Ciešāka Vācijas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Deutsche Bahn" meitaskompānijas "DB Cargo" sadarbība ar VAS "Latvijas dzelzceļš" meitassabiedrību "LDz Cargo" virzīs Latvijas dzelzceļa nozares pārorientāciju, pavēstījis satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), kurš bija devies vizītē uz Vāciju.
Ministrs Berlīnē 14.jūnijā tikās ar Vācijas federālo Digitālo lietu un transporta ministru Folkeru Visingu un koncerna "Deutsche Bahn" un "Siemens Mobility" augstāko vadību. Ar "Deutsche Bahn" esot pārrunāta ciešāka sadarbība dzelzceļa nozares ietvaros, īpaši uzsverot potenciālu kravu pārvadājumu jomā.
Briškens uzskata, ka "DB Cargo" un "LDz Cargo" ir daudz iespēju sadarbības paplašināšanai dzelzceļa nozarē, attīstot intermodālas piegādes ķēdes (intermodālu loģistiku), sadarbojoties dzelzceļa izglītības jomā un militārajā mobilitātē.
Tāpat Briškens uzsver, ka jāturpina sadarbība "Rail Baltica" projekta ietvaros gan projekta ieviešanas fāzē, gan domājot par nākotnes pasažieru un kravu pārvadājumiem.
"Ciešāka sadarbība arī esošajā 1520 milimetru dzelzceļa sistēmā veicinās Latvijas transporta un loģistikas nozares pārorientāciju uz Rietumu tirgiem un klientiem," Satiksmes ministrijas izplatītajā paziņojumā citēts Briškens.
Ar Visingu Briškens pārrunājis ciešāku abu valstu sadarbību ostu un loģistikas nozarē, dzelzceļa attīstībā, aviācijā un transporta digitalizācijā. Abi esot bijuši vienisprātis par Eiropas Savienības (ES) investīciju nepieciešamību pārrobežu transporta savienojamības attīstībai.
Savukārt tikšanās laikā ar "Siemens Mobility" pārrunāta dzelzceļa digitalizācijas nākotne, atvērtāku tehnoloģiju un sistēmu attīstība dzelzceļa nozarē, kā arī ieteikumi "Rail Baltica" ritošā sastāva stratēģijai.
Paziņojumā Satiksmes ministrija arī atskaitās, ka Briškens aktīvi darbojoties, lai veicinātu Latvijas transporta un loģistikas nozares pārorientāciju.
Aprīlī Dānijā viņš ar Kopenhāgenas un Malmes ostu operatora "Copenhagen Malmo Port" (CMP) vadību esot pārrunājis CMP sadarbības iespējas ar Latvijas ostām, tostarp zaļās enerģētikas un kruīzu pārvadājumu biznesā. Savukārt ar uzņēmuma "By & Havn" vadību runāts par ostu un transporta infrastruktūras finansēšanas modeļiem, kurus būtu iespējams piemērot Latvijai.
Maijā ministrs ticies ar Hamburgas mēru Peteru Čenčeru un ekonomikas un inovācijas ministri Melāniju Leonhardu, pārrunājot Latvijas ostu iespējas iesaistīties kopīgās piegāžu ķēdēs ar Hamburgu, tostarp Centrāleiropas kravu apkalpošanā, kā arī zaļās enerģijas projektu apkalpošanā Baltijas jūrā.
Vēl pirms tam, vīzītes laikā ASV februārī, ministrs ticies ar ASV transporta sekretāru Pītu Būtidžedžu, kā arī Ņujorkas-Ņūdžersijas Ostu pārvaldes ("The Port Authority of New York and New Jersey") vadību, aicinot izmantot abu valstu ostas un transporta savienojumus ASV un kopīgo sabiedroto valstu kravu plūsmu apkalpošanā. Tostarp viņš esot aicinājis paplašināt uzņēmuma "General Motors" (GM) auto komplektējošo daļu transportēšanu caur Rīgas ostu uz GM rūpnīcu Uzbekistānā, kā arī piedāvājot izmantot Latvijas ostas, lai nodrošinātu ASV enerģētikas sektora kravu plūsmu uz un no Kaspijas jūras reģiona.
Šogad esot plānotas līdzīgas vizītes arī Beļģijā, Austrijā un Lielbritānijā, kuru mērķis ir identificēt jaunus sadarbības partnerus un iespējas sabiedroto valstu lokā. Tāpat turpinoties dialogs arī ar Zviedrijas, Kanādas, Nīderlandes un citu valstu nozares stratēģiskajiem partneriem.