Tūkstošiem Ziemeļjūras naftas ieguves strādnieku saņēmuši ziņu, ka viņiem ir jāzaudē svars, ja viņi vēlas turpināt strādāt atklātā jūrā, pretējā gadījumā viņi riskē zaudēt darbu, vēsta BBC.
No nākamā gada novembra nozares organizācija “Offshore Energies” UK (OEUK) paziņoja, ka strādnieka, kas dodas jūrā, maksimālais svars kopā ar apģērbu nedrīkst pārsniegt 124,7 kg, lai ārkārtas situācijā viņus varētu ar helikopteru nogādāt drošībā.
Krasta apsardzes glābšanas helikoptera vinčas maksimālā slodze (249 kg) sastāv no šī skaitļa plus glābēja, nestuvju un vinčas komplekta vidējā svara. OEUK paziņoja, ka vairāk nekā 2200 darbinieku pašlaik pārsniedz svara ierobežojumu, un sliktākajā gadījumā varētu zaudēt darbu.
Jaunā drošā svara ierobežojuma politika tika ieviesta pēc tam, kad Jūras un krasta apsardzes aģentūra (MCA) brīdināja, ka glābšanas vinčas, kas ir kritiski svarīgas ārkārtas situācijās atklātā jūrā, nevar droši pacelt smagākus cilvēkus.
OEUK paziņoja, ka tās darbinieku vidējais svars kopš 2008. gada ir pieaudzis par gandrīz 10 kg. Lēmums ieviest drošu svara ierobežojumu tika pieņemts pēc nozares ekspertu veiktās pārskatīšanas pēdējo divu ar pusi gadu laikā.
Iepriekš darbiniekiem tika ieviesti noteikumi par plecu izmēru kas ar helikopteru ceļo uz un no atklātā jūrā esošām platformām. Pasažieri ar plecu platumu 56 cm vai vairāk tika klasificēti kā "īpaši plati" un viņiem bija jāsēž blakus līdzīgi lielam helikoptera logam, lai varētu izkļūt avārijas situācijas gadījumā.
Greiems Skiners, OEUK veselības un drošības vadītājs, sacīja, ka pastāv cerība, ka jaunā drošības politika, kā daļa no "stingras drošības kultūras", neizraisīs darbavietu zaudēšanu, taču viņš to nevar izslēgt. "Tas būtu absolūti sliktākais scenārijs.”
Skiners sacīja ka "ļoti svarīgi", lai darbaspēkam tiktu sniegts skaidrs vēstījums par to, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā. "Cerams, ka tas būs stimuls visiem atbalstīt šo politiku un laikus zaudēt svaru līdz nākamā gada novembrim," viņš teica.