Šajā nedēļā pie visām auto mazgātavām veidojas iespaidīgi garas rindas. Uz auto atbrīvošanu no sniega nogulšņu, sāls un dubļu kārtas var nākties gaidīt pat vairākas stundas. Tomēr auto atbrīvošana no ziemas putekļiem nebūt nav vienīgais, kā var un vajag parūpēties par auto pavasarī.
Nākamais solis pēc mazgāšanas ir auto virsbūves rūpīga novērtēšana - vai ziemā nav radušās kādas švīkas, skrēpējumi.
"Virsbūvi saskrāpēt var ne vien grants un šķembas, bet pat rupjāki sāls graudi, ar ko ceļi ziemā tiek bagātīgi kaisīti. Ja pamanāt skrāpējumus, labāk turpināt ar konsultāciju pie speciālistiem. Skrāpējumu vietās virsbūves metālam piekļūs mitrums un visai strauji veidosies rūsa, kas zem krāsas slāņa izplatīsies uz visām pusēm. Labāk to novērst uzreiz un profesionāli, "brūci" attīrot un aizdarot ar speciāliem šim nolūkam paredzētiem līdzekļiem," stāsta Māris Putnieks, SIA "Domenikss" Vieglo automobiļu servisa vadītājs.
Mūsdienās autoražotāji katram modelim nosaka apkopju, t.sk. eļļas maiņu, intervālu atkarībā no nobraukto kilometru skaita vai lietošanas laika, neatkarīgi no sezonas, paredzot, ka tiks lietota tikai augstas kvalitātes ražotāja noteiktā eļļa. Papildus tam borta dators var veikt intervāla korekcijas, izvērtējot tādus dzinēja parametrus kā braukšanas stils, startēšanas biežums, dzinēja temperatūras režīms, dzinēja eļļas kvalitāte.
"Tomēr ārkārtas eļļas maiņa dzinēja eļļošanas sistēmai nāks tikai par labu, jo uzlabosies eļļošanas kvalitāte. Un reizē ar to noteikti jāveic arī eļļas filtra maiņa, lai tas, kas aizķēries filtrā, nenonāktu jaunajā eļļā."
Turpinot par filtru tēmu, M. Putnieks piebilst, ka vēlama ir arī salona gaisa filtra pārbaude.
"Protams, putekļu vairāk ir vasaras sezonā, tāpēc varētu šķist, ka gaisa filtra nomaiņa ir rudens darbs. Tomēr, domājot kritiski, skaidrs ir tas, ka ziemā gaiss gan laukā, gan mašīnas salonā ir ļoti mitrs. Šo mitrumu uzkrāj arī filtrs. Savukārt mitrumu mīl dažādas baktērijas un tas pievelk putekļus. Filtrs aizķep. Nomainot gaisa filtru pavasarī, salonā jūtami uzlabosies gaisa apmaiņa un kvalitāte, un, ja ziemā bija parādījies īpatnējs aromāts, tas arī visticamāk pazudīs," tā M.Putnieks.
Ziemas riepu nomaiņa ir vēl viens svarīgs moments, jo ļauj paveikt virkni citu darbu.
"Pirmais, kas jāizdara šajā brīdī - jānovērtē bremžu sistēma, kas ir kā uz delnas. Braukšanas apstākļos, kādi ir tagad, kad ceļus klāj dubļi, kaut kas no tā var ieķerties bremžu sistēmā. Tādējādi bremžu mehanismu darbība var būt apgrūtināta. Šādos gadījumos var būt nepieciešama bremžu sistēmas profilakse, vai nomaiņa, jo ziema ir laiks, kad bremzes tiek lietotas intensīvāk. Noteikti jānovērtē arī ritošās daļas un balastiekārtas stāvokli. Pat neliela ieslīdēšana ceļa apmalē var radīt tajos bojājumus, kurus uzreiz var nepamanīt," stāsta M. Putnieks.
Visbeidzot pēdējais, un nebūt ne mazsvarīgākais aspekts - rezerves riteņa un remonta komplekta stāvokļa novērtēšana.
"Vasara ir ceļojumu laiks. Un ir tiešām nepatīkami nepieciešamības gadījumā konstatēt, ka bagāžniekā joprojām atrodas lāpsta un smilšu maiss, bet domkrata tur nav. Savukārt rezerves ritenī nav nepieciešamā spiediena, un ar ko to piepumpēt arī nav, bet vainot tajā visā var vienīgi sevi," noslēdz M. Putnieks.