"Eiropas dzelzceļa līnijas" valdē darbu sāk Artūrs Caune

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

"Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdē šodien darbu sāk Artūrs Caune, informē Satiksmes ministrija.

Viņš uzņēmuma valdes locekļa amatā uz laiku tika ievēlēts piektdien notikušajā dalībnieku sapulcē.

Līdzšinējais kompānijas valdes loceklis Tālis Laizāns piektdien atstājis amatu uz savstarpējās vienošanās pamata.

Valdes locekļa amata pienākumus Caune pildīs līdz brīdim, kad kapitāldaļu turētāja pārstāvis ievēlēs "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes locekli, kas izvēlēts, organizējot publisku kandidātu pieteikšanās procedūru normatīvos noteiktajā kārtībā.

Caunem ir ilggadīga pieredze starptautisku projektu un starptautisku komandu vadībā stratēģiskās plānošanas konsultāciju nozarē. No 2021.gada janvāra Caune ir "Eiropas dzelzceļa līnijas" "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldības departamenta direktors. No 2015.gada līdz 2021.gadam viņš strādāja AS "RB Rail" tehniskās attīstības un ekspluatācijas stratēģiju un finansējuma piesaistes jautājumos.

Caune ieguvis maģistra grādu starptautiskajā ekonomikā Latvijas Universitātē, un kopš 2013.gada Rīgas Tehniskajā universitātē pasniedz dzelzceļa transporta ekonomikas kursu.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs kopš 2019.gada 31.jūlija ir Kaspars Vingris.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība ar Satiksmes ministrijas 100% līdzdalības apmēru. "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir "Rail Baltica" projekta ieviesējs Latvijā, kas atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) un "RB Rail", kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus, veic "Rail Baltica" projekta īstenošanu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Svarīgākais