Pieaugot iedzīvotāju pirktspējai, kā arī preču un pakalpojumu saņemšanas iespējām internetā, patērētāju iepirkšanās paradumi mainās ātrāk nekā jebkad iepriekš.
Globālās patērētāju paradumu tendences Latvijā ir ieviesušas izmaiņas visdažādākajās nozarēs, taču visnozīmīgāk ir sekmējušas tieši e-komercijas un pakalpojumu saņemšanas tiešsaistē attīstību. Raugoties nākotnē, neizbēgami patērētāju paradumi turpinās pārveidot ne tikai ikdienas iepirkšanos un pakalpojumu saņemšanu, bet to, kā šo pirkumu un pakalpojumu saņemšanu finansējam.
Iepirkšanās internetā neapšaubāmi ir viena no aktuālākajām patērētāju paradumu tendencēm arī Latvijā. Turklāt aizvien biežāk un biežāk internetā veicam ne tikai rūpīgi plānotus pirkumus, lai atrastu izdevīgāko piedāvājumu, bet arī iegādājamies ikdienas preces. Pēc Datareportal apkopoto pētījumu datiem, pārliecinošas līderpozīcijas Latvijā starp preču grupām, kuras iegādājamies internetā, ieņem tūrisma pakalpojumi, elektronikas un datorpreces, modes un skaistumkopšanas preces, kā arī rotaļlietas un preces hobijiem. Turklāt aizvien straujāk pieaug arī līdz šim mazāk populāru preču grupu - pārtikas un personīgās higiēnas preču - iegāde internetā, kas ļauj sagādāt visu ikdienai nepieciešamo, neizejot no mājām. Iepirkšanās paradumus internetā aizvien vairāk sekmē arī ērtās preču saņemšanas un atgriešanas iespējas paku automātos, tirdzniecības punktos vai ar kurjerpastu.
Iepirkšanās un pakalpojumu saņemšanas paradumu maiņa, nomainot veikalu apmeklējumu pret tiešsaisti, patērētājiem ļauj ietaupīt laiku un naudu, saņemot pakalpojumu ātrāk, vienkāršāk un nereti arī kvalitatīvāk. Patērētāju paradumi Latvijā norāda uz to, ka digitālajā vidē arvien vairāk iekļaujas arī tradicionālās nozares, it īpaši pārtikas tirdzniecība, veselības un finanšu pakalpojumi. Patērētāji arvien vairāk izmanto iespēju veikt ikdienas maksājumus, pieteikties ārsta apmeklējumam, kā arī saņemt finanšu pakalpojumus internetā. Tādējādi ikviens var saņemt nepieciešamo pakalpojumu sev izdevīgā laikā un vietā, izvairoties no laika pavadīšanas ceļā, rindām un citām neērtībām.
Mainoties pirkumu veikšanas un pakalpojumu saņemšanas paradumiem, mainās arī tas, kā plānojam savus pirkumus un finanšu iespējas. Pirmkārt, aizvien biežāk ikmēneša ienākumu un izdevumu plānošanu patērētāji uztic mobilajām aplikācijām, kuras ļauj vienkārši pārvaldīt savas finanses un plānot uzkrājumus. Otrkārt, aizvien vairāk mainās arī patērētāju paradumi pirkumu finansēšanai. Ārī šajā aspektā aizvien nozīmīgāka kļūst iespēja saņemt naudas līdzekļus ātrāk un vienkāršāk. Tādi finanšu pakalpojumi kā kredītlīnija tiek izmantoti ne tikai neparedzētu izdevumu segšanai, bet arī gadījumos, kad nepieciešams savlaicīgi rezervēt ceļojumu vai samaksāt par kursu un semināru apmeklējumu. Tādējādi iespējams plānot ikmēneša finanšu plūsmu internetā, sabalansējot ieņēmumus un izdevumus.