Gandrīz 80% Latvijas iedzīvotāju dekoratīvās kosmētikas uzklāšanai velta līdz 30 minūtēm dienā, liecina "Maxima Latvija" aptauja, kas veikta "Skaistuma dienu" ietvaros*. Iecienītākie TOP3 dekoratīvās kosmētikas produkti Latvijā ir skropstu tuša, lūpu krāsa un uzacu ēnas vai zīmulis.
Visizplatītākais produkts Latvijas iedzīvotāju kosmētikas maciņos ir skropstu tuša, kas atrodas vairāk nekā 81% aptaujāto ikdienā izmantoto produktu klāstā. Tam seko lūpu krāsa, ko izmanto 62% iedzīvotāju un uzacu zīmulis, ko ikdienā lieto 48% aptaujāto. Visretāk tiek izmantoti pūderkrēms un bronzeris, kuri atrodami tikai 5% aptaujāto ikdienas kosmētikas arsenālā.
"Mūsu veiktā aptauja rāda - lielākais vairums jeb 62% Latvijas iedzīvotāju izvēlas ierastus produktus, vienlaikus ik pa laikam izmēģinot arī ko jaunu. To mēs redzam arī ikdienā - aug ne vien pircēju interese par ikdienai piemērotu un ērti un ātri uzklājamu dekoratīvo kosmētiku, bet arī nišas produktiem kā ekoloģiski tīra kosmētika, profesionāliem skaistumkopšanas līdzekļiem un premium sortimentu," stāsta "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.
"Maxima" aptauja liecina, ka visizplatītākā kosmētikas maciņa kopējā vērtība Latvijā ir 21 līdz 40 eiro, uz ko norāda 24% aptaujāto. Gandrīz 20% ikdienā lieto kosmētiku 41 līdz 60 eiro vērtībā. Dekoratīvās kosmētikas klāsts tiek arī regulāri atjaunots - vairāk nekā puse iedzīvotāju dekoratīvajai kosmētikai tērē līdz 10 eiro mēnesī, savukārt gandrīz 30% tam velta 11 līdz 20 eiro.