"Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisija šonedēļ apstiprinās un publiskos starpziņojumu par līdz šim konstatēto, informē komisijas vadītājs Andris Kulbergs (AS).
Starpziņojums otrdien skatīts komisijas slēgtajā daļā. "Uzklausīju un respektēju atsevišķu komisijas kolēģu vēlmi organizēt starpziņojuma izvērtējuma, koriģēšanas un apstiprināšanas sanāksmi par slēgtu," sociālajā platformā "X" skaidro deputāts.
Viņš uzsver, ka ziņojums ir svarīgs dokuments, tam ir jābūt juridiski, saturiski un stilistiski korektam, jo tas oficiāli tiks virzīts caur Saeimu un publicēts.
Sēdē esot nolemts "veikt dažas korekcijas, pāris labojumus, kosmētiskās nianses un šonedēļ galēji apstiprināt un publiskot.
Savukārt "lsm.lv" ziņo, ka starpziņojumā, ko skatīja komisija un ko Kulbergs atļāvis publiskot, ir seši priekšlikumi. Tostarp komisija uzskata, ka nepieciešama daudz lielāka Saeimas iesaiste "Rail Baltica" projekta realizācijā, pieņemot grozījumus "Rail Baltica" projekta īstenošanas likumā, paredzot konkrētas premjera, satiksmes ministra, finanšu ministra, tieslietu ministra un citu ministru funkcijas, pienākumus un atbildības, nosakot precīzu "Rail Baltica" projekta trases atrašanās vietu un staciju skaitu, "Rail Baltica" projekta finansējumu un tā avotus. Tāpat komisija ierosina Saeimai izveidot pastāvīgu komisiju, kura uzraudzītu "Rail Baltica" projekta ieviešanu.
Esot arī nepieciešams uzdot Valsts kancelejai izvērtēt un atslepenot visus Ministru kabineta lēmumus par "Rail Baltica", veicot attiecīgu dokumentu auditu atbildīgajās ministrijās.
Kulbergs "X" arī informē, ka 7.novembrī komisijas sēdē plānots uzklausīt Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatori Katrīnu Trautmani. Plānots, ka EK amatpersona informēs deputātus par situāciju ar Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu, kā arī sniegs vērtējumu par "Rail Baltica" projekta virzību.
"Mūsu politiķi un ierēdņi snieguši daudz pretrunīgas informācijas par "Rail Baltica", tostarp par pieejamo ES struktūrfondu finansējumu. Beidzot būs iespēja no augstas, par projektu tieši atbildīgas EK amatpersonas iegūt skaidras atbildes gan par pašreizējo situāciju, gan iespējamiem nākotnes scenārijiem," uzsver politiķis.
Viņš cer, ka šī tikšanās "izbeigs dažādas spekulācijas, neļaus vairs piesegties ar miglainiem un nepamatotiem solījumiem un dos varbūt skarbu, toties reālistisku projekta attīstības iespēju analīzi".
Pēc sēdes plkst.13.40 paredzēta preses konference.
Kā vēstīts, Saeima šogad 13.jūnijā pēc 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par "Rail Baltica" projekta virzībā pieļautajām kļūdām. Komisijai noteikts sešu mēnešu darba termiņš.