Otrdiena, 16.aprīlis

redeem Alfs, Bernadeta, Mintauts

arrow_right_alt Politika \ Eiropas Savienība

Plāno veidot jaunu transporta koridoru Ukrainas savienošanai ar Eiropu

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Polijā notiekošajā konferencē "Ukrainas savienošanu ar Eiropu un pasauli - ilgtspējīgas transporta infrastruktūras un efektīvu piegādes ķēžu atjaunošana un attīstīšana" plānots pieņemt dalībnieku kopīgu paziņojumu par pasākumiem Ukrainas atbalstam un integrācijai reģiona transporta infrastruktūrā, informē Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

SM skaidro, ka kopš Krievijas militārā iebrukuma Ukrainā, pasaule dzīvo jaunā realitātē. Tradicionālās piegādes ķēdes ir pārrautas, to vietā tiek veidotas jaunas. Drošība, militārā mobilitāte, humanitārā palīdzība un atbalsts Ukrainai ir jautājumi, kas Eiropas valstīm ir jārisina nekavējoties.

Par vienotu Eiropas valstu redzējumu un atbalstu Ukrainai, attīstot savienojamību ar Eiropu, diskutē Starptautiskā transporta foruma un Polijas Infrastruktūras ministrijas organizētajā pasākumā, kas no 29. līdz 30.martam notiek Žešovā, Polijā.

SM parlamentārais sekretārs Kaspars Gerhards (NA) norāda, ka prioritāte ir attīstīt drošu un uzticamu multimodālu transporta koridoru starp Ukrainu un Eiropu, kas nodrošinātu Ukrainas eksporta un importa vajadzības. Latvijas lielās ostas un tajās esošie graudu termināli ir gatavi nodrošināt Ukrainas lauksaimniecības produktu tranzītu un uzglabāšanu. Tāpat Latvijas ostas ir gatavas nodrošināt cita veida kravu tranzītu

Konferencē dalībnieki diskutē par veicamajiem pasākumiem, lai mazinātu esošos šķēršļus vienota transporta koridora attīstībai, nodrošinot Ukrainai savienojumu ar Eiropu. Kā atzīmē Gerhards, lai atbalstītu Ukrainu, Latvija piedāvā izveidot jaunas loģistikas ķēdes starp Ukrainu un Baltijas jūras ostām - alternatīvas, kas Ukrainas lauksaimniecības un citu produktu transportēšanai nodrošinās ātrus un uzticamus loģistikas maršrutus.

Ceturtdien pasākuma dalībnieki apmeklēs Centrāleiropas un Austrumeiropas transporta koridora "Via Carpatia" tuneļa būvlaukumu Babicā, kā arī Korčovas-Krakovecas robežšķērsošanas vietu, lai iepazītos ar kapacitātes palielināšanas risinājumiem vienā no galvenajām transporta un cilvēku plūsmas vietām starp Poliju un Ukrainu.