“Tad tie bluķi, kas ir pie lidostas un dzelzceļa stacijas, tas ir labs rezultāts? Kāpēc būvēja to tiltu, ja zināja, ka naudas nebūs?” runājot par dzelzceļa “Rail Baltica” projektu, TV24 diskusijā “Kārtības rullis” uzsvēra partijas “Latvija pirmajā vietā” valdes priekšsēdētājs, Rīgas domes deputāts Ainārs Šlesers. Satiksmes ministrs Atis Švinka (“Progresīvie”) konkrētu atbildi nesniedza.
Uz satiksmes ministra A. Švinkas apgalvojumu, ka lielākā daļa naudas dzelzceļa “Rail Baltica” infrastruktūras būvniecībai nāk no Eiropas Savienības fondiem, A. Šlesers iebilda, ka runa bija par 5,8 miljardiem eiro kopējām izmaksām visām trim Baltijas valstīm, kas nozīmē, ka Latvijai piešķirtā Eiropas nauda varētu būt 2,5 miljardi.
“Bet mēs dzirdam, ka Latvijas kopējās izmaksas būs 10 miljardi eiro. Eiropa pateica, ka nefinansēs ne savienojumu uz Centrālo dzelzceļa staciju, ne uz lidostu “Rīga,” jo tas nav “Rail Baltica”. Tur jau ir tā problēma,” sacīja A. Šlesers.
A.Švinka savukārt atbildēja, ka viņam nebūs problēmu pamatot katru ciparu, kas ieguldīts "Rail Baltica", cik no tā ieguvusi Latvijas ekonomika, kāds ir IKP pienesums nodokļos.
”Celtnieki, protams, “uzvārījās,” bet jautājums ir tāds, kurš to akceptēja, ja Eiropa pasaka, ka savienojums ar Centrālo dzelzceļa staciju un lidostu nav “Rail Baltica,” tas viņus neinteresē. Tad tie bluķi, kas ir pie lidostas un dzelzceļa stacijas, tas ir labs rezultāts? Kāpēc būvēja to tiltu, ja zināja, ka naudas nebūs? Tagad viss ir apstājies - gan “zelta” tilts, gan dzelzceļa stacijā,” norāda A. Šlesers. Satiksmes ministrs uz šo jautājumu tā arī neatbildēja, pārejot uz citu tēmu.