Arī ārkārtas situācijas apstākļos ir nepieciešams deklarēt dzīvesvietu, kā to izdarīt?
Rīgas pašvaldībā informē, ka pašlaik ir mainīta klātienes dzīvesvietas deklarēšanas kārtība - klātienē to var izdarīt Dzirciema ielā 28, bet tikai neatliekamos gadījumos pēc iepriekšēja pieraksta. Lai pieteiktos pakalpojumam, jāzvana pa bezmaksas informatīvā tālruņa numuru 80000800.
Pakalpojumu Dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana var saņemt attālināti valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv, izmantojot e-pakalpojumu Dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana.
Ja nepastāv iespēja dzīvesvietas deklarāciju iesniegt elektroniski un ir kritiska situācija, kad dzīvesvietas deklarācijas iesniegšanu nevar atlikt, piezvanot pa tālruņa numuru 80000800, tiks izvērtēta deklarēšanās nepieciešamība un steidzamība un tikai tad veikts pieraksts uz klātienes apmeklējumu.
Pakalpojuma saņemšanai nepieciešams laikus sagatavot nepieciešamos dokumentus: personu apliecinošs dokuments, dzimšanas apliecība, ja tiek deklarēts nepilngadīgs bērns, un citi dokumenti, kas apliecina likumiskās tiesības rīkoties attiecīgas personas vārdā, kā arī notariāli apstiprināta pilnvara, ja deklarēšanu veic pilnvarotā persona. Nepieciešams dokuments, kas apliecina valsts nodevas nomaksu.
Klātienē nav iespējams norēķināties skaidrā naudā, bet ar norēķinu kartēm to var izdarīt.
Personām tiks lūgts apliecinājums, ka klients nav atgriezies no Covid-19 infekcijas skartajām teritorijām vai nav bijis kontaktā ar šādām personām. Tāpat tiks veikts attālināts temperatūras mērījums. Telpās būs pieejams roku dezinficēšanas līdzeklis pirms un pēc pakalpojuma saņemšanas.