Vai iedzīvotāji būtu gatavi atteikties no importētām populārākajām pārtikas precēm?

© Edmunds Brencis/F64

Lai atbalstītu Latvijas uzņēmumu attīstību, puse no iedzīvotājiem būtu gatavi atteikties no importētām pirmās nepieciešamības pārtikas precēm, piemēram, maizes, piena produktiem, olām, gaļas un zivīm, izvēloties vietējos ražojumus, liecina "Baltic International Bank" un pētījumu kompānijas "Norstat" veiktā aptauja.

Šo atbildi izvēlējās 50% respondenti, savukārt otra populārākā atbilde, ko nosauca 40% iedzīvotāji bija našķi jeb šokolāde un cepumi. Trešajā vietā ierindojas alkoholiskie un bezalkoholiskie dzērieni, ko norādīja 23% respondentu.

"Pēdējā gada laikā Latvijas iedzīvotāji tāpat kā uzņēmēji piedzīvojuši dažādus satricinājumus, kad nācies sastapties gan ar ierobežojumiem, gan arī darba pārorganizēšanu. Veicot šo aptauju, vēlējāmies noskaidrot, kuras nozares cilvēki ir gatavi atbalstīt ar saviem maciņiem, izvēloties nevis importa, bet vietējos ražojumus, tādējādi veicinot Latvijas uzņēmumu attīstību un izaugsmi," pauda "Baltic International Bank" Mārketinga un komunikācijas pārvaldes vadītāja Ilze Vītola.

Ievērojami mazāk jeb tikai 43% jauniešu vecumā no 18 līdz 29 gadiem būtu gatavi maksāt vairāk par pārtikas precēm pretstatā cilvēkiem, kuriem ir 50 līdz 59 gadi, kuri šo atbildi izvēlējās 54% gadījumu. Līdzīga tendence vērojama arī ar našķiem, jo tikai 32% būtu gatavi par tiem maksāt vairāk, bet cilvēki vecumā no 60 līdz 74 gadiem šo atbildi izvēlējās krietni biežāk jeb 47% gadījumu.

Lai gan Latvijā vēl arvien daudzi iedzīvotāji pirmo uzmanību pievērš preču cenām, veiktajā aptaujā, kur tika vaicāts, no kādām importa precēm iedzīvotāji būtu gatavi atteikties par labu vietējiem ražojumiem, lai atbalstītu Latvijas uzņēmumu attīstību, tikai 21% respondentu pauda, ka nav gatavi maksāt vairāk par Latvijas precēm, ierindojot šo atbildi ceturtajā vietā.

Nedaudz retāk jeb 18% gadījumu tika izvēlēta atbilde, ka izvēlētos Latvijā ražotas rotaļlietas, bet 16% iedzīvotāji pauda, ka ir gatavi maksāt nedaudz vairāk par sadzīves ķīmijas precēm, kā arī mēbeļu un interjera precēm.

Iedzīvotāju aptauju pēc "Baltic International Bank" pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Norstat" 2021.gada augusta sākumā. Tajā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Praktiski

Kā fokusēties Jaunā gada mērķiem un to sasniegšanai? Izrādās, viens no interesantiem veidiem ir paturēt rokās kaut vai neīstu liela nomināla naudas banknoti.

Svarīgākais