Lai gan izskatās, ka ziemas aukstākā daļa jau aiz muguras, domāt par pavasari vēl ir par agru. Laikapstākļi var ievērojami mainīties, un iespaids, ka ziema beigsies agrāk, nekā vēsta kalendārs, ir mānīgs. Sniegs un sals var pēkšņi atgriezties, un tas nozīmē, ka atkal būs jāmeklē silts apģērbs un jānodrošinās, ka auto ir gatavs mīnusiem.
Uztraukumu vienmēr ir mazāk, ja braucat ar jaunu auto. Autoražotāji un importētāji cieši sadarbojas ar saviem pārstāvjiem, un tas nozīmē, ka Eiropas ziemeļu reģioniem paredzētās automašīnas tiek komplektētas citādi nekā tās, kas domātas dienvidu zemēm. Gudrākās kompānijas arīdzan cenšas visu svarīgāko aprīkojumu iekļaut standarta komplektācijā.
Nav nekā pārsteidzoša, ka Baltijas valstīs tirgotie modeļi ir aprīkoti ar visu, kas nepieciešams aukstā laikā.
Automašīnas vadītājam jājūtas komfortabli un jāredz, kurp viņš brauc, - tikai tad viņš un citi satiksmes dalībnieki būs drošībā. Luksusa automobiļos izmantotās tehnoloģijas ir ievērojami mainījušas komfortu un drošību, ko var baudīt aukstajā un slidenajā laikā, un, tehnoloģijām demokratizējoties, tagad tās ir plaši pieejamas praktiski visos populārajos segmentos.
Gadiem ilgi ziemeļvalstīs apsildāmā stūre bija dārgu luksusa automobiļu pircēju privilēģija, taču tagad tā sastopama pat mazajos pilsētas modeļos, piemēram, Kia Rio. Viens no svarīgākajiem komforta risinājumiem jau sen ir kompaktā hečbeka pamataprīkojumā, un Kia kopumā bija viens no pirmajiem ražotājiem, kas apsildāmo stūri piedāvāja visās automašīnās.
Iespējams, silts stūresrats nav tik vitāli svarīgs kā laba redzamība cauri vējstiklam un spoguļos. Tomēr, kā rāda pieredze, atliek vien izmēģināt apsildāmo stūri, un tā var kļūt par vienu no galvenajiem kritērijiem, izvēloties automobili.
Šo aprīkojumu jau sen novērtē autobraucēji, kuri dzīvo skarbos klimatiskajos apstākļos. Var paiet krietns laiks, iekams automašīnas apsildes sistēma dzeloši aukstā rītā sāk strādāt ar pilnu jaudu, un pirmās minūtes aukstā salonā ir ārkārtīgi nepatīkamas.
Apsildāmie sēdekļi sāk darboties vienā mirklī un īsā laikā nodrošina komfortu gan vadītājam, gan pasažieriem. Daudzi ražotāji apsildāmus priekšējos sēdekļus iekļauj bāzes aprīkojumā, un der apsvērt, vai tos neizvēlēties arī aizmugurē sēdošajiem, īpaši, ja regulāri jābrauc no rītiem. Taču ir automobiļi, kuros aizmugurējo sēdekļu apsilde ir iekļauta bāzes aprīkojumā, piemēram, Kia Sportage.
Vairumā automobiļu spoguļu apsilde ieslēdzas kopā ar aizmugurējā stikla atkausēšanu. Dažos auto tam paredzēta atsevišķa poga. Darbības princips ir vienkāršs - elektriskā pretestība rada siltumu, kas atkausē aizsalušos spoguļus un novērš apledojuma veidošanos.
Automašīnu spoguļu ietvaru un stiklu sarežģītā forma apgrūtina to mehānisku notīrīšanu.
Īpaši rīki neeksistē, un vairums ledusskrāpju gluži vienkārši ir par lielu. Tādējādi autovadītājiem bez vienkāršās, bet efektīvās spoguļu apsildes funkcijas jābrauc ar ierobežotu redzamību, bet tas ievērojami samazina drošību.
Pats vienkāršākais veids, kā uzsildīt auto, kamēr mājās malkojat rīta kafiju, ir to attālināti iedarbināt. Sasildītā kabīnē būs daudz patīkamāk, un, dzinēja dzesēšanas sistēmai sasniedzot optimālo temperatūru, daudz vieglāk būs atbrīvoties no sniega un uzsalušā ledus.
Jums nav nepieciešama viedierīce ar maksas lietotni, lai izmantotu attālinātās iedarbināšanas priekšrocības. Viss, kas vajadzīgs, ir moderna atslēga, ar kādu ražotāji komplektē, piemēram, BMW 7. sēriju vai jaunākās paaudzes Kia Sorento.
Daži pieskārieni atslēgas pogām, un dzinējs ieslēgsies, kā arī automātiski izslēgsies, ja desmit minūšu laikā saimnieks auto nesāks izmantot. Ar šo laiku pilnīgi pietiek, lai auto salons būtu uzsilis.
Apsildāmais vējstikls nav tik izplatīts komforta aprīkojums kā apsildāmie sēdekļi vai spoguļi, taču auto īpašnieki to ļoti novērtē. Tā darbības princips it tāds pats kā aizmugurējam stiklam. Lielākā atšķirība ir tā, ka vadītāja redzeslauku nedrīkst traucēt līnijas, tāpēc stikla sildīšanai izmanto ļoti smalkas, teju neredzamas metāla dzīslas.
To, ka vējstikls ir apsildāms, var pamanīt tikai no neliela attāluma, kas ļauj ievērot vēl citu īpatnību, proti, stieples ir iestrādātas nevis horizontāli, bet vertikāli. Apsildāmo vējstiklu nav nepieciešams skrāpēt; ledum un sniegam ātri izkūstot, pietiek vien ieslēgt slotiņas.
Strauju popularitāti gūstošais aprīkojums darbojas citādi, nekā domā vairākums autobraucēju. Patiesībā tiek sildīts nevis šķidrums, bet sprauslas, nodrošinot, ka logu var nomazgāt negatīvā temperatūrā.
Sākotnēji šo aprīkojumu uztvēra skeptiski, tomēr pirmie izmēģinājumi pirms desmit gadiem ziemas apstākļos parādīja, ka tas lieliski darbojas pat -20 oC salā.
Lai cik tīrs būtu vējstikls, tas nenodrošinās labu redzamību, ja ceļš nebūs pietiekami izgaismots. Paši vienkāršākie LED jeb diožu lukturi ir par 80% efektīvāki nekā vecie kvēlspuldžu vai gāzizlādes spuldžu gaismekļi. Patērējot mazāk enerģijas, tie spīd spožāk un tālāk.
Bi-LED tehnoloģija ar vienu gaismas prožektoru (tuvajai un tālajai gaismai) ir izplatīta, pateicoties tās efektivitātei un relatīvi vienkāršajai konstrukcijai. Ne visos automobiļos tā ir standarta aprīkojumā, taču Bi-LED lukturi ir pieejami dažādos kompaktklases auto, piemēram, Kia Ceed, turklāt bez papildu maksas.