Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Praktiski

Aptauja: kuri Baltijas iedzīvotāji ir visprasīgākie pret no ārzemēm ievestām lietotām automašīnām?

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

No Baltijas valstu iedzīvotājiem Igaunijā ir visprasīgākie cilvēki saistībā ar no ārzemēm ievestajiem lietotajiem auto, liecina lietoto auto tirgotāja AS "Longo Latvia" pērnā gada nogalē veiktā aptauja.

Lielākajai daļai - 95% - Igaunijas autobraucēju ir svarīgi zināt noskatītā lietotā auto vēsturi, piemēram, odometra rādītājus, servisā veiktos remontus, informāciju par bojājumiem, 94% norādījuši, ka transportlīdzeklim jābūt izietai tehniskajai apskatei.

Aptaujas dati par Latvijas autobraucējiem liecina, ka 11% neinteresējas par remontu vēsturi un 13% nav svarīgi, vai auto ir spēkā esoša izieta tehniskā skate. Savukārt Lietuvā 12% neliekas nozīmīgi zināt, kā auto ticis aprūpēts pirms tam, bet 17% tehniskās apskates esamībai nepievērš lielu uzmanību.

"Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps aģentūrai LETA pauda, ka lietotu auto iegādes procesā svarīgi ir atcerēties, ka ideālā gadījumā transportlīdzeklim jābūt ar oriģinālu nobraukumu un izsekojamu servisa vēsturi, kas būtiski var samazināt neplānotu remontu riskus neilgi pēc pirkuma veikšanas.

"Pārdevēja dotajai pēcpirkuma garantijai jābūt dokumentāli apstiprinātai, lai tā būtu spēkā esoša, un tās ir pircēja tiesības tādu formātu prasīt. Mūsu pieredze rāda, ka biežāk pircēji vēlētos garantiju, kur ir definēti nobrauktie kilometri, nevis mēneši pēc pirkuma darījuma," sacīja Cērps.

"Longo Group" pārstāvji norādīja, ka statistika liecina, ka lielākā daļa jeb trīs ceturtdaļas no Latvijā ievestajiem transportlīdzekļiem ir lietoti. Ar no ārzemēm ievesto automašīnu kvalitāti un vēsturi pašlaik iespējams iepazīties, saņemot informāciju no pārdevēja - juridiskām personām tādai jābūt par visām tirgojamām auto, kas gan bieži nav privātpersonu-pārdevēju rīcībā.

Aptauju pētījumu kompānija "Norstat Latvija" veica 2020.gada otrajā pusē. Oktobrī veiktajā Latvijas iedzīvotāju-autovadītāju aptaujā iztaujāti 706 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem, savukārt decembrī veiktajā Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju-autovadītāju aptaujā iztaujāti 1400 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Longo Latvia" 2019.gadā strādāja ar 5,437 miljonu eiro apgrozījumu un 733 734 eiro zaudējumiem. Uzņēmums reģistrēts 2018.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2,2 miljoni eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Aigars Kesenfelds.