Beidzamā laikā Tīnūžu–Kokneses autoceļš kļuvis par biedu autovadītājiem. Uz ātrsatiksmes šosejas bojā gājuši un smagi satraumēti daudzi autovadītāji, pasažieri un gājēji.
Aprīļa sākumā uzzinājām informāciju, kas daudziem lika mocīties minējumos, proti, uz šī ceļa sadūrušās divas automašīnas – vieglā un kravas. Aculiecinieki stāstīja, ka vieglās mašīnas vadītājs itin kā apzināti pabraucis zem smagā autiņa riteņiem. Vēlāk kļuva zināms, ka vieglajā mašīnā nebūtībā aizgāja viens no pēdējo gadu Latvijas labākajiem trīssoļlēcējiem, 24 gadus vecais Pāvels Kovaļovs, viņa 23 gadus vecā sieva Jeļena un divarpus mēnešus vecā meita Jūlija. Diemžēl tā nav vienīgā traģiskā avārija, kas burtiski vajā cilvēkus, kuri sper kāju vai uzgriež sava auto riteņus uz Tīnūžu–Kokneses autoceļa.
Viss strādā uz to, lai braucējs nesajūt ātrumu
Vai tiešām autovadītājus provocē gan kvalitatīvais ceļa segums, gan iespēja braukt ātri? Varbūt lielajam avāriju skaitam tomēr ir cits izskaidrojums?
Numeroloģes Inetas Ventnieces-Krīgeres versija: autoceļa apzīmējumā izmantotā skaitļu un ciparu kombinācija ir nāvējoša autobraucējiem. Tātad autoceļa oficiālais nosaukums ir: maršruts E22, posms (P80) Tīnūži–Koknese, projekts sākts 2009. gadā, ceļa posms oficiāli atklāts 2013. gada 7. novembrī.
«2015. gads ir Latvijai karmisks, jo gada ciparu summa ir vienāda ar valsts numeroloģisko vibrāciju – skaitli 8. Veidojot gada prognozi, paredzēju, ka šogad Latvijā gribēsies braukt ātri,» atgādina numeroloģe. «Būtu jāuzvedas pretēji – šogad autovadītāji uz ceļiem nedrīkst trakot. Diemžēl Tīnūžu–Kokneses autoceļa enerģētika, apzīmējot to ar P80 un E22, spiež trakot. Sanāk tā, ka enerģētiski ceļš pilnīgi iesūc, pakļauj savai programmai. Cilvēks pat nesajūt ātrumu, vai arī viņam gribas izpaust agresivitāti kādā ceļa posmā. Viss strādā uz to, lai braucējs nesajūt ātrumu. Ar šādu burtu un ciparu kombināciju nedrīkstētu apzīmēt ceļu. Varat ticēt vai ne, bet ja būtu citi skaitļi un burti, tad risks samazinātos.»
Avārijas notiek uz līdzenas vietas
Numeroloģe uzskata, ka uz šī ātrgaitas ceļa cilvēki vienmēr gribēs braukt ātri, bet ne tāpēc, ka tas ir atļauts. Uz to provocē ceļa apzīmējumā izmantotie skaitļi un burti (numeroloģijā katram burtam atbilst skaitlis), un te nu jāteic – kas par daudz, tas par skādi. Divnieks un astotnieks numeroloģijā apzīmē arī aktivitāti, un, tā kā ceļš pēc būtības nozīmē aktīvu kustību, aktivitātes kļūst pārāk daudz. Eļļu ugunī piešauj arī būves uzsākšanas gads – 2009., kura ciparu summa ir divnieks.
Cipari brīdina par to, ka uz ceļa gaidāmas tehniskas problēmas. Iespējams, aizdegsies mašīna, uz brauktuves nenoturēsies kāds tālbraucējs, notiks avārija uz līdzenas vietas. Piemēram, pārāk daudz astotnieku numeroloģijā brīdina par nāves briesmām. Interpretējot ciparu nozīmi, Ventniece-Krīgere norāda, ka uz konkrētā autoceļa ir «ieprogrammēts» paaugstināts traumatisms, turklāt cilvēki pārāk ļaujas izjūtām un emocijām. Piemēram, sastrīdas, sēžas pie stūres un spiež gāzes pedāli grīdā, nevis nomierinās un ievēro ceļu satiksmes noteikumus.
Ja patīk steigties, pa šo autoceļu labāk nebraukt
Kāda apdomīga autovadītāja, kura ik dienu mēro ceļu no Ogres uz Rīgu, atzinās, ka pa Tīnūžu–Kokneses autoceļu vairs nebrauc, speciāli izvēlas citu ceļu, jo biežās un traģiskās avārijas kļuvušas biedējošas. Numeroloģe skaidro, ka ceļu satiksmes negadījumu risku var atklāt cilvēka numeroloģiskais raksturojums. Ja viņš pēc dabas ir straujš un neapdomīgs, tad ātri vien var aiziet nebūtībā. Viņa piebilst – ja patīk steigties, pa šo autoceļu labāk nebraukt. Ieteicams analizēt arī auto numuru. Ja mašīnas numurā ir nulles, tas liecina, ka braucamais skries nost no ceļa. Tā kā Tīnūžu–Kokneses autoceļa apzīmējumā jau ielikta nulle, ceļš itin kā grūž braucējus nost.
Numeroloģe rosina pievērt uzmanību gan datumiem, gan kilometriem. Ja datums veido vai ietver divnieku (2., 11., 20.) un ja braucējs atrodas, piemēram, 110., 120., 22. kilometrā, tad jo īpaši jāuzmanās no negadījumu riska.
Biedējoša statistika
Lai uzskaitītu visu negadījumu statistiku uz šī autoceļa, nāktos publicēt garu sarakstu. Piedāvājam dažu mēnešu laikā apkopoto statistiku, kas arī liek aizdomāties:
autoceļa Tīnūži–Koknese 12.3. kilometrā notikusi divu smago automašīnu sadursme, viens no autovadītājiem gāja bojā;
kāds 1985. gadā dzimis autovadītājs ceļa 2. kilometrā nespēja spēkratu savaldīt, nobrauca no braucamās daļas un apgāzās, radot bojājumus automašīnai. Šajā pašā dienā 1976. gadā dzimis vīrietis pa šo pašu autoceļu vadīja automašīnu, tā saslīdēja un iebrauca grāvī;
autoceļa 7. kilometrā autovadītājs iebraucis pretējā joslā un izraisījis sadursmi ar pretī braucošo spēkratu, negadījumā cieta divas sievietes;
pagriezienā uz Ogri saskrējušās divas vieglās automašīnas, gājusi bojā 1989. gadā dzimusi sieviete, bet divi cilvēki guvuši traumas;
autoceļa 46.7. kilometrā autovadītāja uzbrauca gājējam, pēc tam šim vīrietim uzbrauca kravas automašīna. Gājējs ar galvas traumu, deguna lūzumu un iekšējo orgānu traumām tika nogādāts slimnīcā;
autoceļa 34. kilometrā vieglās un kravas automašīnas sadursmē gājis bojā vieglās automašīnas vadītājs;
autoceļa 12.5. kilometrā automašīnu sadursmē dzīvību zaudēja divi cilvēki.