5 digitālie rīki, kas ļoti nepieciešami uzņēmuma vadītājam pašizolācijā

© f64

Aizvadījuši nedēļu ārkārtas stāvoklī, attālo piekļuvi biznesa datiem un digitālo dokumentu apmaiņu sākuši novērtēt pat viskonservatīvākie uzņēmumi. Digitālie risinājumi ne vien palīdz turpināt uzņēmējdarbību krīzes apstākļos, bet arī samazina nepieciešamību pēc tikšanās klātienē un vīrusa izplatību veicinošas papīra lokšņu pārvadāšanas. Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas Tildes Jumis biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš iesaka piecus risinājumus, kas palīdz uzņēmumos ievērot sociālo distancēšanos un sekmīgi īstenot attālo darbu.

1. Mākoņkrātuves

Desmit gadu senais risinājums, kas paredz datu glabāšanu drošā serverī ārpus uzņēmuma, krīzes apstākļos iegūst vēl nebijušu nozīmīgumu. Svarīgi dokumenti darbiniekiem un vadībai tajā ir pieejami pat tad, ja nav iespēju tikt līdz birojam. Uzņēmumu vidū ļoti iecienīti risinājumi ir drošie SpiderOak un Tresorit, kas īpašu uzmanību pievērš datu šifrēšanai. Egnyte apvieno datu krātuvi ar sadarbības platformu, kurā darbinieki var kopīgi veidot un lietot dokumentus, bet labi zināmie Dropbox Business, Microsoft OneDrive un Google Drive ir piemēroti tiem, kuri vēlas ērti pārvietot failus starp datoru un mākoņkrātuvi.

2. Videosaziņa

Attālais darbs nozīmē, ka darbinieki tiekas reti. Taču tas nenozīmē, ka citam cits nebūtu jāredz. Šeit izlīdzēs biznesa vajadzībām piemērotie videosaziņas rīki. No vairākiem simtiem risinājumu par labākajiem tiek atzīti Google Hangouts Meets, kas līdz 1. jūlijam lietojams par velti, Microsoft Teams, GoToMeeting un, protams, daudziem zināmais Skype.

3. Mobilais birojs

Produktīvs biroja darbinieku darbs bez biroja programmām nav iedomājams. Darba datorā tās parasti ir pieejamas, taču, ja ārkārtas stāvokļa dēļ jāizmanto cita ierīce, izglābs Microsoft Office 365 vai Google G Suite tiešsaistē lietojamie risinājumi.

4. Grāmatvedības programmas

Krīzes apstākļos situācija mainās ik stundu, un vadītājam šādos apstākļos jāspēj pieņemt pareizus lēmumus. Tādēļ nepieciešama tāda grāmatvedības programma, kurā tiešsaistē var sekot naudas plūsmai un ātri modelēt, kā viens vai otrs notikums iespaidos uzņēmuma finanšu veselību. Biznesa vadības sistēmu Tildes Jumis Pro var lietot gan kā mobilo lietotni, gan tai var pieslēgties no interneta pārlūkprogrammas. Savukārt e-rēķinu izrakstīšana atbrīvo no papīra dokumentu aprites.

5. Banku lietotnes

Sarežģītos laikos naudas lietās katra minūte ir dārga, tādēļ vadītāja viedtālrunī noteikti jābūt savas bankas mobilajai lietotnei. Ne vien tādēļ, lai laikus pamanītu briestošās problēmas, bet arī izmantotu pēkšņi radušos izdevību. Īpašas priekšrocības ir SEB un Swedbank klientiem, kuru rīcībā ir modernas lietotnes.

Svarīgākais