Šteinbuka: Arestētā zvejas kuģa lietas risināšana varētu būt ilga

© Kaspars Krafts/ f64 photo agency

Šorīt intervijā raidījumā "900 sekundes" Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka vēstīja, ka Norvēģijā arestētā Latvijas zvejas kuģa lietas risināšana varētu būt ilga. Nākamie jaunumi ir gaidāmi mēneša laikā.

I. Šteinbuka norāda šobrīd tiek meklēts risinājums Eiropas Savienības (ES) līmenī. tiek meklēti arī veidi, kā atrast finansējumu zaudējumu segšanai. Nedēļas sākumā Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs Briselē tikās ar Eiropas Savienības (ES) Vides, jūrlietu un zivjsaimniecības komisāru Karmenu Vellu, kur prasīja šai lietai piešķirt ārkārtas statusu un lūdza finansiālu palīdzību zaudējumu atmaksāšanai.

"Nevienam nav noslēpums, ka Norvēģijas puse likumu interpretē citādāk. Bet sarunu ceļā mēģināsim visu atrisināt," pauž I. Šteinbuka.

Taujāta par jauno EK prezidenta Žana Kloda Junkera ieceri veidot "vairāku ātrumu" Eiropas Savienību, I. Šteinbuka norāda, ka šodien sāksies sarunas par Eiropas Savienības nākotni, bet tās turpināsies vismaz 2 gadus. Ir vairāki scenāriji par to, kurā virzienā ES vadīt. Viens no scenārijiem ir “Vairāku ātrumu” modelis, kur lielāka uzmanība tiek pievērsta lielākajām ES valstīm. Tomēr par šo scenāriju vēl nekas skaidri nav zināms, jo vēl ir gaidāmas vēlēšanas gan Francijā, gan Vācijā.

''Runājot par Latviju un finansēm - Latvija jau ir pirmā ātruma Eiropā. Latvija jau ir Eirozonas dalībvalsts un Latvija jau sēž pie tā lielā galda un risina svarīgus jautājumus. Pie šī galda nesēž ne Polija, ne Zviedrija. Es neuzņemtos teikt, ka Latvija zaudēs no šāda ES modeļa,'' stāsta I. Šteinbuka.

Taujāta par jauno nodokļu reformu, I. Šteinbuka atzīst, ka kopumā šo reformu vērtē atzinīgi, tomēr ir jāpievērš lielāka uzmanība fiskālajai politikai, lai nerastos lielāks fiskālais deficīts.

Svarīgākais