Teju ikviena sieviete kaut reizi dzīvē ir atklājusi savam mīļotajam vīrietim, ka dāvanas vēlas saņemt ne tikai dzimšanas un vārda dienās, bet piedzīvot pārsteiguma momentu sapņo arī ikdienā. Tāpēc, tuvojoties Starptautiskai sieviešu dienai, tirdzniecības centrs “Domina Shopping” veica daiļā un stiprā dzimuma aptauju*, kā rezultātā ir atklāts dāmu vēlamo un arī nevēlamo dāvanu saraksts. Ne mazāk interesanti ir arī fakti par to - sakrīt sieviešu un vīriešu domas par piemērotākām dāvanām vai tomēr atšķiras.
Neatkarīgi no vecuma, visbiežāk sieviete no vīrieša vēlas dāvanā saņemt ziedus (62%) un būšanu līdzās. Gandrīz puse aptaujāto sieviešu atklāj, ka kopīgi ceļojojumi, garšu kārpiņu lutināšana restorānā vai kafejnīcā, kā arī došanās uz kādu ilgi gaidītu mākslas vai mūzikas pasākumu - tās ir lietas, kas aizņem būtisku vietu vēlamāko dāvanu saraksta augšgalā. Savukārt, ja Sieviešu dienā vīrietis savai mīļotai sievietei pasniegs SPA apmeklējumu vai dāvanu karti kādā iemīļotā veikalā, mirdzums acīs, atsaiņojot dāvanu kastīti, būs acīmredzams vismaz trešdaļai dāmu!
Sieviešu dāvanu saraksta vēlmes un apjoms dažādās vecuma grupās ir atšķirīgs. Sievietēm līdz 30 gadu vecumam piemērotākā būs dāvana, kas rada sajūtas - pasākumu (58%), SPA vai skaistumkopšanas salona apmeklējumu (57%). Savukārt divas trešdaļas aptaujātās sievietes vecumā no 30 līdz 39 gadiem vairāk nekā citas novērtēs kopīgu iemīļota restorāna apmeklējumu. Ja sveicama dāma 40-49 gadu vecumā, vīriešiem maciņš ir jāatdara jau krietni plašāk - saņemto dāvanu klāstā biežāk vēlas ieraudzīt juvelierizstrādājumus (40%;) un jaunu automašīnu (19%). Sasniedzot 50-59 gadu vecumu, vēlamākas ir dāvanas, kas sniedz garšu baudījumu - saldumi un delikateses. Seniores vecumā pēc 60 gadiem izceļas ar īpaši īsu vēlamo dāvanu sarakstu, puse sieviešu pie vēlamākajām dāvanām pieskaita ziedus, savukārt katra ceturtā - ceļojumu un dāvanu karti.
Lai gan viena no visvairāk kārotākām dāvanām ir ziedi, aptaujas dati parāda, ka vīrieši tos dāvina biežāk (75%) nekā sievietes sagaida (62%). Domājot, kā iepriecināt sievieti, vīrieši pieturas pie tradicionālām vērtībām un trešdaļa aptaujāto vīriešu vēlas sagādāt garšas baudījumu, dāvinot saldumus vai delikateses, kā arī iecienīta izvēle, ko pasniegt savi mīļotai svētkos, ir smaržas.
Līdzīgi kā sieviešu vēlmēm, arī vīriešu dāvanu izvēlē būtiska loma ir dāvinātāja vecumam. Tā piemēram, vīrieši vecumā līdz 30 gadiem trīs reizes biežāk dāvanā mēdz pasniegt kādu īpašu apģērbu, savukārt vīrieši vecumā no 30 līdz 39 gadiem vidēji biežāk dāvanām izvēlas kopīgu iecienīta restorāna vai kafejnīcas apmeklējumu (38%), pasākumu biļetes (31%), kā arī sieviešu iecienītu SPA procedūru vai skaistumkopšanas salona apmeklējumu (22%). No kungiem 40-49 gadu vecumā daudz biežāk var sagaidīt ziedus (85%), bet ceturtā daļa vīriešu 50-59 gadu vecumā ir aktīvākie dzērienu dāvinātāji. Turpretim dāvinātājam sasniedzot senioru vecumu, sievietei pasniedzamo dāvanu klāstā savas pozīcijas īpaši nostiprina mazā sadzīves tehnika (15%) un mājdzīvnieki (16%) .
Kopumā sieviešu vēlmes visvairāk paliek nepiepildītas attiecībā uz tādām dāvanām kā ceļojums, kuru dāvanā vēlētos saņemt gandrīz puse sieviešu, bet dāvina vien 4% vīriešu, kopīgs pasākuma apmeklējums, kuru vēlas 41% sieviešu, bet saņem gandrīz uz pusi mazāk. SPA vai skaistumkopšanas salona apmeklējumu saņem viena trešā daļa sieviešu, savukārt kopīgi pavadītu laiku restorāna baudot gardu maltīti saņem vien puse no sieviešu.
“Pētījums parāda, ka vīrieši dod priekšroku pārbaudītām vērtībām un baidās eksperimentēt ar dāvanu pasniegšanu. No tā mēs, sievietes, varam secināt, ka nevajag kautrēties atklāt savas vēlmes, jābūt atklātām un mājieni par sen kārotām jaunām kurpēm, došanos uz restorānu vai biļetēm uz iemīļotākās grupas koncertu jāatklāj biežāk. Savukārt kungiem šīs vēlmes būtu jāliek aiz auss, un, ja nu dāvanu tomēr nākas pirkt pēdējā brīdī, jāatceras, ka dāvanu karte jūsu sirdsdāmas iecienītākajā veikalā var būt atslēdziņa uz viņas sirdi, ” komentē Dina Bunce, t/c “Domina Shopping” direktore.