“OpenAI” iekaro Indijas tirgu - piedāvā bezmaksas “ChatGPT”
Sākot ar 4. novembri, mākslīgā intelekta uzņēmums “OpenAI” visiem pakalpojuma lietotājiem Indijā, arī tiem, kuriem jau ir maksas abonements, dāvinās 12 mēnešu “ChatGPT Go”, informē “TechCrunch”. Šī ir vienkāršotā pakalpojuma versija, pieejama tikai dažās valstīs, kur abonēšana parasti maksā 5 USD mēnesī. “ChatGPT Go” ir jauns abonēšanas plāns ar paplašinātu piekļuvi mākslīgā intelekta rīka populārākajām funkcijām. Tagad uzņēmums piedāvā iespēju to izmantot gadu bez maksas, akcijas laikā vienkārši reģistrējoties. Plāns tika palaists šī gada augustā un piedāvā 10 reizes vairāk vaicājumu nekā bezmaksas versijā, tāpat arī attēlu ģenerēšanu un uzlabotu atmiņu.
Akcijas mērķis ir paplašināt pakalpojuma mērķauditoriju un konkurēt ar citiem mākslīgā intelekta pakalpojumu sniedzējiem, kas aktīvi nostiprinās Indijā - pašlaik tas pieejams 16 Āzijas valstīs.
Indija ir “OpenAI” otrs lielākais tirgus pēc ASV, taču klibo monetizācija: 29 miljoni lejupielādes 90 dienu laikā ģenerēja tikai 3,6 miljonus USD.
Cīņa par pasaules tirgu saasinās: “OpenAI” konkurents “Perplexity” piešķīra Pro abonementus 360 miljoniem “Airtel India” klientu, kas ir otrs lielākais mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumu sniedzējs Indijā, bet korporācija “Google” piešķīra studentiem gada “AI Pro” abonēšanu.
Sevišķi sīva ir MI uzņēmumu cīņa par Indijas iedzīvotāju miljardu - “OpenAI” būvē Indijā 1GW datu centru ar vairākiem tūkstošiem B200 mikroshēmu “Stargate” projekta ietvaros. Augustā uzņēmums atvēra biroju Deli, un 4. novembrī rīkos savu pirmo “DevDay” konferenci Bengalūrā. Kamēr tiek būvēts jaunais datu centrs, bezmaksas abonēšanas gads lietotājiem “attīstīs pakalpojuma ieradumu.” Nozares speciālisti plānu vērtē kā izcili drošu.