“The Atlantic” komentētājs: Tramps neapzinās, ko sabiedrība un vēlētāji gaida no sava prezidenta.
ASV prezidenta Donalda Trampa līdzgaitnieki uztraucas, ka viņš ir zaudējis saikni ar sabiedrību un neizprot tās vēlmes un noskaņojumu, izdevuma “The Atlantic” slejā raksta žurnālists Džonatans Lemīrs. Desmit gadus Donalda Trampa piekritēju masu mītiņi bija svarīgākā viņa politiskās identitātes sastāvdaļa. Tikai pateicoties lieliem atbalstītāju pūļiem, viņš lika medijiem un ASV Republikāņu partijai viņu uztvert nopietni. Masu pasākumos viņš spēja uzturēt atgriezenisko saiti ar vēlētājiem. Tie, kuri uzmanīgi sekoja Trampa gaitām, redzēja viņa politiskās nostājas izmaiņas - kāda nejauša frāze, kas izraisīja spēcīgu reakciju, kļuva par sarunas tematu jau nākamajā mītiņā un pēc tam par centrālo tēmu viņa priekšvēlēšanu platformā. Tramps redzēja un juta, kad pūlim sāk kļūt garlaicīgi, pārejot pie saukļiem, kas atkal uzkurināja masu entuziasmu. Pirms un pēc mītiņiem viņš tikās ar vietējām amatpersonām, tiesībsargājošo iestāžu darbiniekiem un aktīvistiem, neskaitāmiem atbalstītājiem, kuri maksāja par iespēju nofotografēties ar prezidenta kandidātu. Dažreiz Tramps pat apmeklēja vietējos uzņēmumus vai pasūtīja līdzņemšanai ēdienu. Cilvēki, ar kuriem tikās Tramps, stāstīja viņam par problēmām. Taču pagājuši jau daudzi mēneši, kopš prezidents ir rīkojis mītiņu prezidenta priekšvēlēšanu kampaņas stilā. Tā vietā viņš devis priekšroku ceļojumiem uz ārzemēm, golfa spēlei privātos klubos un vakariņām ar bagātiem draugiem, biznesa līderiem un lielākajiem ziedotājiem. Ja neskaita politiskos mītiņus, Tramps ievērojami samazinājis runu, publisku pasākumu un ceļojumu skaitu ASV štatos salīdzinājumā ar sava pirmā pilnvaru termiņa pirmo gadu. Regulāras saziņas trūkums ar vēlētājiem izraisa bažas republikāņu un Baltā nama sabiedroto vidū par to, ka Tramps kļuvis pārāk izolēts un neapzinās, ko īsti sabiedrība un vēlētāji gaida no sava prezidenta. Viņš dzīvo sava veida informācijas vakuumā, skatoties galēji labējos kabeļtelevīzijas kanālus, piemēram, “One America News”, “Newsmax” un “Fox News”. Tramps samazinājis arī sociālo mediju “patēriņu” un klātbūtni tajos. Iepriekš viņš tvītoja, kur laiku pa laikam iepazina pretējus viedokļus. Tagad liekuļu un pielīdēju ielenkumā prezidents publicē ierakstus tikai sev piederošajā vietnē “Truth Social”. Baltā nama personāla klātbūtne efektu tikai pastiprina. Ikviens Trampa tuvākajā apkārtnē un informācija, ko viņš patērē televīzijā un savā tālrunī, apgalvo, ka viņam ir pilnīga taisnība. Taču aptaujas apliecina amerikāņu vairākuma viedokli, ka Tramps kļūdās un vairs neuztver savu vēlētāju noskaņojumu un patiesās vēlmes.