"Twitter" un "Facebook" neievērojot patērētāju tiesības

© Publicitātes foto

Sociālie tīkli "Twitter" un "Facebook" neievēro Eiropas Savienības (ES) patērētāju aizsardzības noteikumus, liecina Eiropas Komisijas (EK) ziņojums, kas tiks publicēts ceturtdien un ar kuru jau daļēji iepazinusies vācu ziņu aģentūra DPA.

2016.gada novembrī EK aicināja "Twitter", "Facebook" un "Google Plus" nodrošināt patērētāju aizsardzības standartu atbilstību ES noteikumiem. Šai vēstulei sekoja tikšanās ar uzņēmumu pārstāvjiem pērnā gada martā.

Taču "Twitter" un "Facebook" joprojām nav panākuši šo atbilstību, sacīts ziņojumā.

Jo sevišķi "Twitter" turpina mainīt savus lietošanas noteikumus bez lietotāju informēšanas, un gan "Facebook", gan "Twitter" dzēš lietotāju augšupielādēto saturu bez viņu informēšanas, secinājusi EK.

Savukārt "Google Plus" pieprasītās izmaiņas ir veicis.

EK nevar noteikt sankcijas, jo bloka 28 dalībvalstis ir atsevišķi atbildīgas par patērētāju aizsardzības noteikumu ievērošanu.

Tikmēr ES tieslietu komisāre Vera Jourova norāda, ka ir nepieņemama šāda uzņēmumu vilcināšanās un aicina Briseli nodrošināt stingrāku lomu patērētāju aizsardzības uzraudzībā.

Tāpat sociālo mediju uzņēmumi citu starpā tika aicināti lietotājiem Eiropā nodrošināt tiesības tos iesūdzēt tiesā savās valstīs un identificēt visu reklāmas un sponsorēto saturu. Šīs prasības "Twitter", "Facebook" un "Google Plus" ievērojuši.

Svarīgākais