Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Praktiski

Par daudz Ziemassvētku mūzikas

© depositphotos.com

Ziemassvētku mūzika kalpo ne tikai noskaņai, bet arī mārketinga mērķiem, taču ne vienmēr šāda pieeja attaisnojas, izpētījuši amerikāņu praktiskie psihologi un patērētāju paradumu analizētāji, informē BestLife.

Tirgzinību speciālistu apkopotie dati pierāda, ka mūzikas atskaņošana tirdzniecības zālē patiešām ir iedarbīga, piemēram, skanot franču mūzikai, pircēji vairāk izvēlas franču mūzikas ierakstus vai arī, skanot vācu mūzikai, palielinās Vācijas vīnu noiets. Taču ar Ziemassvētku mūziku ir mazliet citādi. Aptaujas liecina, ka 23% amerikāņu cenšas izvairīties no vietām, kur tā skan. Daudziem gada nogale ir stresa pilns laiks, daļa cilvēku cīnās ar sezonālajiem garastāvokļa traucējumiem, kādam Ziemassvētku dziesmiņas saistās ar skumjām atmiņām par tuviem cilvēkiem, kuru vairs nav līdzās.

Tāpēc neattaisnojas aprēķins, ka, tās dzirdot, šī pircēju daļa iegādāsies vairāk dāvanu. Ja vienas un tās pašas Ziemassvētku dziesmiņas jāklausās uz riņķi atkal un atkal, turklāt ilgu laiku, tas nenāk par labu garīgajai veselībai. Visvairāk šī problēma skar tirdzniecības darbiniekus, kuriem jāstrādā vidē, kur Ziemassvētku mūziku sāk atskaņot jau krietnu laiku pirms svētkiem un reizēm vēl arī kādu brīdi pēc tiem. Pat tāda dziesma, kas cilvēkam patīk, pārāk bieži klausoties, zaudē savu pievilcību un kļūst nomācoša vai kaitinoša. Veikalu darbinieki mācās izstumt šo mūziku no savas apziņas un koncentrēties tiešo pienākumu veikšanai, bet tas prasa daudz enerģijas. Prātīga tirdzniecības centra administrācija neuzsāk pāragri atskaņot Ziemassvētku melodijas, veido repertuāru pēc iespējas plašāku un iekļauj tajā arī citus, ne tikai svētkiem veltītus skaņdarbus, lai atkārtošanās nebūtu tik bieža.
=