PACIENTE: ieteiktu ārstniecības personālam iziet darba organizētības un laipnības kursus

© Romāns Kokšarovs / F64 Photo Agency

Zane Strazda facebook publicējusi vēstuli, kas adresēta Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīcas (RAKUS) Gaiļezers ķīmijterapijas nodaļai.

„Pirms pāris dienām, kā jau aptuveni reizi trīs nedēļās, devos uz savu kārtējo ķīmijterapijas devu dienas stacionārā. Daktere mani jau iepriekšējā reizē, pēc mana - varbūt ierasties mazliet vēlāk, nobrīdināja - ierodaties laicīgi astoņos, citādāk varat arī netikt pie savas vietas. Tā arī tīri laicīgi ierados ~8:10. Tad arī sākās - vispirms aptuveni 1,5h gaidīju, kamēr mani piereģistrēja nodaļā, pēc tam ~1,5h, kamēr tiku pie dakteres un pēc tam vēl 3h, kamēr tiku palātā uz savu vietu un tad galu galā pēc ķīmijas devas saņemšanas no nodaļas izgāju 16:50, kaut nodaļas darba laiks ir līdz 16:00. Tad nu man sakrājās daži jautājumi RAKUS Gailezers:

1. Likumā teikts: „Dienas stacionārs ir ārstniecības iestāde vai tās struktūrvienība, kur pacientam, kam nav nepieciešama ārstniecības personu aprūpe un uzraudzība ārpus iestādes darba laika, sniedz diagnostisko un ārstniecisko palīdzību un ir nodrošināta gultasvieta.” Tātad, neatkarīgi no tā, cikos es ierodos, man, pacientam ir jābūt nodrošinātai gultas vietai. Jautājums Nr.1. - kāpēc es palātā uz savu gultas vietu gaidu 6h????

2. Kāpēc daktere man var pateikt - ierodaties laicīgi, citādāk jūs varat netikt palātā, ja jau likumā ir noteikts - dienas stacionārā man ir jābūt nodrošinātai vietai - jebkurā laikā, kad ierodos?

3. Kāpēc dienas stacionāra reģistratūrā strādājošās personas pieraksta visus pacientus pēc kārtas uz kādu konkrēto dienu, ja zināms, ka gultas vietu skaits ir ierobežos?

4. Kāpēc nav izstrādāta rindas sistēma pacientiem, ja skaidri zināms konkrētajā dienā ieradīsies tik un tik pacienti uz ilgajām ķīmijterapijas devām un tik un tik uz īsajām?

5. Kāpēc dzirdu stāstus par to, ka priekšniecība noteikusi - mums ir pacientu rotācija - bet tad tādā gadījumā - kāpēc ir pacienti kuriem ir jāierodas 6h pirms savas ķīmijterapijas devas, kamēr ir pacienti, kuri tiek plkst 8 jau palātā? Tad varbūt vispirms jāsakāro reģistrācijas sistēma un tad var sākt runāt par jebkādu rotāciju? 6. Kāpēc man ir 6h jāsēž reģistratūrā, ja es varētu ierasties vēlāk un uzreiz gan tikt pie dakteres, gan palātā?

7. Kāpēc māsiņām jāstrādā ārpus sava darba laika citu personu neprofesionālas rīcības dēļ - šajā gadījumā nekādas organizētības pacientu pierakstā.

Es neesmu vienīgais pacients, kuram nākas gaidīt šajā garajā rindā. Mums jāsēž uz dīvāna, kurš ne visiem ir piemērots, jo vadība jau nezin, ka vienam pacientam, piemēram, nesen bijusi muguras operācija un 6h uz dīvāniņa, kur nav iespējams atgulties, mugurai nenāk par labu…nu sēdēšana 6h no vietas arī veselai mugurai nenāk par labu… Tāpat reizi no reizes jāsaskaras ar ķīmijterapijas dienas stacionārā reģistratūrā strādājošo dāmu nelaipno attieksmi, bieži pat diezgan rupjo, pret pacientiem. Saprotu, ka darbs nav viegls, bet pacienti arī nav diez ko laimīgi par faktu, ka viņiem tur jābūt. Ierosinu vadībai savām darbiniecēm piedāvāt iziet divus dažādus kursus - darba organizētības un laipnības!

Svarīgākais