Automaģistrāle no Viļņas līdz Latvijas robežai "Google" kartē nesīs Baltijas ceļa nosaukumu

© Ekrānuzņēmums no Google Maps

Lietuvas automaģistrāle no Viļņas līdz Latvijas robežai, kas saskaņā ar Lietuvas valdības lēmumu šogad tika nosaukta par Baltijas ceļu, turpmāk šo nosaukumu nesīs arī "Google" kartē.

Kā paziņojusi Lietuvas valdības kanceleja, sadarbībā ar kompāniju "Google" panākta vienošanās, ka automaģistrāles posmi Viļņa-Panevēža un Panevēža-Pasvale-Latvijas robeža kartē tiks iezīmēti ar nosaukumu "Baltijas ceļš".

Jau vēstīts, ka Lietuvas valdība februārī pieņēma lēmumu šādā veidā iemūžināt 1989.gada 23.augustā notikušo Baltijas ceļa akciju, kad aptuveni divi miljoni cilvēku Latvijā, Lietuvā un Igaunijā sadevās rokās, savienojot Baltijas valstu galvaspilsētas, lai pieminētu 1939.gada 23.augustā starp Vāciju un PSRS parakstīto Molotova-Ribentropa paktu un stiprinātu cits citu cīņā par Baltijas valstu neatkarības atgūšanu.

Lēmums tika pieņemts pēc Lietuvas Seima Brīvības cīņu un valsts vēsturiskās atmiņas komisijas ierosmes.

Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Vladislavs Kondratovičs tobrīd norādīja, ka Lietuva iecerējusi aicināt līdzīgi rīkoties arī Latviju un Igauniju.

Baltijas ceļš pasaulē kļuvis par simbolu miermīlīgai pretošanās kustībai. 2004.gadā cilvēki Taivānā sadevās rokās, lai protestētu pret Ķīnas militārajiem draudiem, 2013.gadā līdzīgā akcijā vienojās katalāņi, vēloties iegūt neatkarību no Spānijas, bet pērn tūkstošiem cilvēku Honkongā izveidoja 40 kilometrus garu ķēdi, protestējot pret Ķīnas iejaukšanos teritorijas autonomijā.

Šogad vēsturiskā Baltijas ceļa gadadienā, 23.augustā, visās Baltijas valstīs un citviet pasaulē notiks pasākumi Baltkrievijas atbalstam, tai skaitā tiks veidota cilvēku ķēde no Viļņas līdz pat Baltkrievijas robežai.

Pasaulē

Lietuvas Konkurences padome noteikusi 1,4 miljonu eiro naudas sodu Japānas zīmola "Dr. Ohhira" oficiālajam pārstāvim Lietuvā "Giantera" un vēl 19 tā produktu izplatītājiem par neatļautu vienošanos nepārdot uztura bagātinātājus un kosmētikas produktus par cenu, kas būtu zemāka nekā piegādātāja cenas, kā arī nepiedāvāt atlaides un veicināšanas pasākumus klientiem.

Svarīgākais