Aptauja: Latvijā cilvēki līdzpaņemtās kafijas krūzes izmanto 7 reizes aktīvāk nekā citur pasaulē

 
©Publicitātes foto

Aptaujā* noskaidrots – kamēr tikai nepilni 3% kafijas cienītāju visā pasaulē iegādājas kafiju savās līdzi paņemtajās krūzēs**, Latvijā šādu iespēju izmanto katrs piektais iedzīvotājs, un tikpat daudzi to labprāt izmēģinātu, kaut arī pašlaik šādu paradumu nepiekopj. Galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji kafijas dzērienus pilda savās krūzēs vai termokrūzēs, ir vēlme atbalstīt dabai draudzīgu dzīvesveidu, samazinot vienreiz lietojamā iepakojuma patēriņu.

Lielākoties iespēju iecienīto kafijas dzērienu baudīt no personīgās krūzes izmanto 18-29 gadus veci jaunieši (30%), bet vismazāk šāda paraduma praktizētāju ir vecuma grupā virs 60 gadiem - tikai 12%.

Kā biežāko iemeslu, kāpēc iegādāties kafiju savā krūzītē, trešā daļa jeb 34% aptaujāto minējuši dabai draudzīgu dzīvesveidu. Sevišķi svarīgi tas ir jauniešiem 18-29 gadu vecumā: šo kā galveno iemeslu norādījuši 42% aptaujāto, kuri iegādājas kafiju savā krūzē. Katru piekto savas līdzi ņemamās krūzes lietotāju motivē iespēja saņemt atlaidi, šādi iegādājoties kafijas dzērienu, turklāt vīriešiem šis kritērijs ir daudz svarīgāks nekā sievietēm (attiecīgi 26% un 17%). Apmēram tikpat daudz Latvijas iedzīvotāju novērtē kafijas baudīšanas emocionālo un estētisko aspektu, jo, pērkot dzērienu savā krūzītē, to ir ērtāk lietot un priecē tās dizains. Tas ir mazliet svarīgāk sievietēm nekā vīriešiem (22% un 17%).

Puse savu krūzīšu lietotāju izmanto iespēju iegādāties kafiju līdzņemšanai, dodoties izbraukumā uz jūru vai pie dabas, turklāt to kā populārāko iemeslu nosaukuši seniori vecuma grupā virs 60 gadiem, kur šo atzīmējuši trīs ceturtdaļas aptaujāto. Vēl 46% kafiju savā krūzītē iegādājas pa ceļam uz darbu vai mācībām, lielākoties jaunieši. Katrs ceturtais ar savu līdzpaņemto krūzīti dodas pastaigā pa pilsētu, bet katrs piektais izmanto iespēju iemalkot kafiju no iecienītās krūzes pusdienu pauzē.

*Aptauja veikta sadarbībā ar Norstat 2020. gada septembrī, aptaujājot 1003 Latvijas iedzīvotājus 18-74 gadu vecumā.

**Starbucks Global Social Impact Report 2019