Mamma sašutumā: Bērnam skolā liek skaidrot lamuvārdus

© Dmitrijs Suļžics/ f64 photo agency

Kāda Rīgas angļu ģimnāzijas skolēna māte ir sašutusi par bērnam uzdoto mājasdarbu. Viņam esot jāizskaidro kāda rupja lamuvārda nozīme vēsturiskajā un mūsdienu kontekstā, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Mājasdarbā, kas tika uzdots 3. klases skolēnam teikts: "Ma*** - Lūdzu izskaidrot šī vārda vēsturisko un mūsdienīgo nozīmi, un salīdzināt. Darbu iesniegt pagarinātās dienas grupas skolotājai Annai."

Izglītības kvalitātes valsts dienesta uzraudzības departamenta vadītājs Juris Zīverts norāda, ka šāda skolotājas rīcība nav izprotama. "šī te metode, ko izmantoja ir mums visiem zināmā vēsturiskā metode, kādu varbūt iepriekš izmantoja. Uz doto brīdi, mūsuprāt, nevajadzētu to izmantot," atzīst J. Zīverts.

Ģimnāzijas direktore Maija Kokare jau ir pārrunājusi notikušo gan ar skolotāju, gan arī ar citām iesaistītajām personām. "To es varu raksturot kā skolotājas mēģinājumu radīt efektīvu risinājumu šajā situācijā, kas kā redzams, nav bijis veiksmīgākais," stāsta M. Kokare. Tiek vēstīts, ka 3. klases skolēns šajā lamuvārdā esot vairākkārt apsaukājis savu klasesbiedreni, tāpēc skolotāja mēģinājusi ar šāda mājasdarba palīdzību zēnam paskaidrot šī vārda nozīmi, ko zēns vēl, visticamāk, nesaprot.

Izglītības kvalitātes valsts dienests saņēmis iesniegumu no trešklasnieka mammas arī par citu izmantoto metodi. Proti, pirms uzdot mājās analizēt šī necenzētā vārda nozīmi, skolotāja likusi audzēknim klasē to rakstīt daudzas reizes uz lapas, tad pārdomājusi un uzdevumu mainījusi. Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvis atzīst, ka arī šāda metode ir nepedagoģiska.

Ekrānuzņēmums no video/ Bez Tabu

J. Zīverts atklāj, ka pedagogam vajadzētu izvēlēties citu metodi, kā zēnam likt izprast, ka lamuvārdu lietošana nav labvēlīga.

Direktore jau uzrakstījusi paskaidrojumu Izglītības kvalitātes valsts dienestam par skolotājas izmantoto metodi cīņā ar lamu vārdu. Dienesta vadība sola gadījumu izskatīt un, tad vērtēs, kā reaģēt uz notikušo.

Svarīgākais