Dzirdot vārdu ziema, mēs uzreiz apzināti vai neapzināti iedalāmies divās grupās. Pirmo grupu varam dēvēt par "Ziemas baudītājiem", kuri priecājas par visu ko sniegs, vēsie laikapstākļi un pats gadalaiks sniedz. Otra grupa, kuru varētu dēvēt par "Auto īpašnieku grupa", kuriem vārds ziema saistās ar bargu, aukstu ziemu, salu, dubļiem un sāls kārtu uz un zem automašīnas.
Domājot par netīruma kārtu uz automašīnas virsbūves, ko sev līdzi nesīs ziema, var rasties jautājums - varbūt ziemā nemazgāt auto?
Auto mazgāšana ziemas sezonā ir pat vairāk nepieciešama kā citos gadalaikos!
Ir dažādas metodes kā cīnīties pret apledojošiem ceļiem un gājēju ietvēm - smiltis, šķembas, sāls, sāls un smilšu maisījums. Pielietojot konkrētu pretslīdes līdzekļu veidu, tiek ņemts vērā ceļa seguma tips, laikapstākļi.
Latvijā kā visbiežāk pielietojamo pretslīdes līdzekli izmanto tieši sāli, ko var novērot arī citās Eiropas valstīs un dažādos ASV štatos. Un tas arī ir saprotams, jo tas ir viens no lētākajiem ceļu uzturēšanas veidiem ziemā.
Tomēr nav noslēpums, ka sāls ne tikai palīdz cīņā pret apledojumu, kausējot sniegu un ledu, bet arī atstāj negatīvu ietekmi uz automašīnas virsbūves un tehnisko stāvokli - sāls, kas nosēžas uz automašīnas, izraisa auto virsbūves krāsas bojājumus un ilgtermiņā pastiprina korozijas risku.
Ziemas radītie netīrumi un sāls, kas tiek kaisīts uz ceļiem, jūsu automašīnā nokļūst pat visšaurākajās vietās un automašīnu pietiekoši bieži nemazgājot, šie netīrumi sāk veikt savu darbu - veicina koroziju, kas ne tikai jūsu automašīnu padara vizuāli nepievilcīgāku, bet arī ietekmē auto drošību, ja rūsai ilgstoši netiek pievērsta uzmanība, un netiek veikti nepieciešamie aizsardzības darbi.
Skaidrs ir viens - jo biežāk un rūpīgāk mazgāsiet savu auto, jo labāk.
Ieteikumi, kurus vajadzētu ņemt vērā:
Eksperti iesaka - ja ir tāda iespēja, tad no dažādiem netīrumiem, galvenokārt no sāls, vajadzētu nomazgāt ne tikai automašīnas virsbūvi, bet arī auto apakšu. Kā novērojams autoservisos, tad automašīnām visvairāk korozējošās vietas ir auto bremžu sistēmās, riepu arkās, sliekšņos un izputēju konstrukcijās.