokejā, kurā noskaidroja hokeja skatīšanās paradumus, kā arī iedzīvotāju prognozes par Latvija izlases sniegumu čempionātā.
Puse aptaujāto jeb 50% prognozēja, ka Latvija Pasaules čempionātā ieņems 5.- 8. vietu, bet tikai 8% ir pārliecināti, ka Latvijas izlasei ir pa spēkam ieņem 1. - 4. vietu.
Atbildot uz jautājumiem par hokeja skatīšanās ieradumiem, 61% respondentu atzina, ka seko līdzi notikumiem hokejā klātienē vai pie TV ekrāna. Tiesa, vairums aptaujāto – 44% – to dara visai neregulāri. Regulāri hokejam seko līdzi tikai 17% aptaujāto. Nav pārsteigums, ka hokeju biežāk skatās vīrieši – 69%.
Aldara veiktajā aptaujā faktiski visi respondenti atzina, ka visbiežāk hokeju skatās mājās pie TV ekrāna. Tajā pašā laikā 45% arī atzinuši, ka hokeju mēdz skatīties klātienē, bet 42% hokeja spēles vēro bārā. Fanu teltīs hokeju skatās 16% aptaujāto.
Mājās hokeja spēles lielākoties (71%) tiek vērotas kopā ar ģimeni. Nepilna trešdaļa (32%) mēdz skatīties hokeju arī vienatnē, bet vēl 30% – kopā ar draugiem. Savukārt spēļu vērošana klātienē vai bārā viennozīmīgi ir kolektīvs pasākums, kurā visbiežāk tiek iesaistīti draugi, bet nereti – arī ģimenes locekļi.
Jau leģendārs ir kļuvis teiciens, ka hokejs bez alus ir daiļslidošana. To pierāda arī šī aptaujā, jo alus ir populārākais dzēriens, kas tiek baudīts hokeja spēļu laikā, – to bauda vidēji 47% aptaujāto, turklāt vīrieši gandrīz divas reizes biežāk (60%) nekā sievietes (31%).
Ņemot vērā Aldara ilggadējo sadarbību gan ar Latvijas Hokeja federāciju, gan Rīgas Dinamo, pārliecinoši lielākajai daļai aptaujāto (73%) tieši Aldara alus asociējas ar hokeju.
Līdz ar Rīgas Dinamo kluba startēšanu KHL, aktualizējies ir arī jautājums, kam iedzīvotāji vairāk seko un jūt līdzi – Rīgas Dinamo vai Latvijas izlasei sniegumam. Vairāk nekā puse jeb 58% hokeja vērotāju atzina, ka seko abu komandu gaitām. Par Rīgas Dinamo fano 77%, bet par Latvijas hokeja izlasi 76% aptaujāto.
Aptauja tapusi sadarbībā ar Snapshots. Kopumā tika aptaujāti 1023 respondentu.